RSS Feed

Kesungguhan

23

May 16, 2013 by

Saya melihat pada kesungguhan seseorang apabila berurusan.

Bila saya lihat kesungguhan yang ada,
Dari malas pun saya jadi rajin time tu juga.
Dari tak nak buat, terus ligat.
Dari pandang sepi, terus buat berkali-kali sehingga menjadi.

Mungkin kita rasa tak selesa.
Risau kalau kesungguhan kita seperti memaksa, menyusahkan pihak sana.

Tapi kan, memang macam tu la manusia. Selagi tak ditolak, tak bergerak.

Tunjukkan kesungguhan.
Orang yang penuh dengan kesungguhan, memang sukar nak ditolak permintaan.


23 comments »

Nana Liena said...

kalau kita buat kerja bersungguh2 dan ikhlas..mesti rasa macam puas..hehe

kopi pasta said...

err, rasanya itu bukan kesungguhan apabila kita tgk org bersungguh2, kita pun naik bersungguh2 tp itu lebih kepada jaga air muka.

yela, org lain bersungguh, kita sebaliknya, nampak slack di situ. jadi TERsungguh2 dibuatnya.

haa, nampak tak falSAMPAH aku di situ. hihi

Lady said...

Kesungguhan yang terpaksa, rajin jugak gitu

the malay male said...

usaha kan tangga kejayaan

aizamia3 said...

Bersungguh2 belajar memahami sesuatu yang tak difahami sehingga membuahkan hasil dan dijadika pilihan dalam membantu menyelesaikan masalah.. ;)

potia casadelarossa said...

kalau minat mesti ada kesungguhan... klu tak minat mesti terpaksa kan.....

Cik Pensil said...

pensil ada kawan yg sungguh bersungguh2. apa yg dia buat, dia nak berjalan dgn baik walaupun tak pernah berjalan dgn baik apa yg dia handle. kadang pensil rasa bersalah nak suruh dia lepaskan sikit apa yang dia handle tu. sampai dia tak mampu nak buat pada pandangan pensil. tapi bila tgk kesungguhan dia tu pensil tak nak terus2 hampakan dia. susah nak jumpa org yg bersungguh dlm semua perkara. kan? :)

Cik Yaya said...

hurm..yup! perlu mnunjukkan kesungguhn tu..
bru la org tgok pon confident..

Emma said...

betul tu, setiap yang kita buat kena ada kesungguhan !!

azstory311 said...

mem.ng s.kit h.ti bil. kite bersungguh, orng bu.t dono je.. bu.t pek.k .. nk ken. lemp.ng s.tu k.li

m..f l.n. huruf sebelum b ros.k hehehehe..

AzieYanz Rahim said...

saya tengah bersungguh buat kerja ni...eeerrrr lepas rehat nanti..huhu!

Tia Fatihah said...

macam kak lana yang bersungguh buatkan header untuk tia. dan hasilnyaaaa .. taraaaa :D

Tinta Lana said...

Nana ~ Betul tu nana. Bukan soal kepuasan smata, tapi rsa seronok sebab kita dah buat sehabis baik :)

Kopi ~ Nampak bersungguh benor ko punya komen kopi,hahahaha

Potia ~ ya abgpotia. Tak minat pun, kdg2 kena paksa juga. Tunggu minat dtg menyeru, smpai bila pun tak gerak apa2.

Tinta Lana said...

Pensil ~ ya ka fisha..hehe, akk rsa, akk kenal juga seseorg yg mcm kwn fisha.. Dia nak apa yg dia usahakan perfect. Takpa, kita fikir yg baik2 je, bak kata fisha, org mcm ni memg susah nak jumpa, so hargai dia, cuba contohi sikap baiknya :)

Cik Yaya ~ ha, tu lah kaitannya. Bila kita tunjuk kesungguhan, org yg lihat kita pun lebih yakin dengan kita :)

Tinta Lana said...

Tia ~ eh, kesitu plak,hehehe.

abghani said...

jgn jadi pahat dan penukul

Kesuma Angsana said...

yup betul tu setuju sgt !

hana hadi said...

ada orang kan kalau bersungguh2 orang lain akan perli. hehe dan xsuka. geram betol kan..

hana macam lana jugak.bila tengok orang bersungguh,kita rasa seronok dan terikut2 bersungguh tu

caliph shuriken said...

sungguh2 sy baca entry ni.. nampak x kesungguhan sy ni? hukk...

Tinta Lana said...

Hana ~ Abaikan org yg perli2,hahaha. ha kan hana? kompem kita rasa seronok punya, rasa semangat dia berpindah kat kita.

Caliph ~ awak memang nak kena kan,hahahaha

Mime MF said...

bila nk settlekan satu benda mmg kena tnjukkan kesungguhan especially bila melibatkan berurusan dgn org..huhu

Cik Kay Jue said...

betul tu kak.. kesungguhan tu memang ada.. tp sy risau kesungguhan tu hanya sementara.. harap biarlah kesungguhan yang ada pada sy berterusan.. :)

Shida Radzuan said...

kdg2 bahasa lana bkias..kdg2 tu juga shida blurr bila baca hahaaa..:p

Powered by Blogger.