RSS Feed

Ini kalilah

21

May 1, 2013 by

2,3 hari kebelakangan ni, saya selalu nampak perkataan "ini kalilah"

Apa bendanya ni.

Mula2 saya ingatkan typo. INI KAMILAH. Tak pun, INI KALIMAH ke.

Rupanya, ini kalilah.

Ada-ada jelah.


21 comments »

Nana Liena said...

itulah selalu juga nampak.. ini kalilah..tak faham..huhu..

Tukang Karut said...

maksudnya ini kalilah PR menang...

tapi mungkin sok sendiri je... sebab orang yang sama je yg komen je pun...

the malay male said...

after polling day.... hilanglah slogan tu :-)

fuzore said...

tengah musim ni.. mggu depan dah tak dengar lagi kot..

Chic Na said...

macam dialek sabah kan.. ;)

Tinta Lana said...

MalayMale ~ I hope so.

Chic Na ~ aah, skali dua sebut, mcm dialek sabah, ;)

Jahidih Saili said...

Assalamualaikum lana.
Seingat sy, ini kalilah tu dialek sabah. Perkataan ni glamourlah juga kt sana..
Bila dah nk PRU, tibe2 perkataan ni glamour kt seluruh malaysia pula..
Aikk..trkejutlah juga..
Boleh pula perkataan ni jd begitu terkenal, padahal bahasa xbetul..

Tinta Lana said...

Wa'alaikummussalam abgjay.

Laa..memang betul2 dialek sabah ke abgjay? Yup, tiba2 perkataan ni jadi glamor..cuma lana tak brapa faham penggunaannya.

Anis Azman said...

its all about politic. Tak perlu pikir sangatlah. :)

Cik Tia said...

orang sabah selalu guna ayat tu .. kan Tia dari sabah.. hehe .. ini kalilah , sama juga macam kali ni lah atau , ini lah saatnya.. hehee .. macam tu lah .. ini kali lah Tia komen panjang2 dalam entri Lana :D

Cik Tia said...

oh , NO , NO .. ayat "Ini Kalilah" bukan cuma untuk politik. seriously .. sebab untuk hari2 biasa pun kami masih guna ayat ni. so , harap takde lah yang fikir ini slogan khas untuk politik. NOPE! absolutely wrong .. totally tak betul ..

ANNA MARIANA said...

hahhaha, pelik2 kan bahasa skrg...

nurdani said...

ini kalilah saya baru faham.hehe

BungaTulip said...

perkataan 'ini kalilah' dah lama guna kat sabah.. cuma dekat2 PRU ni penggunaannya makin meluas..

aizamia3 said...

makin popular ayat tu kan.. ;)

Alif Haris said...

wsalam lana.. rajin blogwalking ye .. hehe good good.

tengah hangat kempen macam2 slogan keluar :)

biasa lah tu

Nao Mei said...

cantik betul tu dear..hihi..rasanya nak juga ler..hihi

Nick Nashram said...

ini kalilah yg bakal menentukan corak pemerintahan nanti :)

baby comel said...

Ini kalilah 5mei nanti :)

caliph shuriken said...

skrg ramai dok sebut cmtu, huh...

Kotak Kosong said...

ayat dari sabah bah tu :)

contohnya : ini kalilah saya baru menang lepas banyak kali mencuba.

Powered by Blogger.