RSS Feed

Kehidupan

20

January 3, 2014 by

Assalamualaikum.

Hidup bukan tentang siapa lebih hebat.


Ia tentang,
Bagaimana kita memasang niat.
Bagaimana kita beribadat.
Bagaiamana kita menggunakan kudrat.
Bagaimana menjalani hidup bermasyarakat.

Solat Jumaat, Muslim mengerjakan solat


20 comments »

Gee Lion said...

semua manusia sama saja. yg membezakan di sisi Allah hanyalah amal & takwa.. (':

Wirda Amir said...

salam lanaku

setuju. . juga bagaimana kita habiskan masa kita sepanjang hayat sebelum menuju ke akhirat. . .

Detective Fiqa said...

hmm muhasabah diri huhuhu

ewanthology said...

indeed

caliph shuriken said...

sjak dulu sy 'beli' setiap jumaat dgn harta dunia.. no regret.. selamat beramal ^^

Azie Namico said...

Salam lana...
Satu jer yang pasti...kehidupan harus di teruskan walau apapun yg terjadi.....klu bukan utk org lain...tapi utk diri sendiri.....BERDIKARI !! berdiri di atas kaki sendiri....cewah.....hehehe

Ayie Abas said...

assalamualaikum
btk kehidupan kita spt kehidupan rasulullah s.a.w dan para sahabat yg diredhai Allah

Vee said...

bagaimana kita menyanyangi antara satu sama lain . sayang lana ...

aisya said...

pokoknya apa jawapan kita.. dan bagaimana kita menjawab soalan2 tersebut. huhu

Tinta Lana said...

@Gee Lion

Terima kasih gee ingatkan lana.. :)

Tinta Lana said...

@Wirda Amir

Wa'alaikumusalam kak wirda..

Ia..bagaimana nak mengisikan hidup kita..

Tinta Lana said...

@Detective Fiqa

Hehehe, ya adikku.. ^^

Tinta Lana said...

@ewanthology

hurmm..ewanthology? hehehe

Tinta Lana said...

@caliph shuriken

Alhamdulillah..selamat beramal ya awak..semoga ada ganjarannya disana nanti..bidadari >_<

Tinta Lana said...

@Azie Namico

Wa'alaikumusalam. Betul sangat tu apa azie tulis tu,hehe. Orang kata, selagi kita diberi hari, hari untuk bernafas, maknanya Allah bagi peluang untuk kita beribadat n bekerja kuat.

Baru je baca paper, soo winchi tu pun, katanya, tiada apa boleh halang apa dia nak buat, melainkan kematian saja yg mampu hentikan semuanya. ^_^

Tinta Lana said...

@Ayie Abas

Wa'alaikumusalam.

Terima kasih ayie yang dikasihi.. ^_^

Tinta Lana said...

@Vee

Senyum simpul saya kak vee,hehehe. Saya sayang kak vee juga..terima kasih untuk semuanya.. :)

Tinta Lana said...

@aisya

Ranting ada tak?hehehe. Lana gurau je ya :)

Jawablah dalam hati.. hehe

BungaTulip said...

..dan yang paling penting Liana,
kehidupan ini cuma sementara

Lynn Damya said...

setuju...aku selalu memikirkan bagaimana aku dpt menyumbang utk diri sendiri, agama dan bangsa aku....moga tercapai niat murni aku satu hari nanti... :) amin~

Powered by Blogger.