RSS Feed

Politik

19

April 30, 2013 by

Antara perkara yang banyak menimbulkan perbalahan sesama manusia ialah,

POLITIK.

Ia satu perkataan yang mudah diingati.
Cuma..dari dulu hingga kini,
ia juga suatu yang sukar difahami dan dimengerti.


19 comments »

the malay male said...

apabila agama dipolitikkan, memang bencana yang kita dapat

Nana Liena said...

dan bila ada politik, banyak tikus2 sibuk berdecit2 prjuangkan sesuatu sebab mahu raih undi..tapi lepas menang..janji tinggal janji..kemudian lagu 'kosong' by najwa latif semakin ligat diputarkan di radio..

Cik Tia said...

betul tu Lana. sampai sekarang Tia tak tau siapa betul dan siapa salah sebab masing2 cuba membuktikan mereka adalah betul ..

Ieta Mat Saad said...

setuju dgn semua pendapat di atas. Politik juga membuatkan manusia yg trlalu taksub bermasam muka. Rugi2...

nurdani said...

kerana politik...

hm.. :(

Nick Nashram said...

kerana politik jugak melayu gadoh sesama sendiri..bangsa lain tengok gelak sakan.

Sop Nama Saya said...

jika berpolitik cara x matang itulah jadinya :)

Nurhasnatul Nabila said...

politik lama2 buat org muak

Chic Na said...

cikna dah disable semua FB newsfeed mereka2 yg ekstrem. hehe..

tadi jalan2 kat kedai buku, terpandang satu novel penulisnya Acik Lana. terus teringat lana. ;)

paripariputih said...

politik itu x salah org2nya yg bersalah eh... hope lana sihat...

Cik Yaya said...

btul..smua krna politik...
lebih2 lgi time skrng..
hmm bosan sudaaa

Azie Namico said...

hi lana , azie pun dok follow gak apa yang mereka ingin sampaikan...memang bole berperang kalau cakap bab politik nie , tapi sejujurnya azie memang tak paham !hahaha

Puteri Kasih said...

politik ni memang dari dulu lagi boleh buat orang berbalah, terutamanya bila ada yang terlalu taksub dengan sesebuah parti :)

~ Cik Azz ~ said...

Bila masuk bab politik ni, ramai orang pertikaikan tentang keadilan.. Kerajaan tak adil la.. Media tak adil la.. Berat sebelah la..

Secara logik akalnya, kitapun susah nak berlaku adil pada ahli keluarga kita sendiri or adil dengan masyarakat sekeliling..

Dalam family yang cuma ada 4 orang ahli keluarga itupun masih ada rasa tidak puas hati.. So, bayangkan bagaimana nak tangani ketidakpuasan hati seluruh rakyat...

Think positive.. :)

potia casadelarossa said...

i hate politic !!! bakal pemimpin ok je... yg dok bertelagah cuma awok-awok ni.... taksub dgn parti dan fahaman politik masing2... sampai bergaduh... tak kurang yg hilang saudara... yg best time perang poster..perang bendera... apa pun tak boleh

Berry Lavynia said...

POLITIK

Jangan kawan jadi lawan
Jangan Yang bersaudara berpatah arang

Tukang Karut said...

yang penting pi undi...

Jahidih Saili said...

Assalamualaikum lana..
Andai saja semua org berpolitik dgn betul, alangkah indahnya hidup kita:)

caliph shuriken said...

sbb politik ramai yg bgaduh sesama sendiri...

Powered by Blogger.