RSS Feed

Bookmarks

27

January 18, 2014 by

Assalamualaikum.

Sebahagian koleksi penanda buku yang ada dalam simpanan saya.
Kebanyakkannya diperolehi dari pembelian novel,
terutamanya novel2 dari penerbit Alaf21 dan Buku Prima.

Ada juga dari rakan blogger yang sudi berikannya.
Terima kasih banyak ya.. ^_^

Penanda buku, corak penanda buku, bookmark design, rekabentuk penanda buku


27 comments »

Sally Yatiey said...

Banyaknya ;D

ewanthology said...

saya takde penanda buku, nampak sgt tak minat baca buku...ahaksss

Ezy Loy said...

byknyeeeee..
O_o

Gee Lion said...

banyaknyer.
bak la satu. hihi.
saya nampak Ramlee Awang Murshid kat situ.
Saya suka novel dia.
Buat kita terfikir samting rite?

^^

Wirda Amir said...

salam lanaku...

byknya....hehehe

ary_lee said...

Frankly, xpenah guna bookmarks. Usually,lipat je hujung muka surat. Lagi senang ^^

baby comel said...

Saya pengumpul novel, memang banyak sangat ler penanda buku ni..

Genre Dari Langit said...

Suka penanda buku.. tapi selalu tak guna pun penanda buku.. entah kenapa. Byk yg bagi hadiah dan cendera hati menanda buku.. selalu jadi hiasan saja... akak selalu lipat part yg akak tandakan nak sambung baca.. penyakitnya. Akak suka baca buku.. komik.. ulang2 hahahahah


Tapi tentu la buku yg akak minat :)


Nong andy

Tinta Lana said...

@Sally Yatiey

;)

Tinta Lana said...

@ewanthology

hahaha, ni pun sebab ada yg bagi :D

Tinta Lana said...

@Ezy Loy

hehehe o_O

Tinta Lana said...

@Gee Lion

Gee..awak pun peminat dia kan? Lana pun suka..

Bukan takat terfikir something je, banyak thing boleh fikir,hihihi >_<

Tinta Lana said...

@Wirda Amir

Wa'alaikumusalam. Dah lama mengumpulnya kak..hehe

Tinta Lana said...

@ary_lee

Seriously tak pernh guna??

Lana syg sgt buku lana..tak suka lipat2, family nk bca pun siap pesan lagi, jgn lipat2,hehehe

Tinta Lana said...

@baby comel

haa kan, lagi2 beli melalui dua penerbit tu..salu diorg ada sediakan.

Tinta Lana said...

@Genre Dari Langit

Oh..macam ary jugaklah ni..saya tak bagi kak org lipat2, tak suka..hehehe

Tapi, saya pun takda la selalu guna, selalunya saya boleh ingt sya dah bca smpai muka surat mana :) sambung jelah lepastu,hehe

APAN said...

kalau dah bnyk macam ni, kira koleksi dah la kan...mana tau manaik nilainya satu hari nanti...nampak dah duit kat situ

~ Cik Azz ~ said...

Akak suka bila beli buku yang ada bookmarks ni sebab akak tak suka buku dilipat2.. Even majalahpun akak tak suka dilipat..

Bookmarks yang penulis bagi tu kadang2 memang la cantik tapi ada jugak yang macam tak sesuai nak letakkan dalam buku sebab saiznya ada yang besar.. Dapat bookmarks asalpun dah memadai dah..

Tinta Lana said...

@APAN

Ya tak ya juga..tapi ada ke yg nak beli T__T

Tinta Lana said...

@~ Cik Azz ~

Akak, samala kita :D

hehe, saya pun tak suka buku, majalah saya dilipat2.. tak cantik,hehehe

Aah, ada yg terlebih panjang/lebar saiznya, tak ngam pulak dgn saiz buku. Sebab tu saya simpan semua bookmarks setempat, so bila ada buku baru nanti, boleh pilih mana2 yg ngam dgn saiz buku baru tu.

caliph shuriken said...

dulu wktu sy beli novel RAM.. dapat penanda buku Magis.. kali terakhir sy dapat penanda buku pemberian blogger shida.. tuu awk pun dapat kn? ^^

Lynn Damya said...

wahhhh banyaknya ! aku suka tgk collection org tau....sgt rare aku rase..hihi :D

Hafiza AizZawa said...

banyak nyer.. kalau dah minat membaca mmg akan banyak la bookmark

Tinta Lana said...

@caliph shuriken

Aah..selalu dalam novel terbitan alaf21 ada penanda buku.

Ya, dapat juga..tpi dah lama dptnya, tahun lepas.. ^^

Tinta Lana said...

@Lynn Damya

Mcm collection Kukubesi ko tu kan, jeles aku tengok,hahaha

Tinta Lana said...

@Hafiza AizZawa

hehe, selalunya mmg ada dalam buku yg kita beli tu kan, jadi banyak pula.

admin said...

Lana, bnyknya bookmark. Sy bukannla benci bookmarks, tapi dia cepat hilang. Haha

Powered by Blogger.