Reply To Comment


Rasa bersalah juga, tidak membalas setiap komen anda dientry saya. Saya pernah cuba applykan function 'Reply To Comment' sebelum ini, tapi sekejap saja. Saya kurang selesa dengan penggunaannya.

Tapi, bukan bermakna saya tak endah dengan komen2 yang diberi. Saya sangat bersyukur, ada yang masih sudi, meninggalkan komen disetiap entry.

Saya lebih selesa apabila, ruangan entry adalah milik saya sepenuhnya.. manakala ruangan komen pula untuk pembaca menguasainya. Rasa lebih adil begitu..boleh plak? Hehehe.

Saya juga lebih senang bikin kepoh di blog tuan rumah..lebih afdal rasanya. Al-maklumlah, tuan2 rumah sekalian dah sudi singgah kerumah kita, tanggungjawab kita la pula menziarahi tuan2 rumah semua.

Ni apahal lah bahasa macam Kesultanan Melayu Melaka? Hurmm..minta maaf ya kalau ada yang tak suka dengan cara kita. Tak mampu puaskan hati semua.


Comments

Anonymous said…
Saya pun ada masalah dgn reply comment ntah dia jdi xteratur...
M@W@R Q@SeH said…
Lana...terpulang pd diri sndiri je...klu ada button reply nmpk teratur skt...akak ltk button tu sbb kdg2 ada yg bertanya ada yg mohon share...so klu ada button blh trus rply kt situ je...kdg2 yg komen akan dtg tgk blik...cumanya bila x rply kt setiap komen mcm rasa brslh skt la...hehehe...x mampu nk puaskan hati sumer org :)
Reena Sidek said…
bg sy terpulang kepada diri sendiri... apa yg Lana katakan ada betulnya... kita tak reply bukan bermakna kita tak endahkan komen2 tu... kalau mampu memang kita akan reply semua komen2 kan... hmmm
kerisperak said…
erm kalu die coment just bg pndpt or nyatakan isi hati die ttg sesuatu entry, tuan blog xblas pun xpe rasanye, tp kalau mereka ada btnya soalan kne jwb, xjwb kt coment pun xpe, pergi je blog die, komen kt sane.. (^_^) takut nanti die ttunggu2 jwpan.. sian die nanti..Hehe
Unknown said…
ikut tuan tanah itu sendri..sebab ade yg suka..& ada yg xska...ikaa wlpun ade..tp jarag nk blas komen..bz memanjang mklumlaa nk exam sbulan lagi :)
harrazdani said…
mai sini wat sibuk2..huuu
Apai said…
boooo!!! ahaha
Nunaayat said…
Takde pun xpe.. tapi kalu ada pun xkisah rasanya..

Ikut kat tuan blog juga..tapi tulaa kadang2 yg comment tu mesti nak tgk tuan blog reply balik...:)
Unknown said…
Saya harap x ada lah yg ambil hati jika x sempat drop komen ya. Apapun saya memnag drop komen jikakalau pun komen saya tak pernah di balas, x apa2..pada saya ruang follower sudah tergambar keikhlasan berblog..

Rasanya nak drop komen ni kena juga komettmen dan keikhlasan..
Komen yg baik2 itu adalah lambang peribadi..so teruskan komen yang membina yakinlah ya TyLana akan ada rasa satu kepuasan. Insyaallah..
Unknown said…
takpe. fisha memahami lana :)
insan_marhaen said…
setuju dgn en. etuza...ada masa akn singgah mengomen walau komen tak dibalas..klu bleh nk tnmkn dlm diri, tujuan mengomen bkn untuk dibalas kembali...ikut rasa hati tuan tanah la rasa nk balas .. balas..kalau tak balas pun takde hal punyo...sbb berblog ni pun ikut ada ms terluang...mungkin org lain pun begitu..
Cik Azz said…
Tak kira..

Kena balas jugak komen dari pembaca...

Hahaha..

Bab komen2 ni ikut masing2 la.. Asalkan si pengomen tu ada nama berserta link blog dia sendiri.. Jadi, jika dia komen yang bukan2, senang la kita serang dia balik.. wakakakaka....
Anonymous said…
sis kadang reply kadang tidak..bgantung pada masa n kerajinan.
tapi setiap pbaca yg datang sgt dihargai , klu tak siapalah daku hukhuk.
Dalila Diela said…
yup.btol. klu x reply kat sini, bleh comment balik kat blog tuannya.
Anonymous said…
Blog saya takde orang comment. Jadi saya tak kesah! Hehe. Saya pun rasa macam tu. Saya hargai orang yang comment entry cikai tu. Hm.
mbb said…
Assalamualaikum..terima kasih krna follow saya. :)
ary_lee said…
reply to comment?
Persoalannya, berapa ramai sangat orang yang follow balik entry yang telah dikomen?
Kan? kan?
tak reply doesnt mean x appreciate..
caliph shuriken said…
sy ok jaa.. ikut selesa masing2 kn ^^
APAN said…
x semestinya setiap komen perlu dibalas.mcm aku pun, bukan semua komen perlu kpd jawapan....lain la kalau komen dlm bentuk pertanyaan, aku cuba jawab.

mcm ko ckp la, ruang komen utk pembaca.mesti mengharapkan komen dalam tu pun berkaitan dengan isi entri tu kan.xde la nampak pelik sngt bila org lain baca...haha...
1 said…
Salam.hehe..sy suka pasang reply to comment..:)

Popular Posts