RSS Feed

Maghrib

17

December 11, 2012 by


Semakin menjelangnya waktu Maghrib,
semakin ramai orang berpusu-pusu ke pusat membeli belah.

Dan semakin itu bertambah-tambah apabila berlangsungnya waktu Maghrib tu sendiri.

Sumber: Google



17 comments »

Azie Namico said...

salam lana,
sebab apa jadi mcm tu , sebab orang tak ramai...semua pergi solat...jadi yang x solat apa lagi berpusu2 lah shopping agak nyakan

tata lana

Ayie Abas said...

salam lana...

waktu maghrib waktunya singkat...perlu bersegera...

Azwar Syuhada said...

Salam kak lana ,

suka azwa baca ayat akak !! Yup , memang betol pon , semakin tinggi laungan azan , semakin berduyun-duyun orang dekat shopping mall lagi .. hanya suku je cari tempat solat.. :(

Tukang Karut said...

ala... apa ada hal... bersangka baik la... mungkin ada kuliah agama dekat surau shopping mall tu... hukhukhuk...

shidaR said...

pernah juga lihat situasi ni :)

nurdani said...

yang saya selalu nampak, time magrib la ramai dok tengah makan lepak2 lagi dekat kedai makan. tak berganjak walaupun azan dah berkumandang.

paripariputih said...

semoga kita semua akan bersegera menunaikan maghrib yg singkat waktunya ~ tapi selalunya sering terlewat ==

penaberkala said...

kok ye pun nk shopping, pergilah lepas maghrib
adeh, maghrib tu kan singkat waktunya
lainlah klu urgent kan?

~ Cik Azz ~ said...

Masa kerja dulu, salu ingat pesan mak.. Dia kata kalau nak berjalan, balik rumah sebelum maghrib.. Jangan dok ada kat luar bila azan maghrib berbunyi... Banyak setan, katanya lagi..

Sebab itu la akak jarang keluar rumah.. Apa2 hal, setel sebelum maghrib.. Keluar pergi pasar malam je lepas maghrib tu.. hehe...

caliph shuriken said...

nsib baik ada jgak yg terpikir nk ke surau wktu msuk wktu maghrib bila ada kt shopping mall, huh...

Leeza dayasari [santai leeza] said...

Hmmm... No komen!

Cinta hazanis said...

lalai. :(

Nong Andy said...

masa kecik dulu selalu kena marah nenek kalau keluar rumah masa magrib.. siap kena rotan lagi

Karukord Jagau's said...

jd marilah kita beramai ramai...ke masjid pabila maghrib hampir tiba...

Nyue said...

dunia sekarang...

boni kacak said...

itu lah... kita mesti menjauhi sifat2 buruk ni..

Jahidih Saili said...

Salam lana...sebenarnya situasa ni melanggar fitrah.:) sebabnya, hari siag dijadikan utk bekerja, malam untuk berehat..telah termaktub dalam al-Quran :)

Powered by Blogger.