Sahabat baik saya dialam maya - sesi 1


Secara tepatnya, blog ini bertukar menjadi jurnal peribadi sekitar April 2011. Spesifiknya, 14 April 2011.

Dan, bermula dari tarikh itu, sehingga kini, ramai yang saya temui. Apa yang pasti, sahabat2 saya dibawah ini, berada diposisi tersendiri, istimewa dihati..puihh, mesti muntah diorang baca ni, hahaha. Alhamdulillah, sejak mula berblog - terumbang ambing - mood tenggelam tak timbul2 selama 3 bulan - dan sehingga kini, tak menyangka mereka masih lagi disini. 

Terima kasih pada kalian, sbg manusia, saya tahu adakala, kalian pastinya jemu, tapi masih gagah berusaha mengikuti perkembangan blog saya yang entah apa2..touching la plak, hehe. Disini, saya kepilkan sekali dengan komen pertama yang mereka tinggalkan di blog saya. 

Saya ingat lagi, komen pertamanya dalam entry saya yg bertajuk "Tempat2 menarik didunia", lebih kurg begitulah bunyinya. Entry tu pun dah tak wujud lagi diblog saya, hehe. Seingt saya juga, Abgiwan ni pun masih baru dalam dunia blog ketika itu. Hurm..dah lama nak tanya, pa maksud Delarocha sebenarnya? Doa saya, moga dia berbahagia dengan Miss Beautiful 2012nya, heh3. 

Komen pertamanya waktu itu, "Info yg bagus..thank you~~" "Singgah dari: I Think Of". Dia antara yg suka "hahaha" bila mengomen dientry saya. Bermula dari tu, sampai sekarang ni, kebanyakkan persoalan saya, dijawab dengan baik olehnya, lagi2 masa awal2 haritu, domain pun saya taktau. Inilah explainator saya, hehehe. Semoga dia terus kekal menjadi explainator terbaik untuk orang2 disekelilingnya.

Mula2 kenal pun dah dapat rasa aura ros nya, hehe. Peminat bunga ros, sebaya dengan saya. Kali pertama kami berkenalan, masa saya menulis entry nak menguruskan badan..cehh. Sekejap sahaja masa berlalu, sekarang dia sedang menanti masa untuk disatukan bersama tunang tersayang. Harapan saya, mudah2an mereka berbahagia hingga hujung nyawa.. Bila la pula giliran lana, hek3. 

"Hehe.xpa lana..lana byk2 bersabar k..harap suatu masa nanti dia akan berubah :)". Dari komen pertama ni, sampai saat ni, memang itulah trademark anak kelahiran Ranau, Sabah ni. Mesti ada ikon senyum ni :), petanda seorang yang senang didekati. Sebaya saya juga, tapi saya jauh lebih muda..nak jugak cakap tu, hahaha. Tak lokek ilmu, semoga beroleh kejayaan dalam pengajiannya sekarang.

Saya 'berjumpa' kali pertama dengan amir di entry saya yang berkaitan ketiak, hak3. Tak pasal2 dia tido ngigau dimalam hari gara2 gambar ketiak yg saya lekatkan dientry, hehe. Peramah, komen2nya dientry saya antara yang terbaik. Pandangan peribadi saya, dia punya kelebihannya sendiri dalam dunia blog, tapi mungkin kesibukan sebagai penghalang utama. Apa pun, semoga dia berjaya dalam kerjayanya.

6. JASMAN
Pertemuan pertama dimaya dengannya berlaku dientry saya, Malam Pertamaku. Perghh, ramai yang terkena selepas baca entry ni, hihi. Bukan takat terkejut je dia, terkedut terus bila baca entry tu. Asal Negeri Sembilan, dan sepanjang tempoh pengenalan, dia memang ringkas. Komennya serba ringkas, entry dia, lagi la ringkas, sampai saya pun taktau nak balas apa, hak3. Mudah2an, keringkasan yang ada padanya memudahkan hidup mereka disekelilingnya.

Sesi 2? InsyaAllah.. Terima kasih Abgiwan, Abgtaliff, Syaz, Abgjay, Amir dan Jasman.. :) Semoga kalian dipanjangkan usia dan sentiasa dalam perlindunganNya tidak kira dimana dan bila2 masa.. Amin..


