RSS Feed

Angan dan Imaginasi

25

December 29, 2013 by

Sekian waktu membaca karya orang lain, berangan juga untuk memiliki karya sendiri.

Tapi, berangan saja, tidak kemana.

Tahun 2014 barangkali?
Mungkin berangan perlu ditukar kepada imaginasi.
Lalu perlu berani dalam melangkah kaki.


25 comments »

aisya said...

sama! tapi tak confident. kena tunggu bila minda dan jiwa dah stabil kot. haha

Tinta Lana said...

@aisya

haha, aah, tak confident satu. Tak tahu nak mula dari mana.

Eh, tak stabil ke skrg?hahaha

Chic Na said...

cuba dulu lana.. caiyok!! ;)

Gee Lion said...

tunggu hasil karya Lana pulak lepas nih.. ;)

Wirda Amir said...

Salam lana la lunaku....

Mlm td akak dtg sini tp akak rs komen akak x lekatlah...hehe...line x ok masa tu....

Apa perbezaan antara angan2 dn imaginasi ye lana...

Akak rasa lana boleh buat tu sbb lana ada bakat dn minat.....

Nong Andy said...

Jom Lana.. Jom...

mana tahu? :)

akak pun masih berimaginasi sendiri.. berfantasi ni best...

Vee said...

insha Allah . selagi ada usaha dan tekad . pasti boleh !

Tukang Karut said...

ermmm... malas nak berangan dah...

nurdani said...

berangan2 jugak nak ada produk sendiri dan jual kat mana2. ni pun belum buat apa2 perancangan. hehe.

Tinta Lana said...

@Chic Na

Baikk! hehe :D

Tinta Lana said...

@Gee Lion

hohohohokk, uhuk, *batuk* (T__T)

Tinta Lana said...

@Wirda Amir

Wa'alaikumusalam kak wirda. Urmm, ni cebisan2 yg sya ingat la kak dari pembacaan buku moitvasi Dr. HM Tuah. Nama buku pun saya tak ingat dah.

Angan2 tu..tanpa perancangan. Dibiar lepas melalut tanpa arah. Bila balik ke realiti, angan2 tu pecah. Tiada apa selepas itu.

Tapi imaginasi ni, disertakan dengan perancangan. Tempoh waktu kita tetapkan, ada target, ada arah tujuan.

Setakat ni..saya masih berangan,ekekeke..hurmm T__T

Tinta Lana said...

@Nong Andy

Mana tahu. Sedap je saya baca ayat tu, >_<

Betul2, siapa tahu kan kak.

Tinta Lana said...

@Vee

Semangat je saya rasa bila baca komen kak vee! hahaha

Tinta Lana said...

@Tukang Karut

Aku pun dah malas jugak..tu tak nak berangan dah, pheww

Tinta Lana said...

@nurdani

Eh, bukan dah ada ke produk dan dah jual juga.

Teruskan dani!

aizamia3 said...

Dari angan-angan menjadi impian..
Dari impian lahirlah kenyataan.. ;)

BUNDA a.k.a KN said...

assalam...

Selamat tahun baru..

Detective Fiqa said...

inshaa Allah satu hari nnti :)

Mime MF said...

koleksi buku tu yg menarik minat ni! hehe suka dgn karya bebas cm buku tu..awak pun boleh la! chaiyok2!!..:D

Tinta Lana said...

@aizamia3

Harapnya begitulah..kalau bukan skrg, mana tahu tahun2 mendatang ^_^

Tinta Lana said...

@BUNDA a.k.a KN

Wa'alaikumusalam bunda..selamat tahun baru.. :)

Tinta Lana said...

@Detective Fiqa

InsyaAllah.. :)

Tinta Lana said...

@Mime MF

ahaha, ak pun suka karya bebas macamtu, macam2 genre ada mime.

Thank you! >_<

sha my heart said...

sha pun sama.
perlukan kekuatan yang padu ni.
Buat juga kadang-kadang tu. Tapi sekerat. Adei.. bila nak habis? Hehe~

Powered by Blogger.