RSS Feed

Sampai Disini

37

June 12, 2013 by

Sampai masa, apa yang saya buat disini, akan terhenti.
Menemui penamatnya.

Samada kerana memberi tumpuan pada perkara lain yang lebih perlu didahului.
Atau, secara semulajadi.. "pergi tak kembali".

Bila tiba masa, kita semua akan menemui penghujungnya.
Sementara mampu melangkah, bergeraklah.


37 comments »

aizamia3 said...

Sementara ada peluang.. gunakanlah.. ;)

Siti fironika said...

nak pergi mana ni?...

Sop said...

setiap urusan ada noktahnya
kecuali alam kekal abadi :)

caliph shuriken said...

owh, dlm proses terhenti di sini & tak cuba kembali, cmtu? huh...

cik natasya (: said...

Kak lana . Jangan pergiii . Tasya rindu nanti :')

Mime MF said...

aiseh...mendalam ayat² ni...apa pun mmg betul...setiap yg bernyawa pasti ada pengakhirannya...:)

Cik Yaya said...

salam..
nk p mne tu cik lana..=)

Anonymous said...

Sudah cukup sudah..cukup sampai di sini saja....

jom la ber'hiatus' kak Lana oiii...hehe :)

Yang tersayang..,
Nana Liena

Mohd Ridzwan Abdullah said...

Nak pegi mana tuh?

fyna said...

dear lana nak pergi mana?

Nurul Farahizzati said...

deep word..nak berhenti berblog ke, hilang sekejap sebab busy?

Azie Namico said...

hi lana....
"pergi tak kembali"...lana awk pasti...jgn tinggalkan kita lana...kalau mcm tu siapa nak tangkap munge2 yg bertaburan tu....nampaknya azie kene tukar lah nie...musim luruh bersama lana....hehe

lanaaaaa jgn mcm nieee...kita perlukan awk eh !tetiba pulak....

Mohd Fauzli said...

Ingat 5 perkara sebelum 5 perkara...

aisya said...

Busy?

lynndamya said...

betul..ringkas tp mendalam entry ni, nice :)

Wirda Amir said...

Assalamualaikum lana...

Dalam hidup setiap manusia pasti ada pilihan yg perlu dibuat wpun kdg2 kita tak mahu..kita tak akan dpt kesemua yg kita inginkan..

Akakpun begitu juga...berblog kerana menghargai insan tersayang tp sjk akhir2 ini akak mula hargai sahabat2 yg setia ke blog akak..sebanarnya hubungan di alam nyata lebih menyeronokkan dan bereti di mana kita boleh berbicara berbagai perkara..mendengar suara dan memahami nada...

Bulan ramadan ni nak tumpukan pd amal ibadah dn ibadah yg lain2 nya...cuti berblog sebulan sama mcm ramadhan yg lalu..tp sgt best dan bermakna hidup tanpa alam maya....hehe

p/s...jgnlah pergi tak kembali lagi...:( :( :(

puteri kasih said...

sampai masa segala apa yang dimulakan pasti akan berhenti atau dihentikan. Cuma bezanya adalah sebab kenapa sesuatu tu berhenti.

Embun Melati said...

Lana nak pergi mana?Huhu

my notes said...

tika masih boleh bergerak , buatlah yang sebaik mungkin , persembahkan yang apa yang termampu . agar tiada penyesalan bila noktah itu tiba ...

the malay male said...

setiap yang bermula pasti ada akhirnya.

Tinta Lana said...

Aizamia ~ Betul tu kak, smentara ada. Gunalah ia ;)

Firo ~ Err..takda nak gi mana2,hee

Sop ~ Aah abgsop..setiap pa yg kita buah ada titik noktahnya.

Tinta Lana said...

Caliph ~ hahaha, kenakan saya balik ni, ciap le awk,ekekeke

Tasya ~ Dik Tasya..huu, kita tak gi mana2.. misunderstanding ni,hehehe

MimeMF ~ Tak da dalam mana sbnrnya,hik3. Yup, kita semua tunggu masa nak 'berangkat' je :)

Tinta Lana said...

Yaya ~ Wa'alaikumusalam. Tak dok nak pi mana yaya =)

Nana ~ ewahhh, hehehe. Akk memang ada timing2 ber'hiatus' nana,hehe :)

Ridzwan ~ Tak pi mana wan.

Tinta Lana said...

Fyna ~ Fyna, takda pergi mana.. ^_^

Zati ~ Deep sgt ke weh?akakaka. Bukan hilang, lepak2 kejap.

Azie ~ Azie, mesti la lana pasti. Bak kata RAM, mati itu pasti, hidup itu InsyaALLAH, keh3. Awak jgn risau zie! Kita kekal setia kutip ngan tangkap munge kat blog awak! hahaahah.

Tinta Lana said...

Polie ~ Ha, inila yg lana maksudkan sebenarnya.. :)

Aisya ~ Everyone's busy.. :)

Lynndamya ~ :) Tq lynn.

Tinta Lana said...

Wirda ~ Wa'alaikumusalam kak wirda.. :) Betul tu akak, kita takkan dapat apa yg kita nak, tpi kita slalu dpt apa yg kita perlukan. Ia kak, bulan puasa semakin dekat. Saya doakan amalan kita lebih baik dari ramadhan sebelumnya.. :)

p/s, janganlah tu..tak dpt kak. Memang kita semua ada timing pergi dan memang tak kan kembali.. ^_^

Puteri ~ Betul puteri, you get it right. ^_^ Sebab yg membezakannya.

Embun ~ Ada je kat sini embun..tak gi kemana.. :)

Tinta Lana said...

MyNotes ~ Betul tu kak vee, buat sebaik mungkin, kita tak sentiasa dpt peluang kedua :)

TMM ~ That's right.

Jajas said...

takot aku baca lana...

Tukang Karut said...

eh... nak pi mana?

Tinta Lana said...

Jajas ~ Takot je, takda apa, :D

TK ~ Cek tak dak pi mana2 tk.

Hatimi Tahirruddin said...

apa2 pun kita usaha selagi belum sampai penamatnya tu....

trah zain said...

Betul, sementara Ada peluang, usah berhenti, nanti Kita akan dipersoalkan dgn peluang yg Kita dpt...

Ayie Abas said...

assalamualaikum..lana :)

itulah hakikat kehidupan di dunia ni kan...

Chic Na said...

InshaAllah.. selagi diberi peluang..

ary_lee said...

errrr... entri simple. tapi banyak pengajaran.

Salah satu pengajaran yang ary dapat adalah. Kita yang hidup pasti akan mati. Selagi hidup, masih ada masa untuk berubah menjadi lebih baik^^
HohohoXD

Sori lah. Gaya ary fikir selalunya menyimpang dari subjek sebenar:P

baby comel said...

selagi ada kesempatan, ambillah peluang tu. nanti bila dah kesempitan nak guna pun dah tak mampu. thanks Lana kerana mengingtkan. Berjalanlah tanpa henti..

Aida Ismail said...

Setiap perkara pasti ada penghujungnya. Setiap yang hidup pasti ada matinya... :)

Powered by Blogger.