RSS Feed

Sampah Masyarakat

18

January 7, 2013 by


Tak lah.
Saya bukan maksudkan penagih dadah atau pengamal rasuah.

Sampah masyarakat tu.. urmm.. masyarakat yang tak reti buang sampah.

Tempat saya diami ni, ramai yang bagus-bagus.
Tapi bila bab buang sampah.. huh, hancussssssss.

Sakitnya mata, hidung dan jiwa.
Tiap pagi, ada je yg letak selonggok sampah depan lif, kadang2 celah tangga.

Besar plak tu plastik sampahnya.
Ulat pun siap keluar merata-rata.
Diorang ni apa halnya simpan sampah dalam rumah lama2.



18 comments »

the malay male said...

sampah ada di mana mana

nurdani said...

jagalah kebersihan. masa saya memandu, kereta depan buang banyak tisu melalui kertas, tingkap. ada jugak yang buang suratkhabar, tali, plastik panjang. macam2. kotor satu, dua, bahaya kepada pemandu lain.

Ayie Abas said...

salam lana :)

sedih juga tgok org x segan silu buang sampai merata2 di tempat awam tapi bila dirumah sendiri punya laa jaga kebersihan...

Encik H said...

malas nak buang camtu la jadinya..simpan sampah lama2, sampai berkulat, sampai berulat..

then bila dah busuk, buang kat mana2 tempat terdekat..hehehe

Etuza Ezawarna said...

perlunya mereka belajar hal kebersihan bersama...ada jg di sini, sampah bersepah doi jalan raya...

Azie Namico said...

salam lana ,
nie semua sebab malas lana..nak senang jer tapi menyusahkan org yang lalu lalang...

shidaR said...

susahla kalo duk kondo, flat kalau ade jiran cmni haihh~!

~ Cik Azz ~ said...

Takde kesedaran sivik gamaknya... huhuhu...

azstory said...

kurang akai.. minda kelas ketiga.. patut letak kamera, sebab manusia ni bila tau ada kamera dia takut sikit.. jarang nk fikir yang ada lebih hebat melihatnya.. dia lupa Allah lebih Maha Melihat..

oshinz said...

haih.. takde kesedaran sivikla. nak kena saman dorang ni.

paripariputih said...

sebab dia pun nak jadi macam ulat sampah tu kot?? =..= apala pengotornya derang ni.. ada tu lagi best... kat atas jalan raya bukak tingkap mula2 baling tisu.. pas tu baling tin air.. si bapak lak tangan sentiasa diluar sambil buang abu rokok... rasa2 rumah derang tak da tong sampah kot entah la...

kasut puteh said...

eerghh, bau msti teruk gilaa kan., =..=''

Nurmujahidah Ismail said...

dorang tu jenis hidung kebal

boni kacak said...

mak aih..simpan sampah dalam rumah sampai dah berulat dah? dasyat betul

Nur Emilya said...

Biasa dah dengar. Apa nak jadi lah.

baby comel said...

Btl kat si Azstory tu. Minda kelas ketiga. Dah tau sampah tu buang jela. Aduhh, mmg btl2 sampah masyarakat sungguh kan

APAN said...

masyarakat sampah la lg sesuai...

Mohd Pk said...

hehehe,nak ambik bau stim sampah kot
sampah betul !!

Powered by Blogger.