RSS Feed

Meminta-minta

21

June 21, 2012 by


Bicara ayahanda,

"Hidup hendaknya tidak meminta-minta...juga usah ditunjuk papa kedana."

Kami bukan orang kaya raya, tak juga miskin merana.
Ayahanda seorang yang sabar dalam usahanya, mencari rezeki buat kami sekeluarga.

Beliau selalu bersuara, susah macamana pun, berusaha lah terlebih dahulu.
Janganlah mengharap pemberian manusia semata.
Berusaha dan gantungkan natijahnya pada Yang Maha Berkuasa.


21 comments »

hairy said...

saya org biasa2 ja..hehe

PariPariPutih said...

Sesungguhnya "tangan yg memberi itu lebih baik dari yang menerima" bagi PPP kalau takde duit kita buat cara tak de duit... jgn ikut resam "biar pape asal bergaya" :P guna duit untuk keperluan bukan keniginan...

LANA pesanan PENTING:

Mizz Sara dia ni hackers carefull peeps!! http://paripariputih.blogspot.com/2012/06/good-morning-mizz-sara-d-hackers.html

leakedknowledge said...

ukur baju di badan sendiri tu jer...:P


http://encikcopypaste.blogspot.com

~ Cik Azz ~ said...

Sama la dengan arwah abah akak.. Diapun tak suka meminta2.. Dia lebih suka usaha sendiri..

Itu yang menjadi kekuatan akak.. Sebab tu akak tak amek duit BR1M tu walaupun dah masuk peringkat ke-4 dah ni.. :D

Masz Sidek said...

selagi mampu dan selagi kudrat masih ada berusahalah... insya-Allah rezeki ada di mana2...

|shuhadaothman|TM said...

shu takut nk mintak pape kt orang. even nk mintak hutang sendiri pon takut. kalau nk mintak ajar berani la ;D

SheCinta said...

YES !! sangat setuju denga PAPA Lana ...

anyway,cantiknya Blog Adik Lana. I Love it !~ suke tengok tulisan kat atas tu ... Boleh ajar saya tak? haha

(Tapi ni , bukan meminta kan?) ehe just kidding dear .. T__T

Ety said...

Ya betul tu kak.

Bersederhana itulah yang penting :)

Adylia Qarissa said...

usaha tu akan dibalas dengan rezeki Allah :)

Tukang Karut said...

minta pada yang esa rasanya tidak salah...

kakchik@ella said...

KC suka entry ni.

Syazlina Khairuddin said...

setuju! kena berusaha..hihi

ain farahin said...

ain mmg tak suka meminta-minta pun.

tpi 1 je ain mintk "tolong jangan lupakan" ain ye.hahaha.

Fatihah said...

bersederhanalah. itu yang penting :)

Muttallif said...

Tidak perlu minta untuk sesuatu perkara. Atau kata lain bermegah2. Hanya cukup bersederhana :)

Ahmad Saufe said...

ape mintak2 nie? usaha dan mintak ngan Allah lagi afdhal

nasir hamzah said...

Adeh lana, Terkedu sekejap.. memang betul apa yang ayah lana katakan ituh.. :)

caliph shuriken said...

paling penting jgn hidup bermegah2 dgn hasil rezki kesusahan org lain :)

APAN said...

bl dah jd habit, mmg pyh nak tinggal. kalau x buat, nanti rasa bersalah or x sedap je kan...slh satu sebab aku buang shoutbox. haha...

yana halim said...

line tenet akak teruk kat rumah nun. tu yg x dapek nak bw. kat opis pulak, x semua blog dpt masuk. asyik kena denied acces je. pastu fibox langsung x boleh nak tulis apa. nmpk kotak kosong je. huhu..

cendol said...

same here :) kitorg adik bradik mmg didik tak minta2 brg org..smpai org bagi pn takot nak amik

Powered by Blogger.