RSS Feed

Mohd Sukur Ibrahim

20

November 21, 2012 by


Saya tahu tentang saudara Sukur melalui program MHI di TV3.
Selepas melihatnya dikaca tv, saya terus cari akaun FB nya.
Secara peribadi, saya memang tidak tahu apa-apa pun tentang Sukur ni.

Sejak addnya di FB, kerapkali jugalah terjadi situasi dibawah ni:

Apabila rasa malas, asyik mengeluh, kenapa camtu, kenapa tak camni.
Tidak lama selepas tu, saya online FB.
Pasti nampak statusnya yang busy, sehari penuh dengan aktiviti.

Huh, serius, terasa sungguh diri ini.
Rasa 'tidak suka' dengan diri sendiri.

Nampak benar Allah cuba mengingatkan diri.


"Kekurangan bukan membuat kita menjadi putus asa, manfaatkanlah kekurangan kamu menjadi sebuah kelebihan yang membanggakan!"



20 comments »

Nurmujahidah Ismail said...

insaf nya rasa

Tukang Karut said...

ini ikon yang jumpa PM tu kan?

azie namico said...

Salam Lana,

abg sukur nie senior azie masa sekolah plus satu kg..hehehe
suke dengar dia mengaji atau nasyid sedap suara dia...masa sekolah dulu dia sangat glamor...sebab comey !he3

sekarang dia lagi terkenal! he3..abg sukur nie memang baik..credit to him ! kalau dia baca entry lana nie...confirm nak mintak lanjer dari dia...he3

the malay male said...

Jadikan inspirasi

the malay male said...

Jadikan inspirasi

Ahmad Saufe said...

tadi solat maghrib berimamkan manusia istimewa...sedap sungguh bacaannya ya Allah...kekurangan yg beliau ada tu tidak menghalang beliau berdiri teguh mendirikan solat dan sujud kepadaNya . Ah sungguh tersentuh hati ini, dengan keadaan fizikal yg cukup sempurna masih ada lagi yang MALAS solat walau usia sudah hampir separuh abad...renug2kan dan selamat beramal

Detective Fiqa said...

hmm manusia memang ada kelemahan. tapi dia kaya dgn kelebihan :). Allah mencipta manusia seperti tu. ada sebabnya yg kita tak tau

~ Cik Azz ~ said...

Dalam kekurangan, ada kelebihan.. Cuma kita je yang tak yakin dengan kekurangan yang zahir kelihatan..

Namun, dalam kelebihan, banyak kekurangan... Cuma atas tiket kelebihan itu, segala kekurangan dapat disembunyikan dari pandangan zahir..

**Syukur dengan apa yang kita ada.. Perbaiki apa yang kita kurang walaupun tidak sempurna 100 peratus.. (Bercakap pasal diri akak sendiri.. )

Nong Andy said...

wah.. kagum!!!

terasa kerdil diri ini berbanding dia... sukur lelaki berhati besar kan? :D

shidaR said...

wahhh bagus la sukur nih..blh jd ixcon :)

Ayie Abas said...

salam lana...

syukur tu kurang dari segi fizikalnya saja..tapi semangatnya MELEBIHI org yg sempurna...

Allah Maha Adil..semua orang berhak untuk berjaya dlm hidup jika fikir positif dan berusaha kemudian berserah pd ketentuan Allah...

boni kacak said...

beliau merupakan seorang blogger yang tak pernah putus asa di dalam kehidupannya.. kita yang sempurna sifat ni kadang2 kalah dengan dia.. rasa malu pun ada..

Leeza dayasari [santai leeza] said...

setiap kekurangan pasti ada kelebihan. yg penting usaha dan bangkit.

caliph shuriken said...

smoga kita hargai setiap kelebihan yg kita miliki & guna ke arah kebaikan ^^

aizamia3 said...

dia semakin maju ke depan..
jadikan dia trademark untuk kita terus maju dan berjaya.. ;)

nurdani said...

dia cuma kekurangan anggota badan, tapi dia ada kelebihan yang boleh bagi inspirasi dan semangat kepada yang lain.

baby comel said...

kekurangan tak menjadikan beliau seorang yg putus asa.. kita yg sempurna belum tentu sehebat beliau.. Saya sendiri kerap kali tewas.. mahu jadi seperti beliau,

Nyue said...

kekurangan mjadikan dia seorg yg hebat drp kita yg lengkap anggota bdn tp lemah...

insaf..

etuza said...

Subahanallah, semoga dia kuat hadapi ujian. Sungguh di sana nanti sempurnalah dirinya. Maksud saya bila kita semua diakhirat.

Ruzzezanie said...

lana!!!

kita dah jumpa dia. tapi kita tak bertegur pun dgn dia. jumpa sabtu lepas. kami attend wedding kawan blogger kawen. dia parking sebelah kete kita je woii!

Powered by Blogger.