RSS Feed

Carilah kawan yang memberitahu

34

July 12, 2012 by


Carilah kawan yang memberitahu,

"Apa yang perlu kita dengar"

bukannya

"Apa yang hendak kita dengar"



34 comments »

paripariputih said...

sentiasa ingin jadi yang pertama untuk memberitahu para sahabat2 tersayang :)

perkara pertaman yg nak bagi tau lana... PPP sayang lana :)

~Sweet Honesty~ said...

saya setuju..(^_^).. maaf yea cik lana..singgah sekejap je ne.. nk pegi joging.. jom~

hairy said...

hehe...dalam tu msd...

the malay male said...

ada jugak yg cari kawan yang pandai mengampu... asyik nak dipuji jekkk... buat salah pun dicakapnya betul. ish ish ish

Ety said...

setuju ! :D

aizamia3 said...

biarlah kita saling memberitahu dan dengari perkara yang membawa ke arah kebaikan dan bukan sebaliknya.. ;)

Tukang Karut said...

sangat susah nak cari!

Zamani said...

betul tu. tapi bukan senang nak cari skrg..

fifaa razak said...
This comment has been removed by the author.
Scya Lollita said...

alhamdulillah setakat ni cik scya dikurniakan sahabat yang banyak memberi pedoman. semoga kita semua terhindar dan terpelihara daripada apa yang tidak patut ameeen.

Pecinta pink^^ said...

yeahh..betul tu..setuju amat:)

~ Cik Azz ~ said...

Kena la bezakan apa itu keperluan dan apa itu kehendak..

Kadang2 kedua-duanya perlu jalan seiring bergantung pada kesesuaian..

Tak gitu..?

miss Fyqa said...

setuju sgt ngan Lana...tp susah nk jmpe org cam tu :D

Muttallif said...

Betul tu Lana, kawan yang memberitahu apa yang hendak kita dengar mungkin berkehendakkan sesuatu.

azie namico said...

"perlu dan hendak"...maka nyer kita pilih perlu..maksudnya yang perlu sahaja...yang x perlu harus di tinggalkan....:D

Ulya said...

setujuuu ! ! !

carilah kawan yg boleh mnegur kita , bukan kawan yang boleh mengiyakan semua perkataan dan perbuatan kita .

kannn ? :)

Nurmujahidah Ismail said...

untung la lana,, entry pendek pun berjela orang komen,, kih3,,, termasuklah,, ehem,, muja da fewa :D

SoutulMujahid said...

x paham =.="

Jue_ilias said...

so true :)

miss Fyqa said...

Lana, fyqa beli kat pasar malam dia. tak ingat plak blah mana.. round2 situ..byk gerai kan. lupa..hehe.. tp mmg ada jer jual ... :)

caliph shuriken said...

kena dengar btul2 ^^

zaxx said...

sungguh kawan sejati susah dicari, yang menunggu diri dikala sunyi, duka dan onak duri, jarang sekali bisa ditemui..

-gedek! said...

uncle suka dengar lagu rock....

(tak faham soalan... blur)

nasir hamzah said...

urm.. say hai kat lana...

Jajas said...

bkn ke apa yg perlu kita dengar tu yg hendak kita dengar???

Boni JLL3 said...

saya setuju!! jika dapat sahabat seperti tu, hendaklah kita jaga sesungguh2nya

Kesuma Angsana said...

betul tu, setuju sangat2

Nyue said...

nyue setuju dagn lana.....kita bleh cari, bkawan dgn seramai mungkin tp xsemua dpt manjadi kwn yg sebaiknya...kwn ni pelbagai ragam, sifat tersendiri, ant kita menilai/memerhati utk trs mendekati :)

Tq.lana...nyue teruja bc komen lana, lana dah jelaskan yg nyue xjelaskan...nyue xkata nyue gagal, tp ada ketika situasi kegagalan itu kita akan alami...betul kata lana perhubungan ats talian seperti angin,

yup umo nyue 25 jugak..hehehe... :))

Masz Sidek said...

yup...

Nurlyla said...

cari yang membantu bukan yang membantut.. :)

Trah Zain said...

di mana sahabat cmtu, sikit je klau ad pn, ramai yg suka gosip je..huhu

APAN said...

hari ni hati sabtu...14 julai 2012...

Karukord Jagau's said...

Eh....! Aku x komen lg ye yg ni :))

ary_lee said...

meh ary gtau benda yang perlu diberitahu..
Bukan apa yang lana mahu tahu,,..
Urmmmm...





okeyh..
ary tak tahu apa yang perlu diberitahu:P

Powered by Blogger.