RSS Feed

Jumaat Penghulu Hari - Edisi 2

25

July 22, 2011 by


Berehatlah!

Seorang wanita segera ke klinik berhampiran apabila merasakan badannya kurang sihat. Di sana, seorang doktor memeriksa wanita tersebut dengan teliti..dan berkata kepadanya, "Akak jangan risau ya..akak cuma perlu banyak berehat."

Kemudian, wanita itu meminta, "Doktor, boleh tak juga periksa lidah saya ni? saya rasa semacam jela!" katanya dengan nada bimbang.

"Oh..hurmm..nampaknya tidak ada apa2 dengan lidah akak, cuma dia juga perlu rehat..," jawab doktor menasihati.

Nilai Murni: Peliharalah mulut daripada bercakap hal-hal yang tidak berfaedah, apatah lagi mencarut, mengumpat dan memfitnah. Sekian..


25 comments »

NA said...

Selalu cakap kena fikir dulu dan rancang apa yang perlu diucapkan.
Kadang terlampau bersuka-ria gurau senda pun boleh timbul cakap yang tidak berfaedah

taliff said...

Berfikir dahulu sebelum bercakap...bergurau pun kena berhati-hati.

baru-baru ni dengan rakan sekerja buat kerja buat gurauan ynag menghiris bulu kaki tu...adehhhh...hahahaha

Bro ahmad said...

sebab mulut badan binasa huhuu jaga mulut anda..kalau blog pulak..jaga keybord anda huhuu sebelum keabord anda di ?

Ujang9897 said...

ala baru nk kutuk blog ni...baca entri terus tak jadi..=)


*gurau je ek

amir aizat said...

kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa

harrazdani said...

orang yg banyak bercakap lama-kelamaan akan menampakkan kebodohannya.....

baby said...

mulut2....tnpe mulut..susah pulaa...
nk cover2 bicaraa..susaah jugaa...
hheee...tp dh disuruh hati2 brsuaraa...jadik lebeey mudaah senyaap ajeee...

walau tak bersuaraa..tgn masih menaaipp..kutuk2 leh lg kan3??!!..hehee..

lanaa..jum bce entri nona yg kuat bebel..tnpe suaraa..bicaraa jumaat nmpknyaa...huhu~

http://nonasani.blogspot.com/2011/07/update-ga-u-likeu-good.html

komen yer..amt2 diperlukaan skrg wo0...hehee

Wanie said...

hehe..doktor pun tak de ubat ye untuk mulut & lidah die..

TYNTHA LANA said...

hoh ujang..datang2 je nak kutuk,hahahaha

Fathiah Hamim said...

terlajak kata binasa. (:

kotak bulat said...

kne kurgkan bercakap la.. hehehe...
byk ckp, bila byk ckp, banykla bnda tak berfaedah yg dikeluarkan

delarocha said...

banyak cakap, banyak silapnya.

Tukang Karut said...

diam sepanjang masa, bercakap bila perlu...

Khairil said...

orang yang bijak selalu diam...

ZouL said...

hehe..bak kata tagline backtrack3
"The Quieter You Become The More You Are Able To Hear"

SoutulMujahid said...

huhu.. best2... satu peringatan yg ringkas tp padat

diana said...

kurang kan bercakap benda2 yang tak elok dan kurangkan makan...
hehehhe

syaz@rozelt said...

hehe..kelakar la..

p/s: edisi jumaat lana nie mmg best la!hihi

TeAqArH said...

^_^......tapi ade org xleh rehatkan mulut tu..^_^

HAZWAN17 said...

bawak-bawaklah berehat..lidah pun penat jugak kan lana hehe

suriani azwan said...

mata pun kena berehat dr usha blog...heheheheeh...lana...lama tak singgah blog sue ek...

http://azwansprincess.blogspot.com/2011/07/cer-tengok-cer-tengoksapa-follow-me.html

iPai said...

er .. jela tuh ape ? hehe ..

tapi memang kena pelihara lidah .. banyakkan diam .. hee

iPai said...

hahahah ... tp baca td macam jela ada maksud .. hahah .. rupanya intonasi .. hahaahah ..

iPai said...

so semacam tuh kononya macam dia banyak sgt cakap sampai rasa semacam kat lidah dia ek .. owh gitu .. aahhaha

iPai said...

maaf saya lampi

Powered by Blogger.