RSS Feed

Anda takut untuk berubah??

8

March 20, 2012 by


Perubahan selalunya akan menjemput dua emosi, suka dan tidak suka. Sesetengah orang boleh menerima perubahan dengan senang dan cepat, dan orang sepert ini, campak kemana pun, InsyaALLAH, dia boleh melalui hidupnya dengan lebih baik.

Tapi, biasanya, kita susah menjadi begitu. Ia berkait rapat dengan psikologi manusia itu sendiri. Perubahan melibatkan sesuatu yang baru dan asing, menerjah dalam hidup yang selama ini sudah cukup selesa dengan cara hidup yang lama. Perubahan itu sesuatu yang tidak pasti, jadi sudah tentu mengundang rasa ketakutan, ketidakselesaan dsbg.

Apapun, PERLU BERUBAH. Fikirkan secara positif, perubahan menjadikan kita lebih matang, lebih berpengetahuan, lebih tenang, arhhh, macam2 lah lebihnya, hehe. 



8 comments »

iRa said...

saya juga sedang melakukan perubahan. sangat susah nak berubah nie :)

kerisperak said...

perubahan plu dlakukan bilamana, kdudukan/keadaan semasa kini, sudah tdak bsesuaian dan releven lg utk kita.. berubah dgn ertikata sprti bhijrah dr sesuatu yg kurg baik kpada yg baik, dr yg baik kpda yg lebih baik.. Ohya ST12 - JGN PRNAH BERUBAH, best lagu tu..hehe

~ Cik Azz ~ said...

Berubah bila rasa tergugat..?

Mungkin masa tu perlu berubah, kot..

Tapi kalau dah selesa, buat apa nak berubah.. hinss.. hinsss...

:)

shiema sufian said...

Hidup ini tak sentiasa sama. makin lama makin tua, makin banyak cabran dan dugaan. so, kita kene lakukan perbuahan (:

faridah nazurah said...

nak berubah ni memang susah.. tp kalau kita betul2 dah nekad dan niat utk berubah confirm boleh punyaa

caliph shuriken said...

ingin berubah ke arah lebih positif ^^

! Shealai Diaries ! said...

yup!..bukan mudah sebenarnya...tapi bila positif dah set dalam diri semuanya akan lebih mudah..:D

Jahidih Saili said...

org yg senang berubah untuk menyesuaikan diri dengan suasana baru biasanya mempunyai emosi yang baik dan stabil.

Perubahan ke arah kebaikan, cthnya dr malas kepada rajin biasanya memerlukan sebuah tekanan. Ni yg biasa berlaku dlm msyrkt kita. Bila terpaksa barulah berubah. Sbb tu, boleh dikatakan org kita ni ssh utk berubah ke arah kebaikan.

Dlm universiti sekalipun, bila pensyarah dah marah, barulah buat assignment.haha

Perubahan secara rela hati ats dorongan fikiran yg waras itulah yg terbaik..

Powered by Blogger.