RSS Feed

Apa gunanya bergulung2 ijazah?

28

October 8, 2011 by

6 Nov 2011 nanti, genaplah 3 bulan lana bekerja kat kedai bakery.. Selepas ini, belajar sambung kembali. Kena fokus betul2, siapkan thesis.. Hurmm.. agak lama juga tertangguh thesisku..Apapun, setiap perkara yang berlaku ada hikmahnya. Banyak yang aku pelajari sepanjang tempoh penangguhan ini.. 

Kadang2, ada bergulung2 ijazah pun, tapi akhlak, sikap dan sopan santun tiada, takda gunanya. Tapi malang sekali, ramai yang aku lihat kini, berpakej macamni: 

BERPENDIDIKAN TINGGI + AKHLAK RENDAH SEKALI

Harap2..aku tak macamtu..hurmm.. 



28 comments »

mumui said...

betul2.... xda guna juga lau akhlak rendah walaupun ade ijazah tu.. =)

ijA said...

oo...emm...pandai..kene jaga ahlak juga..thanks..

delarocha said...

taraf pendidikan dan akhlak yang baik itu seharusnya naik seiring

faridah nazurah said...

betul tu sis,, daya intelektual kita kena seiring dengan kelakuan kita. baru mencerminkan org bijak pandai.


heeee akhirnya sis lana update jugak blog.. rindu...

Amirah Adnan said...

betul tuh.. harapkan ijazah je gah.. tp akhlak mcm org takde ilmu~

Hishyamuddin said...

yap..dua perkara tu kena sama naik, ada pendidikan tinggi dan akhlak pun kena tinggi..

Kathy Tuah said...

hrp2 sy pun x mcm tu..amin..

NA said...

Lana, selamat menyambung pelajaran. Kes yang pernah Wina alami tangguh buat tesis.

Harap Lana menjadi seorang yang berakhlak mulia.

-wina1979-

nida husna said...

betul2

Khairil said...

biar siapa pun kita yang penting jadilah insan yang berakhlak mulia.,..

chE's dAughtEr said...

semoga kita dijauhi sifat macam tuu..

Cik Azizah said...

pendidikan yang tinggi harus seiring gan akhlak yg mulia. baru org respek kat kita :)

Eza Boom Boom :) said...

Execellent in education + attitude :)
InsyaAllah...

Miss Y and Her World said...

kalau nak ikutkan, dah terlampau ramai sangat orang yang ada ijazah. orang dah tak pandang lagi dah. budi bahasa tetap yang nombor 1.

good luck on your thesis. berusahalah !!

Syuxer said...

pendidikan tinggi tak semestinya didatangkan pakej akhlak yang mulia..:)..

tahniah to lana coz dapat raih pengalaman berguna berkerja di kedai itu..:)..

cik najihah said...

kalau belaja tinggi2 pon perangai biadap x gune

sha my heart said...

seiringkan ilmu dan peribadi mulia =)

Bro ahmad said...

tentu banyak pengalaman lana kan2 tapi ilmu untuk penyuluh kita sebenarnya ..sama ada ia ikut atau tidak je.

bella luna said...

budi pekerti itu perlu dididik bukannya seperti ijazah yg mampu diraih dimana2, moga kite termasuk dlm golongan yg diredhai olehNya,.

congrats lana,selamat sambung studi(:

syaz@rozelt said...

setuju dngn lana..w'pun lua nampak chanteq, smart, bijak..hati mesti baek~hehe

APAN said...

lama meneyepi...ingat ke da benti keje dah skang ni...

amir aizat said...

cabaran masa kini, hermm

alif haris said...

nilai akhlak lagi tinggi daripada ilmu yg berlambak2 tapi tiada akhlak .. phuii

salwaismail said...

hm betul tu. :)

# nk tukar blog feed tak?

Zul Fattah said...

ada jugak kawan cam ni.. perngai macam tahik.. tapi result gempak time exam.. jelous r..

Yutaka Mushimura said...

emm...patutnyer seiringan...tapi tak tau naper jadi gitu...huhuhuhu

Eza Boom Boom :) said...

Eza ada tagged awak, kalau nak join boleh baca entry nih keh..

http://cheksunnyboomboom.blogspot.com/2011/10/eza-ditagged-oleh-5-bloggers-55.html

Ini Kisah Tia said...

kadang kita tak sedar diri kita pun macam tu .. sebab tu , kena cari kawan yang elok .. bila kita buat salah , dia akan tegur :)

Powered by Blogger.