RSS Feed

Merdeka 56

39

August 30, 2013 by

Hasil daripada bermacam-macam kekalutan diluar negara,
kita dapat mengetahui pelbagai jenis cerita dan berita.

Terutama kejadian yang melibatkan kematian, bukan seorang dua hilang nyawa.
Ia berganda-ganda jumlahnya.

Mati kena bom, mati berdemonstrasi. Mati tiada erti.

Malaysia Merdeka ke 56, Merdeka 2013

Pahlawan dahulukala, pejuang dan tentera yang tidak berputus asa,
Mereka sudah berusaha sepenuh jiwa dan raga untuk kita semua.

Kita yang masih bernyawa, tak perlu buat banyak perkara.
Tinggal jaga dan pertahankan apa yang ada.

Selamat menyambut kemerdekaan negara tercinta kita, Malaysia, yang ke-56.


39 comments »

Maria Firdz said...

Salam kemerdekaan yg ke-56

~ Cik Azz ~ said...

Salam Merdeka...

MERDEKA..!!!
MERDEKA..!!!
MERDEKA..!!!

Norhasniza Khalid said...

hai lana..... selamat hari merdeka dear.... :)

Chic Na said...

selamat hari merdeka.. ;)

S.K.A said...

Assalam..syukur dan bgga jd rakyat Malaysia =) Salam Kemerdekaan KakLana..xkua p dataran ke?? tgok smbutan kmerdekaan..xpn malam ni p putrajaya tgok bunga api he3..

cik kaki ketawe said...

kemerdekaan itu jika dihargai besar maknanya..syukur Alhamdulillah bumi bertuah ni masih aman...semoga terus aman...

S.K.A said...

kak awat entri baru akak xnaik kt bloglist?? akak tukar url blog ke?? oh yup =) gambar 2 sy edit smple2 je kak..xleh lawan designer K.Lana he3..

Teena Tna said...

Selamat menyambut kemerdekaan.

zulhilmi tempoyak said...

Happy Independent day.

Malaysia.. :)

aisya said...

salam kemerdekaan. :)

Tinta Lana said...

@S.K.A

Wa'alaikumusalam. Tak pergi..adik je pergi.. aah, ada pesta bunga api dkt ptrjya ni..pun tak pergi,hahaha. Tak sanggup la fais..jem teruk..

Tinta Lana said...

@cik kaki ketawe

Ahamdulillah..moga keamanan masih boleh dinikmati generasi seterusnya..amin..

Tinta Lana said...

@S.K.A

Takda..akak takda tukar pun.. ishh, bukan nk suh lawan2 fais.. art ni..untuk kita share..lain org lain kelebihannya.. :)

puteri airyn said...

Selamat Hari Kebangsaan.. Terlewat wish.. hehe

Wirda Amir said...

Salam lana la luna....

I love Malaysia

Hydrangeas Blooms said...

selamat menyambut hari kemerdekaan yang ke-56 kak Lana :)

sha (chirp chirp) said...

salam merdeka lana :)

Khamsi Abdullah said...

apa maksud mati berdemonstrasi mati yang tiada erti ye Lana?

trah zain said...

time countdown kt tv tu, xtau knpa berdebar jgk,,haha,,,
natural feeling, tiap taun rasa...
Alhamdulillah, moga kita mampu merdeka dari segala yang tak baik ^_^

Tinta Lana said...

@Khamsi Abdullah

Khamsi, as u can see, setiap demonstrasi ada tujuannya. Demonstrasi ada dua makna, yg pertama, rapat umum dan kedua, penerangan ttg suatu alat. Dalam entry ni, lana merujuk pada makna yg pertama. Dalam sesetengah keadaan, sewaktu berdemonstrasi, ada kejadian yang tidak diingini berlaku sehingga melibatkan kematian. Pandangan peribadi saya, demonstrasi sepatutnya menjadi medium untuk menyatakan bantahan, menyuarakan pendapat secara aman, bukan sehingga melibatkan kecederaan apatah lagi kematian. Cuma bila dah berkumpul beramai2, ada pihak2 tertentu yg mungkin mengambil kesempatan memporak perandakan keadaan.

Khamsi Abdullah said...

@Tinta Lana lana, owh...faham dan sangat setuju. Sometimes, yang datang demo berniat nak meluahkan rasa semata. Namun ada yang sengaja menimbulkan kekecohan. faham dan sangat setuju dengan penjelasan lana. Jazakallah :)

Tinta Lana said...

@Khamsi Abdullah

Terima kasih kerana bertanya ya khamsi. Maaf kalau ada yang kurang pada entri dan penerangan lana.. :)

Khamsi Abdullah said...

@Tinta Lana Eish, takde yang kurang..perangai saya ni kalau ada yang tak faham saya terus tanya..huu. Thanks taw :)

Cik Kay Jue said...

salam kemerdekaaan kak... syukur negara kita masih aman.. :)

Hazmin Hamudin said...

Salam Kemerdekaan yang ke-56 Lana.

Ayie Abas said...

salam kemerdekaan ke 56 lana :)

merdeka! merdeka! merdeka!

||aLeaSaRa|| said...

salam merdeka ye lana.tadi rtm1 siaran langsung tentang perasmian tabung pahlawan...kagum dan bangga tengok semangat perajurit :)

caliph shuriken said...

salam merdeka, lana..

tanpa tanah air ni ke mana lagi kita nk tuju, kn ^^

Mime MF said...

Merdeka! Walau dah lambat..hehe tapi sambung terus Hari Malaysia..^^

Tinta Lana said...

@Cik Kay Jue

Alhamdulillah :)

Tinta Lana said...

@Hazmin Hamudin

Thank you min for dropping comment.. ^_^

Tinta Lana said...

@Ayie Abas

Semangatnya ayie.. ^^

Tinta Lana said...

@||aLeaSaRa||

Perajurit, hero sebenar dunia nyata. Tanpa mereka terkial2 kita pertahankan negara.. :)

Tinta Lana said...

@caliph shuriken

Jadi pelarian lah gamaknya,huhu

Tinta Lana said...

@Mime MF

Tiada istilah lambat mime..setiap hari memang kena merdeka..lambang kebebasan dari bnyk perkara yang tidak baik :)

aizamia3 said...

walau negara kita dah lama merdeka.. moga kita semua kuat dalam mengharungi cabaran mendatang.

Cendol said...

siapa yg tak mempelajari sejarah,dia akan mengulanginya.hehh :)

hati-hati kita semua.

Cik Gee said...

tanya pada diri, apa yg kita dah buat pada negara.

kakiku kuis.. diam membungkam.. tajam..

baby comel said...

Kita anak pasca merdeka, kekalkan apa yg kita miliki, syukur dgn apa yg kita dapat dan berusaha utk kembangkan sebaik yg mungkin.

Powered by Blogger.