RSS Feed

Customer is always right

28

August 12, 2011 by

Kalau diberi peluang, ingin sekali lana nak jumpa dan berbahas dengan pencipta 'slogan' ini:

CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT! 

Ia ke customer is always right? Sejauh mana betulnya ayat ni? Dari awal lagi, tak boleh dan agak susah nak terima penyataan ini. Macam tak betul..semacam je rasa,hihihi. Rasanya ayat yang lebih baik sepatutnya:

 CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT WHEN THEY ARE RIGHT!

When they are wrong?? Mai nak hambur skit! Hahaahahha. Dah salah, salah la. Pe plak nak buat muka kat aku? Dah beli, tak reti beratur. Bila disuruh, tarik muka. Kang, aku tarik lagi panjang..baru tau..hahaha. Jahat sungguh T___T hehehe.

Korang ada slogan lagi menarik?? 


28 comments »

abghani said...

biasanya slogan begitu boss yg suka pekerja menyampah dgn custemer cerewet

delarocha said...

rasanya slogan tu dicipta oleh customer.

alif haris said...

hahaha .. ni mesti bengan gile ngn customer kan ..
xpe .. asal die bg duit kat kita dah la ..yg penting duit die bg hahaha

Freaky said...

when they are wrong, they are so annoying. hahaha

NA said...

ALWAYS ASSUME CUSTOMER IS NOT KNOWLEDGEABLE ABOUT YOUR PRODUCT/SERVICE.

Anggap mereka tu naif. Hehe

(Macam takde kaitan je ngan tajuk tapi ni untuk jawapan bagi soalan slogan yang menarik untuk digunakan)

-wina1979-

Bob Merley said...

Sume tu betul except kat fast food and kedai makan. kalo customer komplen byk. ade jugak kene ludah dlm lauk. hahaha

Khairil said...

perghh..cukup boring dgn slogan tu...satu lagi slogan yang boring : Boss is always right....sama juga hampeh....

Fathiah Hamim said...

it has to be that way. that's the rule. heh

Queen F said...

HAHA okay sumpah aku gelakk :D betul apa kau cakap tak selalu nya diorang betul, n kalau dah salah memang diorang sangatttt annoying n nakkk jugakk menang.. -.-'

Jasman said...

biasa la tu kalau berniaga ni customer sentiasa betul...semua pasal duit...kita mkn gaji kena ikot la...

~ Cik Azz ~ said...

Paling tak suka dengan slogan ni.. Banyak la dorang punya right.. Kalau dah cerewet nak mampus, apa bendanya yang nak di right-kan...

Takde siapa yang suka dgn orang yang over cerewet ni.. Cerewet sikit2 dah la.. huhuhu...

Kalau dah cerewet sangat, cakap je kat dorang.. Do it yourself... hahaha..

ietchan-kun said...

customer always right when they're buying our product...
if not buy,they're not right..hahaha...

customer yg dtg tu sume bwk duit..yg xde duit halau cpt2..wakakaka! (^_^)

Cik Ct said...

bg student yg amek kos tourism mngt, customer is always right tue mmg dh cm prinsip.. hehe..
yg keluar kn slogan tue ialah ellsworth M.stadler~

nuyu said...

nuyu sound je suh beratur. sbb cust2 belakang diorg pun always right jugak. betol x?

ArulchelseA said...

dri segi bos btul ayat tu..dari segi pekerja..mintak maap la.. kih kih kih..semua salah pelangan.. kih kih

*sombong skang ye..tk nak dtg lansung blog aku..

penaberkala said...

CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT!
not always
depend on situation, time and place

slogan tak bererti betul, itu cuma proksi untuk kes-kes tertentu

Bro ahmad said...

costemor is raja hehee...mlm keje lana...

taliff said...

perangai manusia..biasalah....tapi sebenarnya slogan tu bukan melambangkan kepada customer....percaya tidak?

slogan tu melamabnagkan kepada duit customer...nak komplen banyak....meh beli yang mahal2...ada mampu tidak...

wakakakakaka

SoutulMujahid said...

slogan 'customer is always right' lah yg mengakibatkan customer suka2 hati depa ja nak maki peniaga. depa pikiaq depa bagi duit, senang2 nak maki org ka?

slogan menarik:
"SOUTUL MUJAHID ABG KACAK"

Mohd Izzar said...

itu maksud ny hak pengguna..hehehe

Cik Azizah said...

yup..tu maksudnya hak pengguna adalah betol!. akak keje hospital pon trademark ni.. patient is always right! ape nak buat..sabar je lah..byk sgt aduan dr patient yg tak puas ati..emm

amir aizat said...

yeah hak pengguna! haha

Munna said...

tgk keadaan jgk...lau x naik kpala je lah customer kan..bli sabun singgit bajet mcm beli beg LV 3k

Yutaka Mushimura said...

yup..sy juga ader right...sebb sy costumer belog anda...woohaaa..

tak menahan back counter..;)

caliph shuriken said...

slogan ni mengong ar, hukk...

iPai said...

tang beratur memang patut kene sembur .. baru elok sikit ..


slogan yg best

'Lana keje mane? nak singgah !!'

kerisperak said...

hehehe.. baca post ni teringat slogan merepek, camni bunyinya:

"PRICES SUBJECT TO CHANGE ACCORDING TO CUSTOMER'S ATTITUDE"

hehehe.. acer lana try buh displaycard tertera ayat camtu kt kaunter..hehehe

bLog Juga said...

Seperti makan ubat je bunyinya. Apakan daya, terpaksa juga telan walaupun biasa juge terjadi, tak sembuh!

CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT!

Powered by Blogger.