RSS Feed

Kucing

32

May 7, 2013 by

Suatu petang, selepas berjoging. Seekor kucing berlari mendekati kami.

Adik saya, 21, lelaki.
"Aku nak bela kucing bila kahwin nanti,hehehe"

Saya, 26, kakaknya.
"Hahaha, aku pun sama, nak bela juga."

Tak sangka, minat kami terhadap kucing masih membara.
Sampai dah jadi 'cita-cita', hehehe.

Keadaan masa ni tak mengizinkan. Keluarga tidak bagi persetujuan.

Urmm, seronok tak bela kucing?



32 comments »

Nana Liena said...

comelnya la kucing kanan yg bawah..bolat bolat..hehe
best kak..dulu pernah sekali bela..pastu dah tak dapat nak bela..sadis... T__T

Sally Yatiey said...

Comelnyaaaa kucing tu ;)

Mime MF said...

seronot sgt2 bila bela kucing...fmily sy pun tak suka sgt tp sy tak boleh hidup tanpa kucim!!!hee jd depa kena terima la jugak...hihi

ZassDhiey said...

comel laaa,.kucing tuu,.Dhia penah beli kucing RM700 tp tak sampai sehari jaga,.dah kena bagi orang,.:'(

kopi pasta said...

kucing kat belakang umah ni banyak. kucing terbiar. mereka ske lepak kat belakang tu sbb dapat makan free. hehe rajin adik2 ber makan... samala, emak tak kasi bawa masuk umah. sbb nanti bulu bersepah. bersin...

Siti Hajar Noh said...

best sangat bela kucing. sekarang ni dekat rumah hajar ada bela sekor kucing. name dy munirah. haha.. arwah-arwah kucing dulu ada nama mahmod, john, kakak. haha..

Cik Kay Jue said...

comel nyer.... ckj tkut nak bela kucing... tp selalu juga la bg makan kat kucing kalau dia nampak ckj tgh makan..

hana hadi said...

seronok sangat bela kucing..kucing hana nakal, geram mcm nak picit2. nakal2 pun sangat menghiburkan. dan kita rasa tenang bila usap kucing

Cik Tia said...

seronok juga KOT. hehe. dulu pernah ada kucing nama PANDA. haha. ayah tia yang tak pernah suka kucing pun boleh jatuh cintu dengan panda. kitorang jaga sampai jadi montel. best juga lah. tapi tia tak berapa rapat sangat dengan kucing ni. hee :)

boni kacak said...

bela kucing ni sebenarnya dapat mententeramkan jiwa...

Noraihan Qusyairi said...

salam lana, bela kucing sangat best! (dan penat). komitmen tinggi, bila nak berjalan jauh kena fikir nak bawak ke nak tinggalkan. dapat gaji shopping makanan kucing dulu, makanan sendiri fikir kemudian. bila balik ada saja dia tunggu tak sabar nak jumpa kita. teman yang paling setia (dan suka buat perkara-perkara memalukan, hahaha). nq ada kucing sekor. sayang sangat kat dia :D

Cik Yaya said...

salam TA..
yaya suke dgn kucing..lebih lagi lau comel cm dlm pic tu..hehe
tp xmau bela..tkut xterjaga nti..yaya xreti jga kucing..suka belai je..ngeee =D

che'pi said...

alololo.... comel...
cik lana... sy pun ade masalah sama... family cam x berapa nak suka ... tp sy rasala kan.. seronok kut pelihara kucing... kan ke itu bnatang peliharaan pilihan nabi... gituew :)

Azie Namico said...

bela kucing?!x mungkin...hahaha...serius azie memang tak bole bela kucing..sebab tak suke sgt...pertama leceh !kedua memang x lah kan...

yg pelik family azie suke binatang...nak2 lagi yg manja2 mcm kucing nie...tapi syg anak dia x berapa suke...hahaha

Tinta Lana said...

Mime MF ~ oh..mak abah lana memang tak suka bela..huhu. Masa kami dua beradik kecik2 dulu, menumpang kasih dgn kucin jiran sebelah je,hehehe

Kopi Pasta ~ haa, sini pun ada je kucing terbiar..samala, salah satu sebab tak dpt nak bela, soal kebersihan la..

