RSS Feed

Resmi padi

25

June 14, 2012 by


Ikutlah resmi padi.

Makin tunduk, makin berisi.

Ibunda berkata, orang bijaksana banyak diamnya. Bila perlu baru bersuara. 

Diamnya bererti merancang strategi, memerhati secara teliti.

Bersuaranya bererti bertindak dan melaksana.

Dia sedar apa yang dimiliki dan diketahui, semua adalah milik mutlak Yang Hakiki. 




25 comments »

uncle said...

resmi padi ...pegangan uncle sejak bertahu berblog...kalau boleh jangan terlalu tunjuk diri kita power..sedangkan ada yg lebih power ranger dari kita ...

sekadar renungan hihihi

Masz Sidek said...

Insya-Allah... bukan bererti kita tunduk kita kalah...

PariPariPutih said...

oh nampaknya akak x leh menjadi seperti padi... sebab... sebab akak tak leh berhenti berkata-kata.. ahaks (buat muka stock ikan sardin) ^^

leakedknowledge said...

hahaha xnk komen sal padi tp nk komen sal fibox...knp fibox itu hidup kembali :P


http://encikcopypaste.blogspot.com/2012/06/serius-aku-cintakan-rokok.html

~ Cik Azz ~ said...

Itu padi yang betul2 dah masak.. Semakin padat isi padi tu, memang akan semakin menunduk...

Macam mana pulak dengan padi yang tunduk sebab dilanda banjir padahal masih muda lagi...? Nak ikut jugak ke rasmi macam tu..?

:D

aizamia3 said...

yang baik kita jadikan teladan, dah kalau padi tu tunduk dalam banjir takkan kita nak ikut jugak kan.. ;)

hazfee said...

jangan terlalu menunjuk yang diri kita hebat :D

Deq's Qienz said...

bgus2..kg akak kwsn swah padi..salam kenal dik..

nasir hamzah said...

Memang betul tu lana.. tapi apa yang sebenarnya nasir dah lama tak pi kawasan penanaman padi. huh! takde kena mengena kau sir!! hehe.. nice lana..

Cik Kay Jue said...

hehehehe setuju! nak jadi macam padi la.. :P

Sally Yatiey said...

Betul2. Jadilah macam padi :D hehe

~Sweet Honesty~ said...

jgn pula jadi resmi lalang.. ikut saja..akhirnya makan diri.. betul x?

jessforshort. said...

betul. makin berisi, makin menunduk. tapi jgn smpai dipijak yg lalu lalang ^_^

SYAH'IZZAT said...

kataaa kataa pujanggaaa. haha :p

Norashiqin Kamaruzaman said...

semat dalam ingatan kata2 tu insyaAllah =)

caliph shuriken said...

seperti kamen rider, hanya btukar bila perlu lawan raksasa, hikk...

SheCinta said...

wau !~ Love IT Dear Lana.....Simple ... But Sangat mendalam Maknanya...Nice Entry...Saya sangatx setuju dear...Manusia yg penuh Bijaksana mengatur langkah Hidupnya....Love It!~

delarocha said...

well said

Ruzzezanie said...

salam lana. kan? resmi padi, makin tunduk makin bernilai. resmi manusia? makin bijak makin dihormat. :)

faridah nazurah said...

betul tu kak.. biar la kita ikut mcm padi, makin berisi makin menunduk.. bukannya ikut macam lalang.. tegak berdiri walaupun takde isi..

Ety said...

alaaa. takdapat la nak jadi padi. Ety ni kadang-kadang bila tak perlu pun, nak juga bersuara :)

Kak Lana, i love this. Entry-entry Kak Lana tak pernah mengecewakan. Short but meaningful. Cukup untuk buat individu,berfikir sendiri :D

Ahmad Saufe said...

agreed...cakap bila perlu

Amie said...

Bersederhana dalam percakapan, tidak berlebihan atau keterlaluan...lebihkan mendengar, sebab telinga kita ada 2, mulut ada 1, maknanya lebihkan mendengar dari berkata-kata, otak kita jauh lebih besar dari mulut, lebihkan berfikir he he he hehh terima kasih sudi datang dapur kak Amie ye Lana. Salam kenal.

sop said...

skrg ramai yg x jadi padi... jadi pagar plak ramaii heheh

SYAH'IZZAT said...

waaa bnyknye header...

Powered by Blogger.