RSS Feed

King Kong

26

June 18, 2012 by



Sedang memegang stereng,
Apabila ayahanda terbersin, "HAACHUUMMMM!, HAACHUUMMMM!"
MasyaAllah, telinga aku gegendangnya turut sama berdentam dentum.

Samalah juga, kalau kekedai mamak, 
Dengar sekumpulan lelaki ketawa, "AGAGAGAGAGA!"
Aku terbayang siling mulai retak angkara lantunan ketawa soprano mereka.

Dalam bas, di tempat duduk belakang,
Ingatkan pemandunya sedang marah, "PRANG PONG PANG PRANG PRANG!"
Sekali rupanya tengah syok bersembang, gelak super power riang.

Adam, suaramu yang parau dan garau itu..kadangkala agak menakutkan.
Dalam sesetengah situasi, aku terbayangkan, "King Kong ke apa ni?".
Kalau tiada keperluan, lebih baik sederhanakan suara kalian.

Jangan marahkan daku, daku cakap perkara yang benar lagi jitu.



26 comments »

caliph shuriken said...

ingat lana bela new pet, hikk...

leakedknowledge said...

sungguh hiperbola kata-kata itu...err encik king kong kt atas bodyguard bru blog lana ker? huhuhu


http://encikcopypaste.blogspot.com

Ruzzezanie said...

salam lana..

pehhh! hiperbola nyeee bahasa dia.gelak baca entri ni. kihkih

Jajas said...

o0o0o0...

|shuhadaothman|TM said...

salam lana :)

ahaha. lepas ni msti laki2 takot nk gelak. xpsal2 sma ngan kingkong :P

ary_lee said...

ngeh3..
betul..
suara ayah ary pun kengkadang..
Masha-ALLAH..
Huhuhuhu...

hairy said...

ni adlah style..haha

nasir hamzah said...

haha. trauma dah lana..hehe

CikMunBlogger said...

huhu . buat ramai kata orang penang . baru syokk . tak sunyi . huhu . XD

www.munviolettaxious.com

~ Cik Azz ~ said...

Okay la tu suara kingkong.. Baru nampak jantan sikit... haha...

Ke Lana nak suara yang ada auuwwww kat hujungnya...

heecchhuummm... auuuuwwww... sowwiiii.. terbersin pulakk.. hewhewhewww...

Cinta Misteri said...

Adam CiM kdgkala tk brsuara... CiM pula yg slalu gegak gempita.

::thexieza:: said...

setuju!

Ety said...

hahaha. Kak Lana ! agree ! haha.

sop said...

wah.. ketawa macam king king? hehehe
teruja sangat bersembang kot?
kami sembang kadang2 gelak terbahak2 gak.. lepas tension katakan.. hehehe

CiK FizA said...

hahahaha~ kingkong? =P

elyna mirsada said...

hehe..sma cm king kong ker..=)

eyjalukman said...

haha buat terkejut org je kn kdg2 . kingkong pn boleh . hehe

PariPariPutih said...

as salam lana... sorry lambat menyinggah kat blog "kesayangan" PPP neh.. hu hu hu (ayat memujuk supaya Lana x majuk cama akak) tpi mmg betul pun... he he he king kong dah lama x tengok citer dia.. tapi suke yg classic nye... b.t.w boleh tak pinjamkan akak King Kong ni.. nak letak kat tempat penumpang supaya x de sapa yg berani nak percah cermin keta he he he ^^

Trah Zain said...

hekhek,, saya selalu perli classmate sy yg suara kuat tu, sian dy, tp memang annoying giler kan?

Syazlina Khairuddin said...

kalau king kong mahu bergegar satu tempat klu die berbunyik..hehe..ikut saiz la klu nak tawu tahap kekuatan bunyik tu..hehe

SYAH'IZZAT said...

hahahaha lawak la cite u. aish biaselah tu lelaki.. baru macho kuat2. hahah :p

Masz Sidek said...

hehehe...ingatkan lana tengok cerita kong...

faridah nazurah said...

haha ingatkan nak cite kewujudan king kong ke hape..

uncle said...

jenguk king kong kat sini ngahahaha ... dalam banyak sora yg lana dengar...jom dengar sora uncle lak..hahahha.....cuba la..cuba laa

APAN said...

kalau si adam aku boleh terima walaupun kdg2 aku rasa gak kepoyoannya...tp kalau pompuan yg mcm tu, mmg eksotik la kot. suara sampai atas boleh dengar kalau kat opis tuh...haha...

Lan Bingka said...

best la gelak2 kat kedai..hahaha

Powered by Blogger.