RSS Feed

Menanti pulangnya

35

September 24, 2012 by


Habit ku dari dulu hingga kini, sabar dan setia menanti.
Fuhh, Kemain nak bersastera, heh3.

Urmm..aku ada habit menanti pulangnya ayahanda.
Entah, dari kecil sampai kedewasa, aku masih amalkan tabiat menunggu.

Tak kisahlah ayahanda keluar ke mana, bila hendak pulang dari destinasinya, dia akan telefon/sms bagitahu kepulangannya. Dan, saat tu, aku sure duduk berhampiran pintu.

Aku suka tunggu ayahandaku. Sebab saat dia buka pintu, ditangannya pasti ada sesuatu.

Beliau tidak pernah pulang dengan tangan kosong.
Bagiku, itu antara ciri seorang ayah, seorang ketua keluarga, seorang pelindung yang bermutu.

Sebut pasal "ditangannya pasti ada sesuatu", dah tentu ia selalunya melibatkan kegemaranku.

Apa lagi kalau bukan makanan. Dan makanan. Dan makanan. Selepas tiga kali makanan, baru barangan lain, seperti majalah dan buku kegemaran.

Nampakkan sebabnya kenapa anaknya yang seorang ini menyerlah dari segi 'kesihatan'.

Ekekekeeke (>_<)

 
Sumber: Google



35 comments »

:: Mrs.Eady :: said...

ahh..rindu abah!

kasut puteh said...

waaaahhh. ni kejar ayah dulu ke barang ditangan dulu?hehe

paripariputih said...

Lana mohon akak pun nak tunggu sama kepulangan ayahnda mu itu.. especially bila dia bawa sesuatu yg bergelar "makanan" he he he >..<

Dkna Abza said...

bertuahla masih boleh menunggu si ayah... hargailah mereka :)

Jajas said...

amboi...

Kesuma Angsana said...

teringat2 arwah abah KA yag cukup penyayang sob3

nurdani said...

ayah saya selalu bawak balik makanan, majalah solusi dan akhbar untuk anak-anak. hehe

Crew Fathi said...

Suka-suka,... ^_^

Everything's Everythings said...

wahh.. anak ayah la ni eh? ;P
Aku pula suka menunggu kepulangan ibu aku xD

clicksomemore said...

Hello, it's really a fastidious for me to visit this site, it consists of valuable Information. i got something good to share..come visit me sometimes :D

hazwan hairy said...

ttber rindu famlily :-(

boni kacak said...

pelik kan.. benda tu seolah2 dah jadi tradisi bagi orang yang bernama 'ayah' ni. sama je dengan semua orang termasuk saya..

caliph shuriken said...

aisey, makanan makanan makanan.. so meriah laa, hikk...

Sally Yatiey said...

Wahhh.. Hehe

azizah :) said...

betul2.. ayah jijah pon tak pernah kedekut belikan makanan bila balik keje...seronok!

Fiza Suhaimi said...

hopefully abah pegi dan balik kerja dengan selamat.. Aamiin :)

Chic Na said...

itulah ayah kan. paling best bila bawak balik makanan lah. ;)

siti naqiah said...

hehe Lana ni anak manje ayah ye? hihi :)

~Cik Sweety~ said...

alahai..terimbau zaman kanak2 dlu..kalo mak ayah pegi mana2, msti tertunggu2 d tangga.sebabnya kite tau, mak ayah msti bwa sesuatu utk kite.. suweet jek kan..(^__^)

aizamia3 said...

biarlah sihat asalkan tiada penyakit.. ;)

azie namico said...

wahh !memang best lah dapat sesuatu...makanan ! makanan ! makanan....jom makan !kekeke

APAN said...

habit yg baik...bagus sis...kalau ko jd bini org nanti pun elok buat mcm tu kat laki. sejuk sikit laki balik dr keje. hehe...

sihat mne ko ni? ada 70 kilo?

Edy Fee said...

ayah edy jrg blikan barang..makan selalu..siap paksa lagi makan ..hahaha
.hehe tp tetap kurus...

-- time kasih komen d blog..nnt ade masa edy edit

ary_lee said...

Lana tunggu ary jugak kan?
Ary tahu tuh..
eleh2.. malu2 plak:P


HahahahahhaaXD

Nong Andy said...

Lana. kau kamu buat akak rindukan ayah akak nun jauh di kampung.. sob..sob...

Nurmujahidah Ismail said...

abah salu bawk balik bege or makanan dari kampung,, haissy,, diet plan hancus,,

BungaTulip said...

Kepulangan yang dinanti.ehe..

Masz Sidek said...

mesti seronok tiap kali tunggu abah balik ni... :D

SYAH'IZZAT said...

bagusnye.. anak sape la ni :p

clicksomemore said...

Hello, it's really a fastidious for me to visit this site, it consists of valuable Information. i got something good to share..come visit me sometimes :D

Cik PensiL said...

dulu kecik selalu tunggu , sekarang tak dah . hik3

the malay male said...

Bertuah punye budak...huhu

Farah Zahid said...

alalaaaa.. chumelnya bebear tu.. :D

miss Fyqa said...

sama la. selalu tunggu ayah, tp masa kecik selalu la dpt "sesuatu ditangannya" . hehe

shuhadaothman said...

lana tunngu ayah mcm bear tu jgk ke? comel sgt. HEHE ^^

Powered by Blogger.