RSS Feed

Hidup haruslah ceria!

18

April 23, 2012 by


Seminggu dua ni, saya rasa kurang gembira. Macam kehilangan sesuatu, tapi tidak pasti apakah ia. Mungkin juga disebabkan cuaca, yang berubah mendadak, musim panas melanda, membuatkan hati selalu rasa panas membara.

Atau, boleh jadi, saya sebenarnya terasa, dengan sesetengah manusia. Saya tidak pandai menyatakan rasa, lebih gemar berahsia. Ha, mungkin juga kerana mengingatkan, adik saya akan balik semula ke tempat pengajiannya, hurm..keboringan akan menyaluti diri saya.

Takpa lana, hidup memang begitu, ada pasang surutnya. Sudah penat bergelak ketawa, redup mendung datang kemudiannya. Kemudian akan kembali ceria!

Apapun, hidup mesti ceria! Baru syiokkk! Takpa lana, think positively! Yeayyy!!



18 comments »

gnesop poseng said...

kalau x ceria, cari keceriaan tersebut bukan? byk cara untuk ceria tp plg penting berdoa.. hehehe :)

Jahidih Saili said...

Betul..hidup mestilah ceria..lana jgn sedih2 k :)

APAN said...

think postive :)

caliph shuriken said...

xpe, kak nana still bole gurau2 dgn nuha, hikk...

hazfee said...

tak ceria sebab tak boleh buli adik ke tu lana?ekeke :p

nasir hamzah said...

hehe, nasir faham apa yg lana rasakan, nasir pun macam tu gak, kalau adik nasir balik univer je mesti boring tahap gaban, tapi nasib ada mak dan akak dan anak2 sedara.. kurang lah sikit boringnya..huhu

apapun, hidup mesti happy hokeh...

Muttallif said...

Lana, sebenarnya Lana sudah melakukan satu yang baik dalam mengenal pasti punca "keboringan" tersebut.

Apa yang Lana perlu lakukan sekarang adalah "shift" (bertukar) kepada mood yang lebih baik.

Nescaya, akan jadi lebih ceria hidup. :)

Sis AI said...

Waaah.. Leklek la sis.. Umm, klu ada msalah yg sgt pribadi, apa kta cuba crite kat ahli fmily trdekat? Kan lg elok. Sbb klu diri sy la kan, sy sgt susah utk lupakn somethin slagi sy tak luah. Itu sy la..

CiK FizA said...

lumrah kehidupan. kdg berduka, kdg gembira. ^___*

Yg penting, think positive n smile always ! :DD
Moga keceriaan sentiasa bersama kamu sayang ! ^^

TokeY said...

cerrr...cenyuummm..... ahhaaaaa... gitu ah...:), rilekss dah la Lana... nas rileks...je ni...hak3.. Be strong ...girl..;)

Ahmad Saufe said...

yay n say hi to positivity !!

etuza said...

sentiasalah bersangka baik ya, aman hidup. Saya setuju Ahmad Saufe..to be positive. Kita jg tak dapat jangka hidup mendatang..

PariPariPutih said...

kalau ada sesuatu yang tersirat seeloknya luahkan saja... insayallah apa yg terbuku akan dapat di lepaskan dengan lapang dada... semoga Lana akan sentiasa diberi kebahagian disamping insan-insan tersayang... don't be sad... you have friends who will always be by your side, no matter what... believe in faith my dear... hope you're ok :(

Munirah Shamsudin said...

sekarang pun saya rasa macam nak tension memanjang.




hm, pasrah.

sis92 said...

hukhuk betol2 ..
haruslah positif dalam menghadapi apa jua dugaan dalam hidup ini ..


<----kenyataannya taklah positif sangat huhu

Karukord Jagau's said...

Ceria2kan lah hidup mu...
Nah....! Ku lemparkan senyuman manis ku...
Yg semanis kurma ini...
(^______^)

Cik Kay Jue said...

yeay... hidup mesti la ceria kak.. baru la g_ _ _ _ hehehe...

have a nice day tau.. ok la nak bw dulu ni kesian awan ckj tunggu lama.. da~~ syang kak lana! <3

Karukord Jagau's said...

Singgah lagi...... bersama senyuman manis
(^_____^) kihkihkih...

Powered by Blogger.