RSS Feed

Buruk?Susah? Yang itulah mengajar erti hidup

37

July 4, 2011 by

[ingat nak letak gambar lagi seksi, tapi kang ada yang terseksa nanti]

Wahai lelaki..pria..jejaka dan arjuna sekalian..Jika diberi pilihan, ciri2 gadis, isteri idaman
pasti nak yang comel, manja dan seksi bukan?

Hukum alam.. selalu yang indah dan cantik itu hanya seronok dilihat..ditenung dan direnung.
Apabila dimiliki, baru terasa lebih banyak menyeksa diri.

Apa salahnya pilih yang buruk, gemuk, berjerawat, garang
Yang penting, si dia sentiasa ada waktu susah dan senang

Pentingnya buruk dan susah ialah,
dari keduanya datang cantik dan senang,
Oleh itu, sang arjuna usah resah gelisah,
hargai, terimalah si dia sebelum permata berharga ini hilang.

sekian, Hiduplah wanita untuk negara, dunia dan syurga!!!

Apakah?
http://www.emocutez.com



37 comments »

Hafizzi Aziz said...

apit tak memilih cantik sangat..
tp yang pndai masak..
beragama..
ada ciri2 keibuan,cukup la..
hihi..kalo cantik,bonus..
sapa yang xmau keindahan kan..

syrupmasin said...

dapat macam jlo pon jd lah :P

SoLy SoLicious said...

haah..motif letak gmbr snsd??
lelaki msti suke paha chntek kn~

Jasman said...

sy tak kesah la...yg penting cukup sifat...pandai masak,buat keje umah,pandai amek ati,manje,memahami dll...tak kwin mana boleh tgok paha la.haha

diana said...

tapi zaman sekarang ni yang muka jerawat,comot,tak cantik
pun ada jugak yang perangai tak elok..
kesimpulan nya tak kira la muka cantik atau tak,
pandangla pada hatinya..

Nasriq said...

lumrah manusia suka kecantikkan...

Fadzwan said...

penting yang cantik tu..sebab itu la muka yang kita nak hadap hari2 bila dah jadi bini.. :)

wan_cikgumuzik said...

alhamdulillah saya dh dapat yg terbaik dalam hidup saya.. insyaallah lengkap segalanya...

Luqaz™ said...

muka x pnting..yg penting hati..cewah..hehe.. luq x mmilih sgt.. yg pntg solehah.. pndai mmasak..pnyayang..n lagi..lagi.. lagi..haha.. bersyukur lh dgn ape yg ada..kalau dh jodoh x kemana jgk.. ye tak? hehe.. :) thanks

APAN said...

"Apa salahnya pilih yang buruk, gemuk, berjerawat, garang
Yang penting, si dia sentiasa ada waktu susah dan senang"

mmg x salah pun ma.tpi tah la...dah kalau insan tu dah terpilih mesti la dia tu cantik dan sempurna di hati kita ma.

lagipun x slh gak memilih kot.sebab aku ni pun sdg memilih pilihan yg tidak jua muncul.harap nama je aaron aziz ma.tpi...apa pun x boleh.haha...

INA ZARINA said...

kalu dah sayang, buruk pun jadi cantik.busuk pun jadi wangi.PERCAYALAH!hihi

Syuxer said...

cantik itu bonus..:)

isteri solehah itu syuk idamkan..yang boleh jadi mak kepada anak2 syuk..yang hormat kepda orang tua..yang jaga auratnya dari pandangan lelaki ajnabi..:)

HAZWAN17 said...

cantik tu subjektif..

Khairil said...

tak cantik luaran takpa...janji cantik budi pekerti...

TYNTHA LANA said...

@Hafizzi Aziz

Ala..comelnya..fuh, lana doakan apit dapat..da dapat, jagala baik2 no.

TYNTHA LANA said...

@syrupmasin

amboi, terus Jlo..citttt

TYNTHA LANA said...

@SoLy SoLicious

hehe, aii soly, jangan tuko peha pulak pasni?hehe. memang, tapi tak semua,hihi

TYNTHA LANA said...

@diana

betul tu diana..Tapi zaman skrg susah nak nampak hati budi, nampak bling3 bnyk sgt kat luar :)

TYNTHA LANA said...

@wan_cikgumuzik

Alhamdulillah..lana doakan, tu lah jodoh, itulah bidadari cikgu sampai akhirat kelak..amin :)

TYNTHA LANA said...

@Luqaz™

Welcome..acecece, ayat ko tabuley blah,hahahaha. sweet2.hehe

TYNTHA LANA said...

@INA ZARINA

Ina cam ada pengalaman? busuk pun jadi wangi?oh tidak...busuk bagiku tetap busuk,hahhahhaha

TYNTHA LANA said...

@Syuxer

Syux..ciri2 terbaik.. Lana doakan syux dapat ya..amin.. :)

A N E F F said...

wanita tu kan hiasan dunia :)

yang paling indah dan molek , ialah wanita solehah .. bukan yg gebu , seksi , etc :D

so gentlemen , choose wisely ;)

TeAqArH said...

dah itu yg dipandang..lelaki pompuan same je..tp okeh la kan..selalu je nmpk..perempuan lawa ngn laki tak hensem.^_^

amir aizat said...

wanita hiasan dunia,hehe

qamarguyz said...

salam ziarah..
nice enrty, peringatan yang pasti =)
nyway lelaki sejati tetap mencari teman abadi, membawa cinta ke firdausi..
comel, manja dan seksi hanya mainan duniawi..sekadar menghiburkan hati di kala sepi

eintan nurfuzie said...

jalan2 sni bls kunjungan dan follow

kotak bulat said...

lain org lain citerasa kan..tp mmg semua suka yg cntik2..yg buruk2 xmo..sedgkn yg buruk2 tu la yg pling cantik dalamnya

Teenager Housemaid said...

huhu,,betulk3x...

sobri yaacob said...

kecantikan bkn ukuran ..yg penting bdi pkti dan akhlak... he...he.

harrazdani said...

kecantikan luaran tidak mengambarkan kecantikan dalaman....kalau cantik luar dalam...itu satu bonus....biar dapat yang tak secantik mana...manis tetap ada..haha tapi hati baik...mcm saya dapat sekarang....;)

ZouL said...

kadang2 yang tak cantik pun jahat mengalahkan yang cantik2...
Blog Aku Punyer Bagi Traffic?

Pendekar Laut said...

cantik nya wanita di dunia..
adus xterbayang brapa juta gandakah cantiknya bidadari di syurga...

TYNTHA LANA said...

@harrazdani

cecece..nak citew dapat makwe baik la ni?hahahaha. Alhamdulillah..mudah2an itu yang terbaik ya untuk dani ya? ^_^

TYNTHA LANA said...

@qamarguyz

tima kasih.. =)

taliff said...

wowowowowoww....yang gambar atas tu, bukannya buruk dan susah tu...hak hak hak....

iPai said...

tak nak yang buruk n tak nak yang cantik sgt ,, sedap mata memandang pun dah ok ..

yang penting hati dan perangai ..

Powered by Blogger.