RSS Feed

Pak Uda

32

July 18, 2013 by

Semalam, 17 Julai 2013, senja sebelum berbuka.

Pak Uda saya dikampung, kemalangan jalanraya. 
Seawal Maghrib, kami sekeluarga sudah mendapat berita sebenarnya.
Cuma tidak jelas asal usul cerita.

Dalam kami berlagak biasa, dalam sibuk saya beronline, hati sangat berdebar.
Saya cuba..cuba buat macam tiada apa2..tapi, diri bukan kuat mana..

Pak Uda..
Cedera parah... digilis dengan kenderaan yang terlibat..
Pak Uda saya menunggang motorsikal...
Urmm..baru saja bercerita antara rasa suka dan takut saya menunggang motor disebuah entry..dan semalam, itulah kejadian yang Allah sudah tetapkan..

Sejak semalam..ahli keluarga disana beritahu, ada pemeriksaan X-Ray setiap dua jam, untuk lihat perkembangannya.

Sehingga esok hari, jika keadaan menjadi lebih buruk..
Ada bahagian yang perlu dipisahkan dari badan.. Allah..


32 comments »

kopi pasta said...

teruk bunyinya sampai digilis. kadang2 cuak juga naik motor ni bila nak p mana2...

apapun, doakan yang terbaik untuk pak uda, semoga selamat dan dijauhkan perkara yg disangka buruk tu. moga takde apa yg terpisah. aaaamin.

ary_lee said...

Err.. Lana,u scared me. Fuh! Da larh ary lebih prefer naik motor compared to kereta. Moga ur uncle will get better soon. Ameeen.

Yup. Ary cuba berlatih menulis sebenarnya. Saja test menulis. Masih banyak yang perlu diperbaiki.

Tinta Lana said...

Kopi ~ Tapak kaki belah kiri..dari buku lali sampai hjg ibu jari.. mcamana nak bagitau ya kopi.. hancur kopi..

AryLee ~ Hati2 ya ary..thank you..ameen..

nurdani said...

Allah.. takut saya baca. sebab tu saya sekarang tak berani naik motor

Azie Namico said...

Salam lana...
takut azie lana...memang takut..nak2 lagi kalau benda yg berisiko...mcm nie lah...azie kalau naik moto...seriau jugak....harap pak uda awk cepat sembuh...dan berharap sangat ia seperti biasa....in sya allah...lana tabah ya...azie ada

huda said...

moga pak uda awak cepat sembuh ye.. amin

jom jenguk blog saya
hudakassim.blogspot.com

Sop said...

semoga cepat sembuh
menunggang mmg risiko..
moga dijauhkan.. amin

Chic Na said...

part digilis tu terus tergamam..

semoga pak uda terus diberi kekuatan & kesihatan yg lebih baik..

Waalid Al-Marbawi said...

إنا لله وإنا اليه راجعون...

syafahullah...

Semoga pak uda lana kembali sihat seperti sediakala..

sbar ye..

kopi pasta said...

mak ai. teruknyaaa. hurmmm. so mmg confirm la potong?

kyo_9 said...

innalillah..
semoga pak uda selamat dan dapat meneruskan ibadah di bulan mulia ini, insyaAllah~

Tinta Lana said...

Nurdani ~ Lana pun takut dani.. suka naik motor, tapi takut..lagi2 sejak jth motor ngan abah.

Azie ~ Wa'alaikumusalam. Terima kasih azie..amin.. taktau la zie, harap2 ada perkembangan yg baik. Mlm tdi, slps berbuka, semua family yg ada kt kmpg, termasuk opah, semua gi hospital ipoh tgk keadaan.

Huda ~ Tq huda. InsyaAllah lana jenguk ya nanti.. :)

Tinta Lana said...

Sop ~ Tinggi risikonya abgsop, lebih2 lgi dizaman bnyk kereta ni..dulu msa kecik takda pun camni,huhu..

Cikna ~ Cikna..kita menggeletar..

Waalid ~ inna lillahi wa inna ilayhi raji'un.. terima kasih waalid.. :)

Tinta Lana said...

Kopi ~ Tak tau lgi kopi. Tunggu sampai waktu sahur esok.. tu kabar yg pakcik ak lgi sorg la bagitau. Ko tau kopi, yang buat kitaorg lega, pak uda ak dalam keadaan sedar, dia tahu apa yg berlaku.. gigi dia semua patah.

Kyo_9 ~ Ameen..thank you kyo.. insyaAllah, mudah2an.

||aLeaSaRa|| said...

subhanallah lana,dugaan sungguh di bulan mulia ni.harap taklah kena potong tapi takut berlaku jangkitan kuman nanti.harap segala urusan dipermudahkan Allah amin..

