RSS Feed

Errr..tolonggg.....

23

June 4, 2012 by


Tadi ke Bukit Broga..10kali berhenti sewaktu mendaki..3 kali duduk terlentang dibatu yang sejuk..

Semasa menuruni..20kali berhenti, banyak kali main 'papan gelongsor'...dan sekali, jatuh terduduk..ibarat burung bangau yang ditembak lalu tidak boleh terbang dan jatuh kelepap keatas darat.

Berpeluh-peluh ibarat ditemani shower bilik air sepanjang masa..sungguh panas cuaca.

Walaupun berjaya menawan keempat-empat puncak..dan berjaya menghabiskan 10 ketul nugget yang dibawa dari rumah.. 

Errr..tolonggg.....

Sakit gila seluruh anggota badan..Inilah natijahnya, tidak buat persediaan..

*Letih.
*Esok lusalah upload gambar..nak duduk pun, kaki keras macam batu. ciss..



23 comments »

Noh Kodiang said...

terbaek r tokk...len kali nak naik broga ajak la aku sama...bohsan taw dak kat shah alam nih...ngehehe

Kunang-Kunang said...

Salam Lana,

Tahniah berjaya mendaki Bukit Broga tak kiranya berapa banyak rebah bangunnya, janji semangat masih kuat.

PariPariPutih said...

hui 10 ketul nugget untuk 4 penaklukan?? hebat tu.. klw akak 10 ketul tu x tau cukup ke tak untuk 1 penaklukan keh3 ^^

~ Cik Azz ~ said...

Kalau akak la... mau sebungkus nugget yang akak bawak... Berjaya menghabiskan nugget tu dari menawan puncak bukit... hehehe...

Sila2 rendam kaki tu dalam air suam untuk kurangkan ketegangan dan keletihan.. Kalau rajin, masukkan sekali garam untuk proses mencuci kaki.. Sambil duduk tengok tv pon boleh buat...

aizamia3 said...

jeles ai.. hehehe..

Tukang Karut said...

confirm sakit urat pagi sok...

ChEnTA LiEYza said...

woowww...best nyer... =)

FARHAN said...

TAHNIAH sebab berjaya menghabiskan 10 ketul nugget yang dibawa! syabas mere beta.. hikk.. ;P

Jajas said...

nasib baik ngimau xjumpe ko...

ciksengeh :D said...

bestnye .. kite tak pernah sampai lagi ..

caliph shuriken said...

congratz misi berjaya, hikk..

msti mamam 10 ketul nugget saiz besaq, kn? erkk...

Sally Yatiey said...

Tahniah kerana berjaya mendaki Bukit Broga walaupun beberapa kali duduk terlentang di batu. haha :D Bestnya pergi mendaki ^_^

nasir hamzah said...

Peh Tahniah Lana... respek ar lana.. berjaya gak akhirnya... Horey!! eh terlebih la pulurkkk..huhu

APAN said...

jejak jugak la ko bukit broga...tahniah le...orang2 dekat mmg bes dpt sampai...kalau dekat ngan tempat aku pun, aku nak cuba naik :)

etuza said...

tak apa esok nanti sendi2 tu segar balik . senaman ptg tuk kesihatan ya Tlana..

~Sweet Honesty~ said...

rendam kaki ngan air garam yg suam2.. boleh menyegarkan kaki yg lenguh n krem..

Masz Sidek said...

kena pergi berurut ni... baru lega rasa badan...

apa2 pun tahiah berjaya menawan 4 puncak... :)

aisya said...

teringin nak pergi.. huhu..

Cik Kay Jue said...
This comment has been removed by the author.
Cik Kay Jue said...

ini mesti sebab akak jarang bersenam ni.. lemak2 yang berkumpul dan otot2 yang da lama tak guna semuanya terkezut tetiba bergerak aktif...
hehehe... saya nak ajar akak earobik akak sombong.. hehe..


bahaya tu kak.. da la pergi tak ajak.. huhu.. wah makan nugget je ? hebat ar kak.. hehee jangan lupa upload pic tau nak negok.. hehe..

Ruzzezanie said...

ok. tetiba rasa naif gileeee tak tahu bukit broga tu ktne. -.-

Lan Bingka said...

huhuhu.. sila ke gunung tok wan pula

ary_lee said...

broga??
Ary tak penah pergi lagi..
Tak minat lah^^

Powered by Blogger.