RSS Feed

Peperangan DAPUR

33

July 4, 2012 by


Ibunda mengomel, menyatakan geram dan ketidakpuasan.

"Ayahanda-mu, walaupun kadang-kadang saja kedapur, tapi dialah paling banyak menyebabkan 'kematian' dan 'kemusnahan' disitu."

Tersengih aku. Ayahanda akan kedapur apabila hendak menggoreng.
Nasi goreng, mee goreng, tempe goreng - kepakarannya memang terserlah disitu.

Tapi itulah, dalam proses penggorengan, ada sahaja kejadian.
Gelas pecah, tangkai periuk tercabut, tersumbing cawan.

Sebagai pencinta pinggan mangkuk, aku paham betapa terguris perasaan ibu.
Pasti tersiat-siat hatinya, bila alam dapurnya diperangi sebegitu.. (^_^)


Sumber: Google



33 comments »

PariPariPutih said...

ha ha ha yang pasti "ayahnda" Lana memang le x boleh nak menyertai MASTER CHEFF keh keh keh... abis "mangkuk2" hayun Ibunda Lana kena hayun ek?? adoai...

Cakap ngan mak lana jan sedih... suh jer Ayahnda ganti rugi balik pingga2 yg dah musah hancur bederai gitu..

L.O.L >.<

:: Mrs.Eady :: said...

adooiii......

Masz Sidek said...

hehehe... tak pe nanti suruh ayahanda lana ganti apa yg dia musnahkan...

;) terpujuk jua hati ibu yg terguris tu...

uncle said...

itu maknanya masak secara bersungguh-sungguh hahaha..terbalik pulak dalam keluargar uncle....uncle jenis yg cermat..tapi aunty pulak..mmg ganas sikit...ntah berapa bijik pinggan pecah kalau dia memasak hahah..tapi takpe...biar pecah asalkan masak sedap hahaha

ary_lee said...

errrrrr... ayah ary cermat... dia akan wat keje kat dapur tu secara cermat.. tak dengar bunyi pe2 langsung..
Tapi kalau ibu masuk dapur..
Dentam dentum...
macam 10 orang wat keje kat dapur..

ary_lee said...

errrrrr... ayah ary cermat... dia akan wat keje kat dapur tu secara cermat.. tak dengar bunyi pe2 langsung..
Tapi kalau ibu masuk dapur..
Dentam dentum...
macam 10 orang wat keje kat dapur..

|shuhadaothman|TM said...

hahaha, alahai..sian ibunda lana. nanti suruh ayahanda ganti balik ye. hihi

atIEsAyAnGkAmU said...

woooo.......aduhai....keletang keletung...hehe

leakedknowledge said...

err knp perlukan sumber google?? knp xsnap jer pic ketika mana kjadian berkenaan berlaku...:P

Ruzzezanie said...

wakakakakaka!!!! ayahanda mesti masak style lambung2 ni. tu yg tertepis segala pinggan mangkuk segala bagai. kihkih

Ety said...

hehehe. ayah Ety kalau masuk dapur, msti untuk buat air nescafe ataupun masak maggi.

maggi tumis ayah sedap gilaaaa.

tapi tu laa, lepas masak, tinggal je segala perkakas kat situ. hehehe

biasalah tu, nama pun ayahanda :)

hairy said...

haha teruk benor kan...

miss Fyqa said...

takpe, nnti boleh beli yg baru :)

SheCinta said...

Hikhikhikhik....syg nye.....tue namanya irama semula jadi kat dapor.....hihihihi

ain farahin said...

wah...tu sungguh masak namanya.
semangat :)

Waalid5035 ™ said...

ehehe...kuasa lelaki..xsesuai duk dapur..=P

Entry Terkini Waalid : Pahala | Dua Dalam Satu

aizamia3 said...

macam en. suami ai, takdelah sampai ke tahap tu cuma lepas tu ai kena kemaskan.. ;)

nasir hamzah said...

Hehe, lawak pun ada entri Lana kali ni.. bersahaja jek.. Untung pe dapat ayah macam tu, nak juga memasak.. biasalah orang laki2 memang ler ganaz sikit..eheheh.. yang pasti dah sampai masanya pinggan tu atau apa jua peralatan tu nak pecah.. eheheh...

Thanks Lana pendapat Lana tu akan nasir pertimbangkan.eceh..

Tukang Karut said...

hik hik hik bila tengok gambar ni terasa aku....

the malay male said...

takpe, pinggan mangkuk pecah nnt ayah boleh beli baru... huhuhu


ps: saya bekerja di putrajaya minggu ini tetapi tidak pernah berada di presint 14. lana salah org tu.. hehe

Muttallif said...

Master Chef keluarga, mmg begitu. Talif pun begitu, sebab itu Mrs Taliff tidak benarkan taliff Buat kerja dapur. Kerana Talif hanya membinasakan :P

fyna said...

stendet lah tue dear kalau orang laki ke dapur. macam adek laki fyna gak. dia pandai masak. tp masak jelah...mengemas orang lain..

Jajas said...

nasib baik aku xmcm tu...utg ko lana...hehe

APAN said...

haha...bila org laki wat keje...tp x semua gak...ada yg lg selesa kemas2...nasib si ibu...pinggan mangkuk cacat2 blake...

peah @ peps said...

wow..macam masak utk 30 org...:)
standard la tu..ayah cik peah pun cenggitu..

Noh Kodiang said...

hahaha...macam2...

tirahzairi said...

sabo jelah...gnti bru yer....

Cik Kay Jue said...

haha biasa la tu akak.. ni entah kali ke berapa ckj dengar kalau ayah masuk dapur, dapur jadi kapal karam..

tapi tu la.. ayah masak sedap...

Riswin Zahari said...

Biasala tu lana.. perang2 dalam dapor, happeinign skit,heheh! =D

TwIstiEs*meSti Mau* said...

hahahaha......terbaik la ayah!!!!

caliph shuriken said...

wahh, best baca en3 level tinggi bahasanya ni, hikk..

yg pasti peperangan ni perut confirm kenyang ^^

Adylia Qarissa said...

nanti ayah gantikan dengan acopal untuk ibu hhahhaaaa

kerisperak said...

hehehe.. kalu lelaki mcmtu normal Lana.. kalu pompuan mcmtu please la jgn buat, ade pluang nk kne ketuk dgn senduk..

tpkan pung pang pung pang bising masak kt dapur, rasanya mknan mustiii sedap..hehe

Powered by Blogger.