RSS Feed

"Orang tak ramai"

22

December 23, 2012 by


Ayahanda saya suka benar guna ayat ni, "orang tak ramai". Antara ayatnya,

Bila ada kenduri kahwin di KL, pada hujung minggu.
"Hujung minggu ni tak ramai orang kat KL, hari cuti kan, lain hari bekerja." atau

Musim balik kampung.
"Sebelum pukul 7pagi, kita gerakla dari sini, takda ramai ngan sesak sangat kat lebuhraya nanti."

Tapi kan.. yang berlaku selalunya.. sebaliknya.

Ramai gila orang.. sesak.. serabut.

Bab ni, memang sikit pun saya tak percaya pada ayahanda.
Sekarang ni kan, zaman ramai manusia.



22 comments »

Muttallif said...

sentiasa berfikiran positif :)

Kunang-Kunang said...

sekarang ni pantang ada cuti tambahan di hujung minggu, balik kampong mesti jem gila kata orang2 sekarang.

Tukang Karut said...

ala... kalau tak percaya cakap ayah, nak percaya cakap siapa lagi yea tak..

kopi pasta said...

ini kita panggil sbg reverse pychology...kita sebut apa yg sebaliknya :) *aku buat2 memandai, hehe*

nurdani said...

saya sendiri guna ayat tu. hehehe. dia macam menggambarkan tak lah ramai macam hari2 biasa/tertentu

the malay male said...

nak sedapkan hati je tu.. Hehe

shuhadaothman said...

lana.....miss you!!!

~ Cik Azz ~ said...

Kalau tengah bulan kot tak ramai orang.. Maklum la, dompet dah menipis.. hehe...

Chic Na said...

rasanya setiap hari pun ramai org kat mana2. :)

Ayie Abas said...

salam lana...

aah ada betul jugak tu lana...dimana2 org ramai...kat tempat ayie solat jemaah pun org ramai wlupun waktu subuh...:)

Payeh Kuced said...

hujan + orang ramai = semua pakat emosi..

asal cuti je ramai orang, same with weekend.. aiyakk

Miss Zahirah said...

hehehe.. bese la tu.. tu ayat nk sedapkan hati jer.. :)

Leeza dayasari [santai leeza] said...

KL tak serabut masa cuti raya.. serius boleh golek2... hari lain tak mungkin. tgh malam pun sesak.

Embun Melati said...

Hehehe mungkin persepsinya masih lagi pada keadaan dulu2..:)

boni kacak said...

hehehehehe.. zaman sekarang ni jalanraya memang susah nak ramal..

Nurmujahidah Ismail said...

sabar jela,, dia lebih dulu makan garam,, hehe

caliph shuriken said...

pantang dpt cuti mmg ramai org kuar jalan2, hikk...

shidaR said...

org xramai kalo tgk kat kedai mkn..ish mst xsdp tempat ni heheee :D

Cik Kay Jue said...

bukan manusia jer yang ramai.. kereta pun banyak da sekarang... iya la setiap org mesti nak ada lbh drp 1 kereta seorang kalau boleh betul x?

Lan Bingka said...

haha.. point ayahanda tu nak elak sesak je. kalau kita dah biasa dengan jalan tu, kita boleh agak bila ianya sesak dan bila ianya tidak sesak..

piraaa said...

hujan manusia :)

Nong Andy said...

hahahaha.. tak percaya ayahda bab yg itu ya.. kah..kah.. memang ramai org sekarang... lagi-lagi di soping mal.. dah dapat bonus hujung tahun katakan..

Powered by Blogger.