RSS Feed

Amanlah kamu disana..

3

March 15, 2012 by


Sejak dua menjak ni, kita asyik digemparkan dengan kes yang melibatkan kanak2 - 
lemas, tersedak susu, hilang, culik, dsbg.

Bukanlah lana berniat nak mencari salah sesiapa. Dan bukan juga menyalahkan takdir kerana sememangnya setiap yang berlaku ada iktibar, sebagai peringatan untuk semua. Tapi, yang berlaku adalah sebaliknya, kejadian yg sama berulang kembali. Macam takda yang ambil iktibar pun??

Tolonglah ibubapa sekalian, pandanglah kedalam mata anak2 anda, yang anda sayang2kan tu. Anda lebih tahu betapa susahnya memelihara, menjaga dan membesarkan amanah Allah ini. Jadi, jangan ambil mudah dengan kejadian2 tragis yang terpampang didada akhbar setiap hari. Jangan sampai wajah anda pula yang sayu sendu menangisi permata anda didada akhbar keesokan hari.

#Al-Fatihah buat arwah Dirang (maut dibakar) dan adik Irfan Danish (ditemui lemas di Taman Tasik Titiwangsa). Amanlah kamu disana..amin..



3 comments »

Maii said...

aku risau dengan dunia

Jahidih Saili said...

Amiiinn..
byk perkara xboleh dijangka..jadi perlu sentiasa berhati-hati..sekurang-kurangnya ada usaha..spy xkan menyesal di kemudian hari..

Maii said...

lana: blog mai serabutkah ?

pss: insyallah mai join asalkan tak perlu buat entry hehe :D

Powered by Blogger.