Hajar ~ hahaha, mcm2 nama kucin hajar bagi ya :D

Kjue ~ bagus tu kjue..bagi makan kat kucen ^_^

Miss Zahirah said...

seronok bla dpt bela kucing..
ble hlang tensen balik keje msti dorg dtg nk manja2 gesel kt kaki..
kucing ni kdg2 fhm tuan dia..
kdg2 dtg tido sblah kta.. tgh solat pn dia dduk sblah..
pas kawen nnt ble la bela..
tp bkl suami sya dh warning awl2 xbgi bela kucing.. huhuhu

veesandii said...

mmg best ... akak pun ada bela kucing . satu jantan macho dan ibu bersama 5 ekor anak yg comel . Kalau bagi makan , bkn setakat kucing umah , kucing allycats pun singgah sama tumpang makan . pintu dapur mmg biar terbuka . Ada gak yg jinak tapi byk yg liar ...

missShila Nget said...

fmily kite dah lama x bela kucing..

last dulu masa kecik..kecik sgt2..

skrg ni,
kucing dtg rumah bagi makan je..
takde bawak masuk pun..

Tinta Lana said...

Kak NQ ~ penat tu, saya tak nafikan. Nama pun, membela :) waaa, shopping mknn kucing dulu kak..memg pencinta kucing ni.. ^_^

Yaya ~ buat msa ni, lana pun suka belai je,hahaha. Tpi memg teringin nak belas suatu ri nanti..

AzieNamico~ mintak2 la azie dpt laki yg suka giler babun dgn kucing,hahahaha

aizamia3 said...

dulu ayah memang suka bela kucing..
sekarang tak menurun pulak kat anak2nya.. en. suami akak tak bagi bawak kucing masuk dalam rumah.. makanya memang takde bela sekor pun..

||aLeaSaRa|| said...

wah comel kucing gebu tu sukalah!hurm adik kak lea mmg bela kucing dr dia kecil lagi smpi dh umur 25 tahun ni,hah.tapi kak lea tak suak sbb rimas bulu2 tu melekat kt seluar.

Puteri Kasih said...

membela kucing..satu kepuasan yang sukar digambarkan dengan kata-kata..hehehe

Elie Lily said...

Elie takut kucing!! Sekian! :D

latifah zainal said...

sy tak berapa suka kucing sbb dia manja sangat,suka meleset dekat kaki.wlpun tak brape suka kcg sy tidaklah sampai membenci & zalim.fmly semua suka kcg.

harrazdani said...

saya ada lima ekor..2 dewasa 3 baby..;)

azstory311 said...

kalau dah boleh tersenyum semasa tengok gelagat kucing maknanya akan ada keseronokkan la kalau membela kucing..hehehehe

aisya said...

seronokkkk! itulah tempat bermain, bergaduh, bergurau. teman bersembang pun boleh.. hehe

nuyui a.k.a miss YUI said...

sgt best! tp minat mndalam kena ada..jgn sekerat jalan =)

Syaf said...

best! my parent's house ade 3 ekor kucing. Nak bela sendiri, tak ada masa nak pantau. Nak kurung selalu sangat, kesian pulak sekat dia bebas nak berjalan. Jaga kucing kena rajin. Rajin bersihkan dan uruskan kucing tu. :B

caliph shuriken said...

mai sini amik kucing kt umah sy.. ada byk kt blkang umah ^^

Encik H said...

seronok..aku pernah bela kucing, walaupun kadang2 aku x selesa dgn kucing..and perasaan tu memang seronok..rasa hilang penat bila ralit melayan kucing..

Anonymous said...

Bela kucing best.. seronok tgk dieorg.. mule2 sy bela sekor jek.. skang da ade 18 ekor.. da beranak pinak.. ade 3 generasi da.. komitmen la lebeh sket.. tp bler x jpe kucing.. rndu woh.. hehe..;)

Powered by Blogger.