RSS Feed

Kekasih

25

November 11, 2012 by


Semasa sesi training baru-baru ini, saya sempat menambah kenalan baru.
Seronok, dengan itu dapatlah luaskan jaringan pergaulan, tambah pengalaman dan ilmu.

Rasa seronok tu tidak lama.
Habis sesi training, salah seorang kenalan baru, si A mengajak bercerita.

Tahu apa yang dikatakannya?

"Aku baru saja putus dengan kekasih aku, baru 4,5 bulan. Tapi sejak seminggu dua ni, dia call minta aku kembali pada dia. Mana boleh, aku sekarang dah ada orang lain, tapi aku masih suka dia...bla bla bla bla..."

Pasal kekasih ni, simpan saja hikayat dan ceritera hidup anda dan kekasih tu secara rahsia.
Tak perlu bukakan ia pada semua, apatah lagi dengan yang baru anda jumpa.

Ia boleh mengundang pelbagai persepsi.

Selepas habis si A ber'syair' depan saya, saya akui, saya rasa macam nak lari.



25 comments »

leakedknowledge said...

haaaa...apa lgi apa lg..mulakan la pemburuan kekasih lana..jgn dibiarkan kekasih itu hilang di dalam belukar emm belukar *sigh, xtau nk letak anafora apa..hahaha* :P

baby comel said...

kalau cerita yg baik2 tu xpelah jugak kan. tp kalau bercerita tentang keburukan owh maaflah.. jgn ajak org buat dosa sama, pesan kat dia camtu..
apa2 pun ingatan yg sgt baik tu Lana. betul pe yg Lana cakapkan tu

the malay male said...

Cepat betul Si A berani meluahkan perihal peribadinya kpd kamu ye

etuza said...

itulah warna2 kehidupan Cik Lana. Cinta akan datang Allah dah tentukan jodoh..kalau jodoh tak kemana. alamak ada kaitan ke komentar ni..tq ya

Chic Na said...

err baru beberapa jam kenal dah citer personal problem? huhu..

~ Cik Azz ~ said...

Dengar dan diam..

Harap2 kita tak jadi seperti dia..

Mana la tau, kan...

Mungkin dia dalam dilema dan takde tempat untuk luahkan...

Ayie Abas said...

si A tu lelaki ke pompuan lana?

kalau pompuan dia memang nak meluahkan apa yg terbuku di hati nya...dia rasa dgn bercerita pd lana...hatinya makin kurang beban.

kalau lelaki...itu taktik utk meraih simpati lana...sebagai langkah pertama utk mengenali lana dgn lebih mendalam secara peribadi...jgn ambil mudah...ramai pompuan 'hanyut' dgn taktaik spt itu.

Riswin Zahari said...

i think she got a wrong person utk m'ceritakan citer2 hikayat die.hehe!

She should call befrienders malaysia~

Befrienders malaysia? ^_^

Keen to know? google it k, hehe.

Leeza dayasari [santai leeza] said...

isyh, apakah tujuannya tu. aigooo

Nurmujahidah Ismail said...

adess,,, bru sehari kot,, haha

paripariputih said...

A tu lelaki ke mompan... klw lelaki ermmm jan jan dia ada hati kat lana kot.. ha ha ah... kadang2 cengitu le.. org ni bagi alasan walhal nak mengayat... erumm tektik lama nak ngorat letuwww :P

azie namico said...

Salam lana....mungkin dia tak tahu nak cerita apa kat lana....dia tengok muka lana...dia percaya kot...sebab tu dia mudah menceritakan segala cerita cinta dia...janji lana dengar sudah memadai bagi si A nie kot

tak pun dia nak up...sebab dia punya kekasih !ingat hot...hahaha

lana nak lari ke mana...???ahaks

aizamia3 said...

dia takde kawan nak cerita kot.. ;)
tengok Lana macam innocent agaknya tu yang dia terbuka cerita..
kalau malas layan, tiap kali dia bercerita cari alasan nak buat kerja lain, nanti lama-lama dia fahamler.. ;)
kalau tak faham gak.. sound je dia.. ;)

nurdani said...

ada sesetengah orang ni, dia mudah ceritakan benda2 personal pada orang yang baru dia kenal. mungkin sebab dia selesa atau lain2 sebab. tapi kalau cerita pasal kekasih baru putus lepas tu sekejap je dapat baru ni, hm...saya memang buka langkah seribu la.hehehehe

caliph shuriken said...

aisey, awal2 dh ada 'syair' si pari~pari.. ehh, macam tajuk lagu kn, erkk...

Nong Andy said...

dia nak ngadu aja tu.. myb dia tgk Lana mcm a good listener kot... pinjamkan ajalah telinga itu pun pahala juga sebab myb dia boleh redakan keresahan hatinya.. :)
(ni sebenarnya ayat penyedap rasa semata hehehe)

apa-apa pun akak rasa Lana tentu sorang yg menyenangkan n mudah di percayai sebab tu dia (kenalan baru tu) simply2 jer kisah peribadi dia :D

*ini bukan bodek tau ekekekekek!

Ahmad Saufe said...

in my case, women owes like to share their heart-broken love stories with me. As for me, I don't like to share with them unless being forced for quite sometimes.

If the story being repeated for quite sometimes...oh shit, annoying giler!

I believe, guys don't simply share it with other ppl.

potia casadelarossa said...

Selepas habis si A ber'syair' depan saya, saya akui, saya rasa macam nak lari.

Assalamualaikum Lana aka Penyanyi dangdut..
dah mcm MKsyahir je ayat di atas.. ekkeeke..

Lana..apa2 pun lana kena bijak membuat keputusan... lana lebih kenal dia kan? kami cuma mampu beri pendapat je... all the best to lana...

iKhRam said...

cepatnya cari pengganti..??

boni kacak said...

agaknya dia terlalu dan terlampau peramah tu...

Muttallif said...

Tidak boleh diakui, kadang-kadang ada orang yang terlebih mesra :)

shidaR said...

kawan lana ..biasala..sharing is caring..walau baru knal kdg2 kite ni mcm jd sorg pndgr yg setia ^_^

Lan Bingka said...

hahaha.. saya kejar

azstory said...

ayat memancing..hehehe dengan cara luahan perasaan.. sbnrnya kalau dia jenis peramah sekalipun soal mcmtu sgt2lah tak perlu diceritakan, tambah2 pula org yg baru kenal..

APAN said...

sungguh berterus terang...mcm tukar kasut je pun dia tu..ingtkan cinta sejati dah td...
asal x bgi makan kasut je kenalan baru ko tu...

Powered by Blogger.