RSS Feed

Pantun Tahun Baru Cina

16

February 9, 2013 by


".....
Melayu raya, Cina gembila,
Cina laya, semmmua pun gembilaa,
So.. Selamat Tahun Ballu Cina!"

Itu je butir pantun yang dapat saya tangkap dari David Teoh di kaca TV semalam.

Dan ini, pantun saya:

"Malaysiaku, tanah tercinta.
Pelbagai bangsa ada didalamnya.
Happy Chinese New Year.
Semoga semua gembira dan ceria."

Ok, pantun tu mcm lagi gelabah dari David Teoh punya. (-_-)

Selamat bercuti untuk semua ^_^


16 comments »

Tukang Karut said...

nak pantun gak, tapi otak agak beku ni...

trah zain said...

sy ad dgr david teoh berpantun kt era smlm... kelakar gak,,haha

the malay male said...

jgn risau, melayu raya ka, cina raya ka, india raya ka.... semua dpt cuti jugakkk... huhu

Deanna Aris said...

selamat bercuti untuk kamu juga :)
Kisah Saya & Shaklee

paripariputih said...

ipoh mali tatak sombong woo lol samat bercuti lana :)

Sally Yatiey said...

Selamat bercuti pada Tahun baru cina ini ;D hehe

Arham Md Ali said...

Am dengan family dekat KLCC sekarang ni, bercuti sempena raya cina ni haha. Tapi jam gila jalan, 6 jam kot naik kereta dari JB ke KL.

Etuza Ezawarna said...

mana huruf r..hehehe..orang cina memang ramai tak ada r

nurdani said...

lana dapat cuti berapa hari?saya empat hari je.hehe

~ Cik Azz ~ said...

Punya la ramai lagi ciner lain, si pelat tu jugak yang jadi pilihan Lana... :)

Malam tadi tengok Majalah 3 yang kisah apek buat kuih bakul tu.. Best dengar dia kecek Klate.. hehe...

p/s: Takde ke siapa2 nak bagi akak limau.. huhuhu...

Leeza dayasari [santai leeza] said...

waaa siap pantun sekali erk. heeee

Shida Radzuan said...

selamat bercuti lana :)

Encik H said...

David Teoh tu kalau pantun, anggap macam tak pantun jer la..berterabur..hehehe

Chic Na said...

nak tergelak dgr david teo berpantun semalam. ;)

Cik Kay Jue said...

wah berpantun kak lana kita ni.. hehehe...

caliph shuriken said...

lagi hepi klau dapat angpau byk kn, hikk...

Powered by Blogger.