RSS Feed

Game bola - Penyokong tolong jangan over fanatik!

6

June 11, 2011 by

Aku paling tak suka penyokong2 fanatik bola sepak..baik peringkat tempatan atau luar negara.. tapi yang paling aku tak suka, sah2 la penyokong tempatan..malu..sebab kebanyakkannya bangsa aku juga..Aku macam kebanyakan korang, suka bab2 yang berkaitan bola sepak ni.. kalau tak reti main, hatta pegang bola sepak pun tak pernah (sadis ya amat), paling2 mesti korang pernah kan tengok game nya walau 30 saat (siaran kat berita *_*)

Yang aku nyampah..sampai tersumpah, bila tengok sesetengah penyokong fanatik bola tempatan ni, lagi2 sebuah negeri tu..korang mesti tau negeri mana kan (bikin panas..), bila kalah je, terlebih emo sudah... yang nak mengamuk sampai baling mercun, benda2 tajam tu buat pa.. boleh tak jangan tunjukkan kebodohan akal tu kat depan kamera tv3?? kalau nak jugak, balingla makanan ke, duit syiling 5 sen ke (10 keping da dpt 50sen) ada gak untungnya. budus lah korang.

Bila menang pulak, penyokong2 fanatik ni terlebih emo kat lua stadium..berjoget2 bagai nak rak..entah apa2 la.. kadang2 macam kelakar pun ada, sokong bagai nak rak.. sampai tertimbul-timbul anak tekak tu.. tapi bila pasukan kesayangan kalah or menang, bukannya korang dapat apa2 pun...paling2 ucapan dari jurulatih skuad "terima kasih datang memberi sokongan"..tu jekk.. bersederhana sudah..

Oklah..kang ada yang terlebih emo kat aku pulak.. ingat, bersederhana!


6 comments »

ketabahan hati wan ! said...

haha x fanatik pon ! ^^

Muhammad Khairul Fahmi said...

uuu...tu lar...bikin takut nak tgk live...bgus tgk kat tv jew :)

~CiK TiNieY~ said...

negeri kelantan ke lana?hihihihi

salam kenal...:)

zoe said...

hai... ~

zoe said...

hai... ~

MEL HASLINA AMIR said...

he,..he..he sy org kelantan tp spesis x minat bola,,dlm ramai2 tu ade 2,3 kerat tu yg terlepas dr zoo kat gua musang,duit byk bkn bg makan bg perut kenyang,tp pg beli mercun,x sekolah punyer org tusss...drop my water face only..ha,,ha..ha

Powered by Blogger.