RSS Feed

Blackmores

19

May 2, 2013 by

Saya jenis cepat penat. Tiada masalah kesihatan yang serius.
Maybe sebab kurangnya minum air masak. 


Sebelum melanjutkan pelajaran, saya sempat singgah farmasi, bertanyakan vitamin or suplemen mana yang sesuai untuk orang macam saya.

So, pekerjanya cadangkan ambil vitamin B+C, siap suruh saya pilih jenama Blackmores ni. Apa yang boleh saya katakan, ia berkesan! Berkesan untuk diri saya sendiri. Lain orang lain effectnya kan.

Sekarang dah berhenti B+C, tukar Evening Primrose Oil plak.

Yang sebenarnya nak habaq, kalau anda berkemampuan, laburkanlah sedikit wang untuk menjaga kesihatan. Kita selalu beli kasut, produk mekap, tengok wayang dan belanja awek makan, tapi selalu lupa jaga kesihatan sendiri.



19 comments »

Nana Liena said...

BM memang terbaik.. mkn multivitamin pun okay..hehe

kopi pasta said...

sekarang ni amalkan makan vitC setiap hari :)

aritu selsema, 3 hari dah baik. Alhamdulillah... DAN baca kat mana entah, vitC ni penggalakan pebentukkan kolegen dalam tubuh...hoho

Tinta Lana said...

Nana ~ yup, multivitamin pun bagus, hampir semua jenis zat ada dlm satu pil kan, ^_^

Kopi ~ hohoho, ak tau, ko sbnrny nak habaq, ko makan vitC sbb nak tambah kolagen dlm bdn kau kan,hik3. Ak pernah ambil jugk, memang elok, dgn izinNya selsema ak yg tiap2 pgi tu berkurang, hehe. Lau tak bersin je pagi2.

Cik Tia said...

Tia pun dah mula berjinak makan supplement ni. sekarang tengah mencuba Evening Primrose Oil tu. hehee .. dengan vitamin C sebab muka nampak pale sangat. kita sama. jarang sangat minum air masak. hehe :)

hana hadi said...

hana pun makan vitamin dari blackmores :)

baby comel said...

Evening primrose oil.. Good tu lana :)
Kalau rajin mandi air garam bukit. Sgt bagus

Ahmad Kamil said...

uuu..saya dulu biasa ambil vitamin C ja..sekarang dah stop..takde duit..=P

5 personaliti seorang bapa

http://iniblogabangkamil.blogspot.com/2013/05/5-personaliti-seorang-bapa.html

penaberkala said...

alhamdulillah, setakat ni sihat walafiat
tak ambil supplement
bagus jugak,sebab klu demam pun, susah benor nak makan ubat,wakaka

Shida Radzuan said...

betul lana biasa hal ksihtan slalu pndg remeh kn yg tu la nk guna smpai ktua ^_^

moga cepat sembuh lana :)

~ Cik Azz ~ said...

Akak ni jenis penakut nak makan benda2 macam ni.. Takut ada kesan sampingan dan kesan tu akan keluar di hari tua.. Mungkin jugak sebab akak ni kolot.. hehh..

Tapi akak bersyukur sebab akak memang suka minum air masak.. Rasa macam gemuk air dah ni.. huhu..

Tukang Karut said...

aku kena paksa dengan suri makan pil suplement bagai benda2 ni semua...

Tinta Lana said...

Kak azz ~ gemuk air plak,hahahaha, ksitu plak akk,hehehe. Takpa kak, yang penting ada usaha nak jaga. Adik saya pun, tak ada amik suplemen2 ni, tpi dia bnyk minum air masak n susu. Yang penting, sihat :)

TK ~ hik3, bagus la camtu. Suri ko dah fikir jauh tu.

PuanGojes said...

honest, saya tak ambik vitamin c. tapi mungkin akan terdetik nak ambik Evening primrose oil ni. hari tu pegi ceramah, dorang kata vitamin tu bagus ^^

Puteri Kasih said...

buat masa ni puteri mengamalkan pengambilan vitamin C je sebagai supplemen. Tapi evening primrose oil ni memang elok juga untuk kesihatan :)

caliph shuriken said...

skrg lana terlebih sihat laa, kn? hikk..

*sy dh lama x amik vit.. ntah bila nk sambung balik, huh...

Tinta Lana said...

Caliph ~ eh..camne awk tau sy terlebih sihat skrg..huk3 (-_-)

Mime MF said...

kesihatan aset plg penting sbnrnya..:)

Cik Kay Jue said...

betul gak tu elok juga laburkn sedikit duit utk kesihatan kita.. xrugi pun... :-)

azstory311 said...

sy slalu mkn jenama kordel.. quit good jugak.. berhabis utk kesihatan tak rugi pun..dari dok shopping mengumpul kasut, beg..

Powered by Blogger.