RSS Feed

Mata Pena VS Mata Pedang

17

September 13, 2012 by


Entry paling ringkas.

"Mata pena lebih tajam dari mata pedang"




17 comments »

caliph shuriken said...

yup, hasil mata pena tu bole naik atau jatuh kn seseorg kn...

Sally Yatiey said...

Betul tu :)

trah zain said...

lidah plg tajam..hehe

vidalsisah said...

Mata pena boleh buat darah mendidih kan, tp tidak pd mata pedang.

the malay male said...

Pendek entri tapi mendalam maksudnya

paripariputih said...

Lana dua-dua kalau tertulis dan tercakap boleh bawa padah... dan boleh mengakibatkan saudara menjadi musuh, kawan menjadi lawan... :P eh tul ke?? mohon ampun lau ada terlepas cakap atau tulis ha ha ha >..<

Rain said...

pena memuji hingga terangkat,
mengeji hingga tertiarap.
pena meluah penuh rasa,
penuh kata,
mana yang baik jadi pengajaran.

pedang tiada kata untuk terguris hanya terus memangkah mangsa.

nurdani said...

betul tu. kesannya mendalam sangat-sangat

Azriff Aziz said...

mata-mata adalah dari mata, semata-mata. hehehe pening suda haha

Tukang Karut said...

mata pena aku dah tumpul...

Kesuma Angsana said...

setuju sgt2 (komen paling ringkas ) hehehe

Chic Na said...

dua2 tajam. huhu..

shidaR said...

yeke lana? jenis pen mcm tu xpenah usha lg hehee :D

Masz Sidek said...

betul tu lana... tajam sangat... dan lebih sakit dr mata pedang...

aizamia3 said...

mata pena lagi tajam.. silap guna buruk padahnya.. ;)

Everything's Everythings said...

Oh bahaya tu dulu selalu lawan2 pen dgn kawan buat mcm pedang xD

CikZaitul said...

mata perempuan jeling lelaki usha perempuan lain pun tajam gak lana ..

ekekekke

aku bg simpulan bahasa baru kat ko..ekekekkeke

Powered by Blogger.