RSS Feed

Hadapi dengan senyuman

20

April 16, 2012 by


Ini antara lirik lagu yang saya alunkan bila hati rasa lara dan blur.
Tapi, time gembira pun saya layankan juga, senikatanya ringkas tapi penuh makna. 

Hadapi dengan senyuman,
Semua yang terjadi..Biar terjadi.
Hadapi dengan tenang jiwa,
Semua..Kan baik-baik saja.

Bila ketetapan tuhan,
Sudah ditetapkan..Tetaplah sudah.
Tak ada yang bisa merubah,
Dan takkan bisa berubah.

Relakanlah saja ini,
Bahwa semua yang terbaik,
Terbaik untuk kita semua,
Menyerahlah untuk menang.
- Dewa 19 - 

Kesimpulannya...
Merelakan apa yang berlaku, atau lebih afdal perkataannya - REDHA. InsyaAllah, perit macamana pun, pada akhirnya, pasti ada sinar bahagia. Bukankah memang itu janji dariNYA?



20 comments »

Muttallif said...

Merelakan apa yang berlaku dan mempelajari pengajaran dan inti pati daripada kejadian tersebut. :)

Life, keep on learning

M@W@R Q@SeH said...

cam ade link plak kisahnya dgn entry akak...Kepada Mu Ku Berserah...hehehe

Sis AI said...

Bila dah usaha sngguh2 dan redha, insyaAllah walau apapun yg kita dpt lpas ni, kita akn brsyukur dan trima seadanya.. :)

~ Cik Azz ~ said...

Nak cari la lagu ni... Macam tak pernah dengar lak.. huhu...

Hilmi Razali said...

Lana - Wah Lana pon mengalunkan lagu..sama seperti Hilmi....kalau tak prcaya cuba tgok entry baru hilmi :)

Kunang-Kunang said...

Bila kita sdar itu semua Allah dah atur dlm hidup dan kita redha, InysAllah jiwa kita tidak tertekan dgn ujian yg datang.

sis92 said...

wa pun tengah sedih ni, tk pelah wa harus hadapi dengan senyuman
tkpe dah biasa dah situasi menipu penglihatan orang lain ni :(

etuza said...

Uncle ucapkan semoga sentiasa yg terbaik tuk TYlana. Ingat,jika kita anggap tiap kerja yg kita buat bukan beban pasti tak strest. Kalau kita anggap kerja itu beban , pastilah akan bertambah berat dan kadangkala tak siap.

Cik Kay Jue said...

betul2... ckj suke dengar lagu ni kalau ada problem..

delarocha said...

sedap lagu ni

Ahmad Saufe said...

rumah terbakar nampak asapnya, hati yang luka tak siapa yg tahu...hoho

caliph shuriken said...

tapi himawari blom pnah dgr lagu ni, hikk...

gnesop poseng said...

tidak semua mampu hadapi dengan senyuman tetapi sekurang-kurangnya kita mencuba.. :)

ary_lee said...

Itu juga lagu kegemaran Awi Rafael^^
BTW,Lana..
Kalau ada masalah, kongsikan bersama orang yang dipercayai..
Itu mungkin dpt membantu..

Jasman said...

amboi...

P#eoniX said...

kadang-kadang perit untuk merelakan
sesuatu yang bakal pergi meninggalkan kite...namun,ketetapanNya sudah tertulis begitu....bersyukur dan redha yang mampu terucap....acapkali terlintas x sanggup kehilangannya....
thanx atas kata-kata indah yang munkin akan terpahat kat pale otak aku bile menghadapi dugaanNYa....

kaishin said...

senyum tu sedekah so senyum je la selalu..dapat pahala tu :)

! Shealai ! said...

yea...setuju...tiap apa jua yg berlaku..pasti ada sebab dan Allah lebih mengetahui apa yg terbaik untuk hambaNYA...insyaallah

Jahidih Saili said...

redha itu ikhlas, pasrah itu menyerah..haha..btl ke?

hehe..btllah..mesti sntiasa redha, kt xtahu baik buruk perancangan tuhan :)

Ini Kisah Tia said...

tiap yang berlaku tu kan ada hikmahnya :)

Powered by Blogger.