Comments

ewanthology said…
terima kasih lana sebab menyelitkan nama saya dalam entry ini. sangat terharu dan menghargainya. tqvm :-)


ps: delarocha di ambil drpd nama vokalist kumpulan rage against the machine (RATM) zack de la rocha... boleh google :-)

dulu minat group ni sebab music dia best. skrg dah berpecah rasanya. anyway, nama tu unik kan, tu pasal saya guna... hehe
Cikpijaaa said…
moga hubungan kalian kekal :)
nasir hamzah said…
boleh kasi terjah blog ni... dapat tambah kawan baru..
Cik Azz said…
Blog akak yg mula2 komen datangnya dari kawan2 cetez @15. Skang ni semuanya dah senyap dah.. Masing2 sibuk agaknya..

Tapi akak tetap teruskan berblog.. :D
P#eoniX said…
wah!!minat bunge ros yek...cantek!!!bunga dan coklat x dapat dipisahkan...aku bagik bunga taik ayam nak x???hakhakhak....
Unknown said…
Wah! diberi penghargaan, semua blog male ke tu? still ingat ya, manakan tak ingat...inilah cara menzahirkan ukuhuwa dan penghargaan ya..
1 said…
Salam lana..wah..wah..sy tersebarai tu..haha :) thanx byk2..terharu, lana boleh cari komen pertama sy tu..hehe..sy pun dah xingat..:)
Jajas said…
Amin...semoga hubungan kita berkekalan...hehehe...
kerisperak said…
siap trace komen ptama tu..ketiak? hahaha.. Sy perasan cr pnulisan Lana pun dh bbeza dr dulu..(^_^) sy jrg boleh online bile online smpt ke blog Lana dn bbrape blog lain je.. xbnyk benda bleh buat.. tuto tu pun xsiap lg lana..hehe. nway terima kasih bnyk2 Lana put my name in this n3.. Smoga blh trus bhubung dn bkongsi idea dn cerita, dmana setiap cerita dn idea ade terrelit sesuatu samada yg tersurat mahupun yg tsirat yg boleh kita blajari sama2.. (^_^)
ary_lee said…
Woahjhhhh~~
Semua jejaka terhangat di alam blog..
Biarpun ary baru kenal 'kak' lana, ary harap maybe we can b gewd fren^^

BTW, ary rasa xsyiok sbnrnya panggil KAK lana.. Hehehe.. Bukan xrespek..
But lebih cmfortable bila panggil lana jew.. Sorry if xselesa^^
Sis AI said…
Perghh.. Byk jgk sis offerkn Blogger ni, untunglaaah! Apapun, insyaAllah ni sy nk kasi terjah satu demi satu ni! Yela kan, skali skala kita kna jgk buat entri psl penyinggah2 tegar sbgai tnda penghargaan.. :)
arituarini said…
Walaupn ko tak nk cite..biar aku cite..pertemuan prtama ..ketika masa mkn roti masa2..cerita pasal kedai roti..ko nak berenti keja..aku keja lap cermin je kat kedai tu..kih kih kih
Cik Kay Jue said…
bila kak lana nak kawen ni.. syaz rozelt pun da nak kawen da.. hehe..

wah... ramai juga kawan2 yang bersama kak lan dari mula kak lana start blogging... :) memang bestkan blogging kak? hehe..

ok ckj nak bw naik awan gebu.. haha..tata kak lana.. peace.. ^_^(Y)
Unknown said…
hehe..terharunye..nama syaz ada dekat sini la..tros berblog taw..syaz akan dtg sini jugak bce entry lana walaupun kdg2 agak lambat.. =)
Muttallif said…
Salam Lana, baru dapat baca balik entri sebab sibuk.

Tapi, terima kasih kerana mengingati kami. Lebih berbanyak terima kasih kerana menghargai..hahaha (<---trademark :))

Tapi apa pun, kalau dalam dunia sebenar kita punyai sahabat untuk terus membesar juga begitu dalam dunia blogger. Blog entri ditulis oleh manusia dan tidak mungkin robot akan membaca bukan :) semestinya seorang manusia.

Jadi, bila seorang manusia berbicara, mesti ada yang mendengar dan mesti akan ada memberi pandangan, kritikan dan cadangan. Barulah nama kehidupan dan bukan tunggul kayu.

Bila ada sahabat baru ada semangat :)
APAN said…
inilah kelebihan ada kawan ramai di alam maya...at least ada yg rajin tinggal komen. hati pun riang je... :)
caliph shuriken said…
setiap blog ada kelebihan masing2 & ada pengikut setia *sy kenal ramai kwn2 baru via blog ^^

Popular Posts