RSS Feed

Hidup untuk makan, makan untuk hidup

16

September 16, 2012 by


Hujung minggu ini, terasa lelahnya.

Semalam, hari Sabtu, asyik makan-makan.
Hari ni pula, menjamu kaum kerabat makan-makan. Banyak pulak aihh 'makan2' (-_-)

Dua hari ni memang kena dengan tajuk entry ni.

Untung jadi rakyat Malaysia, makanan sentiasa ada.
Walaupun, makan untuk hidup adalah amalan yang sepatutnya,
Tapi dinegara kita, saya nampak, hidup untuk makan jadinya.

#Minggu ni, minggu buat perangai agaknya. Kereta rosak, handphone rosak, kamera pun rosak.



16 comments »

Syazwan Che Deraman said...

plus makanan kat malaysia lazat lazat!

Karukord Jagau's said...

makan...makan...makan dan makan lagiiii.....huahuahuahuaa

Sally Yatiey said...

Bestnya makan2 :) hehe

Azriff Aziz said...

kan dah balance tu... dapat makan, dapat ujian. hehehe

Ahmad Saufe said...

syukur Malaysia tak macam negara lain yg mengalami masalah kebuluran & kekurangan zat

the malay male said...

Sila timbang berat badan anda

Chic Na said...

makan utk hidup. makan besar ke lana?

tu semua rosak nak mintak baru kot. ;)

Rain said...

skop rezeki kalau diluaskan : dimurahkan rezeki dalam bentuk makanan, tapi ada ujian sebaliknya.

namun ujian itu ada hikmahnya walaupun tidak sekarang, pasti akan muncul kelak..

:))

paripariputih said...

setuju ngan si apai... kita kat malaysia ni je lana yang mewah dgn makanan... bersyukur la dgn rezeki yang allah bagi pada kita ^.^

caliph shuriken said...

makan & blogwalking kn ^^

boni kacak said...

sebab tu orang malaysia montel2..hehe

leakedknowledge said...

Kereta rosak, handphone rosak, kamera pun rosak? petunjuk/ petanda utk hang lana untuk gantikan mereka dgn sesuatu yg baru :)

aizamia3 said...

dari Jumaat.. makan.. makan.. makan..
habisler berat naik balik..

Zul De Alexis said...

selepas raya kn berat badan gua medadak naik..hehehe

shuhadaothman said...

masa untuk bina perut. haha.

* alahai, semuanye tnjuk protes nmpk. sabar ye lana. :D

azstory said...

makan lah nak makan apa Lana yg penting kawal, sok dah sakit ngan berpantang, hilang dah nikmat..

Powered by Blogger.