RSS Feed

Ayahanda

20

November 24, 2012 by


Saya tidak tahu ini luahan ke apa.
Cuma rasa nak bagitahu saja.

Ayahanda saya..dia perlu makan ubat.

Ubat kapsul. Yang perlu ditelan dengan minuman.

Ayahanda dia makan ubat kapsul tu, dengan air teh.
Tau kan air teh. Ya, air teh. Teh cap X pula tu. Dengan satu sudu gula.

Oh ayahanda ku..siapa yang mengajarmu makan ubat dengan air teh?
Eh eh eh...

Banyak kali cakap, minum air masak.
Boleh ayahanda buat dekkk je plak.



20 comments »

the malay male said...

mungkin minum dgn teh takkan terasa kepahitan ubat tersebut.

nurdani said...

saya makan apa-apa ubat, mesti 'bersihkan' mulut dengan air manis macam milo atau teh.hehe.

tapi sikit2 takpe.

Muttallif said...

Makan ubat dengan Air Teh? Peliknya. Selalunya orang akan minum dengan Air Suam/Kosong je

trah zain said...

anakanda pujuk la ayahanda, jangan putus asa ye (^___^)

etuza said...

Tegur ayah tu dengan cara lembut ya, ayah Lana kena istiqomah, perlu kuat menjaga kesihatan...

etuza said...

o ya Bingkisan Nurani..ya blog saya yg baru tapi lum ada entry, nak cari identiti dulu. apapun mybe sekadar blog biasa2 saja.Blog orang kampung ..

Chic Na said...

nampaknya lana kena pujuk elok2 ayahanda tu. :)

maybe utk hilangkan rasa ubat.

ary_lee said...

xleyh nak cakap apa sbb ary pun mkn ubt ngan air manis.. huhuhuhu...

Ary belum dcide lagi lah, Lana..
sebab on dat day, baru ibu cakap yg ada knduri kawen.. Huhuhuhu..

paripariputih said...

teh itu menabahkan perisa rasa pada kapsul yg tak beras sedap rasanya LANA harap maklong ^_^

faiq said...

hehe..ok la kot guna air teh..megurangkn rasa pahit :)

Nurmujahidah Ismail said...

ada kesan pape ke kalau ngn air teh?

baby comel said...

makan ubat dgn air teh? pelik, tp dengar kata tak elok jgk sebenarnya camtu Lana, kalau sekali 2 tu okeylah. kalau selalu parah jgk tu..
mohon bercakap secara berhemah dgn ayahandamu tu itu Lana

shidaR said...

org tua lana..biasalah..ayh shida pun sama..

Cik Pensil said...

boleh je kut kalu mkn dgn air teh .

tak de masalah . biasalah tu :)

drzirakudo said...

tkpela.. asal dy nk mkn ubat.. hihi

caliph shuriken said...

oic, kadang2 diorg suka makan ubat dgn cara letak kt dalam pisang sblom telan ubat tu, huh...

Jajas said...

ko sorok je teh tu...

nora said...

org tua bese lah..kdg2 ckp sllu kcl hati plk...tp demi kbaikan takpe..ckp lg baik2 In Shaa Allah dia blh terima..

azie namico said...

Lana...omg !omg !biarkan ayahanda awk minum dengan air teh tu...sebab sy faham perasaan dia masa dia nak telan ubat tu...mesti nak ilangkan pahit di tekak tu jer...sy pun ari2 makan ubat lana...itu makanan wajib...jadi sy mesti minum dengan air perisa lain...

biarkan dia makan ubt dengan cara tu lana...klu tak buatnya dia x mau makan ubat...lagi susah... !fuhh...

Ruzzezanie said...

ayahanda mesti terlebih baca info kesihatan tu. kihkih

Powered by Blogger.