RSS Feed

Ko ingat ko saja yg betul??

10

March 13, 2012 by


Lana rasa, penyakit yang satu ni ada dalam majoriti kebanyakan dari kita. Beza nya cuma terserlah sedikit atau banyak. 

Perasan diri tu betul memanjang, sentiasa rasa diri sendiri benar dalam semua perkara, anggap semua orang sekeliling salah - BAHAYA sangat penyakit ni!!!

Kalau dalam soal kehidupan sehari2an (mesyuarat,kenduri etc.) bersikap begitu tak mengapa. Boleh bersabar lagi. Dibuatnya sikap macamtu diteruskan dalam hal2 agama?? tak ke silapharibulan, lain jadinya. Rasa diri tu betul sgt, sampai pendapat/pengetahuan pakar2 ugama pun dia rasa semuanya salah.

Bagaimana mahu ditegur orang2 begini? haishhh..




10 comments »

~ Cik Azz ~ said...

Orang macam ni ada satu wayar dia yg putus.. Cari-cari tapi tak jugak jumpa wayar tu.. Selagi tak dapat nak sambung balik wayar tu, selagi tu la dia akan kekal macam tu..

Moga kita tidak sebegitu... Jauhkanlan dari bersikap sebegitu.. huhuhu...

Cik Orkid said...

ni jenis yang susah paham. kena cakap pakai bahasa tamil bawu paham aku ase .

Jahidih Saili said...

bahaya sungguh org mcm tu..nauzubillah..silap2 boleh sesat..

shiema sufian said...

Astaghfirullah, semoga dijauhkan dengan sifat sifat begini. Shiema sendiri pon tak berani nak ckp pasal agama, berani untuk yang tahu je ckp sebab shiema taw yang shiema pon jahil. Doakanlah dia untuk diberi hidayah supaya da berubah, selemah lemah teguran kan dengan hati (:

C'Jai said...

sebab itu hidup ini jangan rasa kita HEBAT... Kita hanya HAMBA... ada lagi yang MAHA HEBAT...

Mohammad Abu Bakar Kamal said...

Tanda kiamat memang dah ada.. masyarakat, pemimpin semakin mengetepikan ulamak.. memang dah tertulis dah..

persoalannya..bersediakah kita?

Ahmad Saufe said...

no comment...hahaha, aku selalu ade prasaan camni..prasan best most of the time...ko ader?hahaa

faridah nazurah said...

hehe senang je kak lana, bagi je dia pang kiri kanan... kompem lepas tu dia dengar pendapat org lain

SoutulMujahid said...

mungkin diorang ingat diorang ni dijamin syurga

caliph shuriken said...

setan cukup suka org cmni.. lagi dia hasut supaya rasa BETUL semuanya, huh...

Powered by Blogger.