RSS Feed

Bersuara + Bertindak = Kejayaan

13

April 25, 2012 by


Bila semua nak bersuara.. jadi, siapa pula yang mendengarnya?
Bila semua asyik bercakap saja.. jadi, bila pula hendak bertindaknya?

Kebebasan bersuara sering disalahguna.
Dahulukala, apabila 'pemimpin' berkata, 'rakyat' sedia mendengarnya.
Dahulu juga, kebebasan bersuara ada, tapi masing2 sedar waktu yang sesuai untuk menggunakannya.

Kini? Terlalu ramai yang hendak berkata2, terlalu ramai yang perasan, mereka bijaksana.
Terlebih bersemangat pertahankan pendapat, terover teguh dengan pandangan ketat.

Sedarlah, yang pentingnya, tindakan. Bersuara perlu, untuk sebuah perbincangan. 

Bersuara + Bertindak = Kejayaan
Bersuara + Berpropa + Ber pok pek = Boleh jalan.. heh3



13 comments »

Cik Kay Jue said...

setuju! walaupun saya pendiam.. hehee...

Siti Hajar Noh said...

betul...mcm dalam kelas laa. cikgu ckp depan. ank murid ckp blakang. macam mana tu?? hehe

Karukord Jagau's said...

Saya setujuuu.....

Tapi sayaer sering berkata "ngantok laa"
Dan dgn pantas tindakan di ambil...ambil bantal....sambung titon....wieeeeee.... :)

P#eoniX said...

bercakap dah letih...bertindak pon sudah...tuh yang makin teruk...tinggal tawakal jer...aku bukan ade kuasa nak ubah hati orang...huhuhhh!!!!!

blogtilldrop said...

belajar memahami sebelum dipahami...
belajar mendengar sebelum bersuara.
gunakan hak berfikir sebelum otak menjdadi fakir...

Muttallif said...

Well, what can i say...that a nice formula. :)

Munirah Shamsudin said...

Betul lah tu sis.




Kalau tak,
semua orang tak kan puas hati.


Sampai bila-bila.

~ Cik Azz ~ said...

Bersuara dan bertindak bila perlu je...

Selebihnya diam..

ataupun tidur...

:D

nasir hamzah said...

bersuara demi kebenaran itu perlu, tapi ramai yg takut hendak bersuara sama macam nasir.. huhu..

cepatnya lana update blog, tak terkejar nak memberi komen..hehee

caliph shuriken said...

klau wonderpets.. apa yg penting kerjaasamaa ^^

APAN said...

entri kepolitikan nih...

Sis AI said...

Haha! Ok je nk brsuara, asalkn kita pun brgerak sma.. Jgn jdi tong kosong, tu je..

Jahidih Saili said...

Salam lana..sy lebih suka org yg lbh byk bertindak drpd bercakap.hehe :) sy xsuka org yg terlalu byk cakap..:)

Powered by Blogger.