RSS Feed

Laksana layang-layang putus teraju

30

August 13, 2012 by


Ops Selamat yang sebelum ini dikenali sebagai Ops Sikap sudah mula dilaksanakan sejak semalam, 12 Ogos 2012. 

Sebagai orang awam, kita wajar ucapkan terima kasih kepada para anggota jabatan dan agensi keselamatan yang berkaitan kerana kerja keras mereka untuk memastikan kita semua selamat dalam perjalanan.

Elak menjadi laksana layang-layang putus teraju, berserah nasib saja tahu. Soal keselamatan juga melibatkan usaha. Agensi keselamatan sudah menjalankan kerjanya, kita pula jalankan bahagian kita.

Agak2 nampak pemandu anda mengantuk, tak kisahla yang dipandunya motor, kereta, bas, teksi, keretapi, kapal terbang, hatta jet sekalipun. Buatlah sesuatu supaya hilang rasa mengantuknya. Jangan anda sebagai penumpang, tahu tidur saja.


30 comments »

APAN said...

berhati2 di jln raya...balik kg nanti pun naik moto je...x jauh mne sngt pun...

paripariputih said...

Betul tu... rasanya lagi banyak OPS2 YG DI LAKSANAKAN bertambah banyak la pulak kemalangan jalan raya... selagi pemandu tak ubah sikap memandu dgn cara merbahaya... rasanya selagi itulah OPS sikap tu tak akan ada kesannya :P

paripariputih said...

p/s: lana header baru?? hu hu hu nice and sweet :)

Nong Andy said...

ah.. kalau pulang ke kampung masa hari raya.. mulutku memang macam murai tercabut ekor hahaha.. memang tak mengantuk si abang yang drive hehehe

Chic Na said...

wow cantik header raya. ;)

betul tu, sikap pengguna jalan raya tu yg penting.

caliph shuriken said...

smoga korang semua selamat dlm perjalanan pulang beraya kt kg ^^

nurdani said...

berhati-hati di jalanraya. ingatlah orang tersayang

Pecinta pink^^ said...

berhati2 di jln raya..pandu cermat jiwa selamat :)

SYAH'IZZAT said...

wah tajuk entry tu. mcm novel da plak. haha anyway slamat hari raya lana :)

Karukord Jagau's said...

Berhati hati di jalan raya.......ingatlh org tersayang ^_^

boni kacak said...

saya selalu menari tiang kalau nampak drebar bas tu ngantuk. terus hilang ngantuk dia..hahaha

ary_lee said...

urm^^
tahun ni first time ary aktif sebagai pemandu kereta F1..
Ngeh3..
*perasan betul ;P
Baik, ary akan lebiih berhati-hati^^

Alif Haris said...

lana kejutkan pemandu bas yg terlelap eh. hehe

the malay male said...

selalunya mcm tu la... yang tumpang astik nak tido je, bukan nak layan pemandu berborak... huhu

fuzore said...

mintak pihak bertanggungjawab letak patung2 semua jenis hantu-hantu kat m'sia kat sepanjang highway tu.. x de la org ngantuk sebab sume dah ketakutan..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Berhati2 di jalan raya..pandu cermat jiwa selamat..^^

Tukang Karut said...

hati2 kepada semua pemandu...

Kesuma Angsana said...

hati2 ketika memandu pada semua & selamat hari raya ye dik, mohon maaf lahir & batin !

~ Cik Azz ~ said...

Akak tak suka tidur dalam perjalanan.. Macam mana nak dapat pengalaman kalau asyik tidur je sepanjang perjalanan yang panjang tu..?

Even waktu malampun, akak tak suka tidur.. Sebagai penumpang, akak memang selalu temankan pemandu di hadapan.. Kadang2 buat2 batok la sbb nak bagi pemandu tu sedar... Tapi pemandu tu pemandu kereta la samada abang akak ataupun anak buah akak.. hehe...

Semoga perjalanan kita semua dilindungi Allah dan terhindar daripada perkara yang tidak diingini.. Amin..

Leeza dayasari [santai leeza] said...

Kepada yg pulang ke kampung, selamat2 ya. Pandu elok2.. Ingat org tersayang tau... Doakanu all selamat.

che'pi said...

Balik Kampung ngan selamat... Ingatlah mereka yang tersayang... chehwahh.....

tirahzairi said...

betul lana...penumpang kna tlg pemandu utk keselamatan bersama

amir aizat said...

selamat balik kampung :-)

Masz Sidek said...

berhati2lah di jln raya semasa balik kpg...

header yg cantik...
salam Aidilfitri Lana.. :D

Radsmil said...

balik kg tu ati2 k... tidak dlupakan para pegawai yg xbalik raya.. sbb nk pastikan keselamatan kita sentiasa ok...xD

|shuhadaothman|TM said...

Drive safely. Hati-hati balik kampung taw lana. :)

header lana lawa sangat ni. Cantik! ^^

Cik Kay Jue said...

pandu cermat juga selamat.. >__<

aizamia3 said...

itulah gunanya pemandu kedua.. ;)

psstt: time raya akak tak boleh pegang stereng.. rasa macam nak pergi balik kerja je.. laju semacam.. uiks.. tu pasal en. suami je yang pandu.. kihkihkih..

Cendol said...

haha driver ngantok tu tolong ler urutkan hehehe

Ruzzezanie said...

best kan ada kg? bila raya mesti cakap 'nak balik kg'. ok, jelly disitu. :(

Powered by Blogger.