Original


Secara peribadinya, saya rasa tiada apa yang ori pun didunia ini.

Itu termasuklah entry yang saya taip ini.
Boleh jadi gambar yang saya tangkap sendiri.
Lukisan hasil lakaran dua tangan.
Juga, idea atau buah fikiran.

Sebab saya rasa, apa pun yang kita buat, pasti ada peratusan kecil dari unsur luar yang mempengaruhi benda yang kita buat/hasilkan.

Contoh macam entry yang saya taip hari-hari.
Memang saya yang taip, saya juga yang memikirkan susunan ayat disini.
Tapi, kalau tiada apa yang berlaku pada saya sepanjang hari.
Tak mungkin entry boleh terhasil dengan sendiri.


Comments

mujagirl92 said…
lana pemikir sejati :)
MalizaMah said…
waaaa.... nice word....
good lana.
Aimacomel said…
saya faham & setuju dgn ayat mu itu Lana.. ori-g-nal
NasQ said…
berfikir... menaip... eh... aku dah terkomen rupanya?
Payeh Kuced said…
takde yg ori.. haaa.. ni pom x ori :3
nurdani said…
betul tu Lana. pemikiran yang sangat bagus
Chic Na said…
setuju dengan lana.

lana pun sama take care. keja elok2. :)
Unknown said…
Lana, nanti saya letak gambar nanti lah ya tentang buah tarap tu. Ada sebenarnya buah tu dalam blog etuza..kalau gtak silap entry saya tahun 2010 ke atau 2009, try tengok ya..maaf tak dapat jelaskan ...hal tarap tu ya
caliph shuriken said…
ori, mudah sebut tapi x mudah nk dapat, huh...
Unknown said…
bila otak berjalan . jari menari :)
Muttallif said…
Memang susah untuk mendapatkan yang Original. Tapi, selagi kita boleh berfikiran kreatif dan inovatif kita akan sentiasa dapat memikirkan sesuatu...walaupun perkara tersebut diubah :)
Unknown said…
Salam lana...
ada satu jer yg ori kat sini lana...iaitu tuan blog nie...confirm ori !hehehe...

betul lana memang akan ada unsur luar yg akan menjadikan kita berfikir dan baru lah kita olah menjadi buah fikiran kita...itu pun x semua yg kita dapat akan terjadi...

tata lana...jaga diri!weeehuu
aizamia3 said…
bila ada sesuatu.. barulah timbulnya idea dan lakaran di blog.. ;)
iKhRam said…
biarpun tiada yang ori
namun biarlah tiada plagiat..
Unknown said…
Originality always the best! ^_^

Popular Posts