RSS Feed

Erti Sebuah Kecantikan

13

March 9, 2012 by


Lumrah seorang perempuan, Sukakan kecantikan, keindahan, kejelitaan dan kemulusan,
Sering ia diberi penilaian, dirujuk dengan rambut ikal mayang, kulit putih kemerahan-merahan,
Pinggang ramping dengan 34-24-34 sukatan, bibir penuh mulus lembapan, mata bersinar berkilau2an.

Sekadar titipan pesanan buat perkongsian antara lana dan kalian:

"Pelihara tutur kata, jaga pandangan mata, bersihkan jiwa. Kecantikan yang tidak diiringi dengan tinggi keperibadian, penuh peradaban hanyalah sekadar sebuah pembaziran" 

# aiseh, berat badan dah naik ni @__@



13 comments »

Muttallif said...

Lana...perempuan memang Cantik...sebab itu perempuan juga diibaratkan hiasan dunia.

Adalah Perlu seorang perempuan menjaga segala kecantikkannya.

Sekadar berkongsi

umialya said...

betul tu, kita perlu menjaga kesemua itu..

Mohammad Abu Bakar Kamal said...

Cantik itu hanya hiasan mata shj.. yg penting dalam mesti terbaikkk...

Ayumi Comot said...

34-24-34 ke lana? yumi xbalance lg la..hakhak...kena jage badan nih:P

Jahidih Saili said...

dan..dan...xboleh biarkan badan naik sbb melanggar fitrah..

shiema sufian said...

cantik itu subjektif. tetapi kecantikan itu terletak pada iman dan agamanya (:

anamizu kaito said...

yg gemok itu kdg2 tetap cantek di mata org lain :)





luv,
cik ana

caliph shuriken said...

smoga hati juga secantik 34-24-34, hikk...

Yutaka Mushimura said...

mustilah ingat..nih kan Lana Lang yang eden sebutkan dulu...

hhahaa..

eh..lari topik entry ek.

cantik nih abtrak sgt...ader orng pandang cantik nih luaran...tapi sebenarnyer cantik dalaman itu lebih berharga dari luaran..

:P

Jasman said...

nak berias pon biar sesedap mata memandang...jgn sesedap menjolok mata...hehe

amir aizat said...

cantik luar dan dalam :)

HazwanDotCom said...

wanita hiasan dunia..seindah hiasan adalah wanita solehah...

~ Cik Azz ~ said...

Badan akakpun makin naik jugak ni..

Bagai dipam-pam...

huhuhu......

Powered by Blogger.