Aida Ismail said...

Inalillah~ Ya Allah, kesiannya Pak Uda Lana. Hmmm..ngeri pulak rasa bila baca ada bahagian yang hancur. Hmm..

Innanie Ariffin said...

subhanallah!!!

penunggang motorsikal selalu dinafikan haknya... ramai pengguna jalan raya tak peka pada penunggang motorsikal.

semoga Pak Uda & keluarga kuat menjalani ujian dan dugaan Ramadhan!!!

Seorang Syaf said...

Lana, aku hari-hari naik motor jugak. Kadang-kadang pengguna jalanraya ni cuai, petingkan diri, tu yang jadi accident tu. Tak kira penuggang motosikal, pemandu kereta.

Ya Allah. Seram sejuk rasa. Kena gilis? Berkemungkinan kehilangan anggota? Emm.

InsyaAllah, aku doakan pak uda ko cepat2 stabil dan sembuh segera. Amin.

Cik Yaya said...

teringt pula yaya dulu selalu jg selalu xcdent time bwk moto..budak bru blaja la ktekan..parut pon xilang2 lagi...

smoga pak uda dpt bsbar..Allah tu xkn uji hambaNYA dgn dugaan yg xdpt hmba dia tnggung..um =(

aisya said...

ya allah.. bila baca komen2 lagi lah rasa mcm tak tau nak cakap apa..

sy pun tak berani nk naik motor. lg2 skrg org drive kereta laju2 mcm kena kejar dgn hantu je..

fyna said...

subhanallah. sampai macam tue sekali ye dear lana. sekarang macam mana keadaan pak uda awk?

Syaz Wani said...

Ya Allah, takziah buat u and family.
How's your uncle doing??
Didoakan moga segera sembuh.

Tinta Lana said...

Aleasara ~ Camtu lah yg doktor ckp kak, takut dijangkiti kuman.

Aida ~ Memang ngeri pun aida.. selama ni baca surat khabar je, skrg kena pada keluarga sndiri..sapa tak rasa..

Innanie ~ Terima kasih nanie utk doanya..ameen..

Tinta Lana said...

Syaf ~ Ko berhati2 ya syaf. Ak tak pandai bawak motor, dalam tak pandai bawak motor pun, dah bbrapa kali ak jatuh bila menumpang org. Kdg2 bukan sbb pentingkan diri saja, tapi rmai org anggap bawak kenderaan ni mcm utk suka2.. sdgkn besar tanggungjwbnya, melibatkan nyawa sndiri dan org lain. Ya, digilis sedikit. Tapak kaki kiri keluar isi.. tah la, jalan yg biasa dia lalu, situ juga la tempat terjadinya. Nak buat mcmana..

CikYaya ~ Terima kasih yaya.. ameen..

Aisya ~ Takpa..Maaf aisya, kalau ada ayat yang dtgkn seriau.. Ya, skrg banyak kenderaan ats jalan raya.. dah berhati pun, kena juga..

Tinta Lana said...

Fyna ~ Pagi tadi call, alhamdulillah ada perkembangan baik..tapi still buat X-Ray tgk perkembangannya.

Syazwani ~ Thank you syaz.. alhamdulillah, takda tanda2 luka makin teruk.. thanks for the doa..ameen..

Mime MF said...

Ya Allah..kena gilis..tu punca kdg2 aku fobia bila berselisih dgn lori...apa pun doakan semuanya selamat ye..

Tinta Lana said...

MimeMF ~ Ameen..terima kasih weh.. dah ok skit skrg ni. Alhamdulillah.

caliph shuriken said...

*maaf, baru smpat singgah baca entry ni..

smoga cepat sembuh...

S.K.A said...

gerun betol bila bunyi gilis..smoga cpat smbuh la..hm xsuka btol dgr dipisahkn dri bdan :( sy ni pth kaki kt 7bulan dh..

Wirda Amir said...

apa agaknya perkembangan terkini pak uda tu lana...?

akak ni jgn kan menunggang motor..membonceng di belakangpun akak tak berani n taknak...takutlah lana...gayat...

baby comel said...

skg Pak Uda Lana mcmner? kat mana2 pun risiko menunggang & membonceng motor ni sgt lah tinggi. Even kalau motor besar yang berpuluh2 ribu pun belum tentu menjanjikan keselamatan.
harap Pak Uda dlm proses pembaikan.
Hati-hati lana, jaga diri. malang tu memang tak berbau.

Hatimi Tahirruddin said...

sama mcm soalan baby comel di atas...sekarang ni camne keadaan pak uda lana tu?

Powered by Blogger.