RSS Feed

KESIAN...PE NAK JADI LA DRIVER2 KAT TANAH AIRKU..

3

April 23, 2011 by

Kwn2 suma tgk x biter hri ni? pasal kemalangan yg melibtkn seorg pemandu bas? tak tahu? xpe..lana citer skit2 k.

kejadian brlaku sblh mlm..actually pemandu bas ni berhentikn kndraannya ditepi lebuhrya. lana xpasti sbb pa.. then, dia cuba melints lebhrya ni untuk pegi sebelh sna utk jumpa kwn dia (mngkin pmndu bas juga) yg dah tnggu dia kt situ. permulaannya kelihtn berjya.. tpi.. Allah itu maha kuasa, mngkin ingin menunjukkan sesuatu pda kita yg msh hidup ni.. dgn izinNya.. dia slmt smpai ketengh lebhrya (penghadang jalan kt tngh tu)..

tpi..nsibnya x baik..ade sebuah kereta rempuh dia sblm sempt pmndu tu melangkah tok gi kepada kwnnya.. Ya Allah..xterbayang lana mcmna kalau kita menemui ajal seperti itu..Ya Allah..mohon dijauhkan ya tuhanku..

yg lebih kesian,tragis.. mngsa mati ditempt kjadian dgnslh satu kakinya terputus..xsilp yna dri bwh lutut putus.. da putus terpelanting pula..masyaAllah.. pihak polis cube cri tpi xjmpa..malam kan..gelap..

dgn izin Allah la juga..lana xpasti pagi or ptg tdi, Allah nk mudhkn kerja..diarahkanNya dua ekor brg gagak..berterbgn di satu kawsn, xjauh dri tmpt kjadian... dgn akal yg ada.. pemndu2 bas yg trt sma mmbntu pihak polis cri kaki mngsa yg ptus terpikir tuk tgk kwsn yg dihurungi brg gagk tdi.. MasyaAllah.. rupa2nya.. makhluk2 Allah ni berkeliaran sebb..kaki mangsa tdi..ada kt situ..

~~~

ntah la..bila hri2 kjadian mcmni berlaku..lana salu tertnya..kt mna silapnya..kdg2 rasa mudah sgt nyawa tu melayang kt jlnrya..kat jalanrya kt Malaysia ni.. tpi.. Allah itu maha adil..
maha mengetahui.. sesungguhnya, bnyk iktibr leh amik dri kejadian kmlgn yg kite dgr hari2..

~~~

pada kengkwn suma..sedekahkan Al-Fatihah pada arwah..mudah2an ditemptkan dikalangan org yg soleh dan beriman..mudah2an juga keluarganya tabah, kuat dan bertmbh iman mereka kpda Allah swt.

p/s: fikir2 kan lah ya..apa ikitbr yg bleh kita dpt dri stiap kjadian yg kita dan org lain lalui.. mudah2an hidop ni bukn utk dunia sja..malah akhirt juga ^_^

sekian,dari




3 comments »

Misz Muffin said...

Al-Fatihah~~

alexa yussida said...

al fatihah...

p/s: thnks lana singgah smlm ye :)foloe u back

beloghakimy said...

al fatihah.. banyak dah kemalangan yang berlaku.. semua sebab lalai.. so berhati-hati di jalan raya..

Powered by Blogger.