RSS Feed

Peraturan remeh

29

August 28, 2012 by


"Baju kosong elok pakai dgn tudung yang bercorak."

Aku rasa macam nak bertukar jadi kucen bila dengar siapa2 pun cakap macamni.

Siapa la buat peraturan camni.
Habis semua orang kat dunia ini cakap benda sama. *ye ke?*

Menyeksakan batin dan jiwaku ini tau? 
Apa salahnya pakai tudung kosong jugak.

Aku bukan reti nak kata "Tidak".

Apa lagi peraturan remeh yang sememangnya remeh?

"Jeling maut kucen baru tau"
Kredit gambar: Dunia Kucing



29 comments »

ZouL said...

klu laki lak.kemeja kosong kene pakai tie yg bercorak..dan sebaliknya..hehe..ade member pompuan yg ckp cmtu..mmg kene kontra2 kan kot.

Tukang Karut said...

ala... pakai je la apa nak pakai... ikut suka hati perut sendiri la...

cx's said...

penampilan melambangkan peribadi kita. drp situ kita leh tau org tu jns yg mcm mana :)

leakedknowledge said...

lana jadi kucing?? ok dipersilakan...muahahaaha. boleh men menikus dgn lana nnt :P

nurdani said...

boleh je pakai baju kosong dengan tudung kosong. mungkin si penegur nak kita nampak lebih menarik,mungkin.hehe

ary_lee said...

buat tatau ja bila ada orang teguq gitu^^

the malay male said...

nasihat je tu... nak ikut, ikut ler..tak nak ikut, lantak ler.. huhu

Waalid5035 ™ said...

syarat wajib tutup aurat je..yang tahsiniyat tu optional..hehe

Nurmujahidah Ismail said...

bukan peraturan kot,, it is just that it looks better that way :D

paripariputih said...

sapa punya hundang-hundang tuh lana?? Cakap la dgn sesapa jer yg cakap cenggit tu.... ?? Sian org tu ha ha ha.... dah macam badut la pulak kan?? kalau akak lagi dia cakap cenggitu lagi suma aku akan pakai plain dari tudung sampai kasut keh keh keh.... pakai sume kaler merah... ha ko.. puas hati... ^..^ mujurlah bukan akak yang jadik lana, lau tak dah lama org tu ha ha ha...

boni kacak said...

apa lagi.. langgar la peraturan tu.hehehe

~ Cik Azz ~ said...

Akak main belasah je apa nak pakai.. Zaman skang ni kalau pakai yg berlawanan tu anggap je PESEN...

kehkehkeh...

Janji apa yg dipakai tu tidak melanggar batas2 tertentu.. :)

azie namico said...

mungkin akan nampak lebih cantik kot , tapi klu pakai tudung kosong dengan baju kosong pun x salah dan still nampak manis dan cantik...sopan jer..kekeke

Zul De Alexis said...

lebih baek pakai ikut keselesaan kita sendiri sebab nnt kita akan bertambah keyakinan..:))

caliph shuriken said...

tlg laa lana, xmo bertukar jadi itu kucen, erkk...

Eza Boom Boom :) said...

Haha. Eza selalunya pakai je tudung kosong dengan baju plain. Apa nak kesah, hehe. dah rasa ok di mata sendiri kan.. Hihik :P

btw, mat ari raya kak lana :)

miss Fyqa said...

pakai apa yg kita suka je... fyqa lak jenis x suka tudung bercorak.. ehee. xtau la masa2 akan dtg mcm mana pulak. :D

Karukord Jagau's said...

Menarik betul jelingan kucen tu....hahahaa

shidaR said...

lana boleh jd juga..tp ikut slera sndri lah hihihi ^_^

Dakara said...

ye ke... tapi aku selalu dengar orang cakap gitu jugak. tapi aku tibai je pakai macam mane pun, hahaa :D

babycomel said...

kita pun dari dulu sampai la skg ni xreti nk pakai tudung yg ada corak2 bagai. rasa cam xsesuai dgn diri je.. jd pedulikkan je apa org nak cakap. kalau langgar pun, bukan cedera parah masuk wad pun kan =)

Dkna Abza said...

kalai baju kosong pakai tudung macam mana pon ok...tapi kalau bj berbunga tudung berbunga kasyt berbunga beg berbunga mau nampak PELIK lak hahaaa

Mia Liana said...

haah... memang kena pakai tudung bercorak supaya naik serinya... kalau tak nanti nampak sewarna je... huhuhu

Masz Sidek said...

hehehe... kalau ada tudung bercorak tak salah pakai dgn baju kosong... tp kalau dah tak ade pakai lah yg mana ada kan... :p

kalau mood malas sy datang tau lana... sy guna jer tudung hitam... tak kisah baju bercorak ke tak bercorak ke...Senang cerita...
yg penting kepala ni bertutup... hehehe

Cendol said...

oh itu peraturan ke?cendol anggap tu sekadar pndpt je.haha sukati la kite nk ikot ke tidak kan?
tp cendol pn kalo baju kosong,pakai tudung yg ade corak sikit2.itu kalo rajin.kalo malas,tibai je la ape yg ade asalkn cukup syarat

Cinta Misteri said...

Hahaha..kucing tu dh mcm kucing CiM.

Apa salahnya nk pkai tudung kosong ngan baju kosong? Nk pkai baju oren ngan tudung ijau pun cantek gak. Kihkihkih...

APAN said...

dah tu...jngn la ikut selera orang sngt...pakai je la pe yg disukai. jnji sopan dan x berdosa... :)

azstory said...

meow..meowww..ci ci ci ci ci.. meh makan whiskas meh..(kalau Lana dah bertukar la) hehehe.

skang ni org pakai baju ikut trend, pakailah nak pakai apa, match la nak match dengan ape, yg penting menutup aurat, selesa dan sedap mata memandang.

Ruzzezanie said...

olohhh.. mana datang ntah hukum pakai gitu. ikut suka la nak pakai camane kan? janji menutup aurat dan menutupi apa yang patut dipelihara.

penah kena tegur gak, tapi beta kan gadis hati kering. buat tak dengar je.hahaha

Powered by Blogger.