RSS Feed

Yang paling menyakitkan didunia ini ialah...

13

September 14, 2011 by

Yang paling menyakitkan didunia ini ialah..


SEBUAH PENYESALAN

Sejauh malah sehebat hatta sedasyat mana pun hukuman dan balasan didunia ini; penjara 100 tahun..sebatan 100 kali dan lain2 lagi yang mampu terbayang diakal ini, tiada yang lebih sakit dari sebuah penyesalan.


Bagaimana seorang manusia boleh tergamak membuang bayi tidak berdosa?
Tiada sebutirkah rasa bersalah bila membunuh nyawa tidak berdaya?
Menabur kata2 fitnah hanya kerana dengki, pula ditambah rasa seronok melakukannya?

...:::::::::::...

Sangat takut, ngeri malah mencari kemana pergi sifat perikemanusiaan dikalangan manusia zaman kini. Apabila menyesal, diri bukan sahaja merana..bukan sahaja terkenang perbuatan lama, malah mungkin hampir setiap saat teringatkan perbuatan yang sia2. Tidak cukup itu, mungkin ada masa mencarik jiwa..silap haribulan, boleh jadi gila.

Sekian..Sesal dulu pendapatan, sesal kemudian tiada gunanya.
http://www.emocutez.com
"malunya..merepek lagi lana kali ini, hek3"



13 comments »

NA said...

Begitulah apabila tidak endahkan perbuatan dosa. Tidak ada rasa bersalah untuk membunuh.

Nafsu menguasai diri.

P.S: Lana dah habis buat semakan apa yang telah dibuat sebelum ni ke? Hehe.

ArulchelseA said...

ada org tk de anak..ia2 nak anak..ni ada anak dibuang2.. memang tk guna betull..klau tk nak bg la kat aku ni..

~ Cik Azz ~ said...

Banyak benda yg dikesalkan..

Kadang2 kita ni lebih menyesali benda yg tidak sepatutnya dikesalkan..

hehh... merepek gak ni.. :D

delarocha said...

sebab tu kena pikir dulu sebelum membuat keputusan. jgn bertindak melulu.

Bro ahmad said...

manusia akhir zaman bertindak tak mau fikir baik buruk..semua tentang keseronokan dunia yang sementara.

abghani said...

dimana kan ku cari ganti

Yutaka Mushimura said...

tuh arr..lagi - lagi kalu penyesalan akibat meninggalkan lelaki yang amat baik...

woohaaa....ader kaitan tak???hahahah

Jasman said...

o0o0o0o...

ietchan-kun said...

w0o0o0o...menakutkan..

syaz@rozelt said...

merepek yang ada mesej baek..hehe

Khairil said...

setiap perbuatan di dunia ini pasti akan ada balasannya...

alif haris said...

betul tu lana..
penyesalan adalah yg menyakitkan .. huhu

Bro ahmad said...

diklana lama menghilang sob sob sob huuuuuuuu

Powered by Blogger.