RSS Feed

Saudara

25

August 15, 2014 by

Assalamualaikum.

Manakan sama antara...

Dihujani peluru dengan dibedil kata caci nista.

Dua2 memberi kesan pada jiwa dan raga.

#Saudara kita disebelah sana berlaga nyawa, kita disebelah sini bertelagah kata.


25 comments »

lynndamya said...

Salam lana (n_n)
hmm ya betul..
hujan peluru cedera fizikal dan mental,
dibedal dgn maki hamun akan cedera hati...dua2 ada kesan tersendiri..

Hazmin Hamudin said...

Diorang sana dibedil peluru mempertahankan tanah air dan agama. Sini? ermmmm

Wirda Amir said...

akhirat juga yg kekal abadi..yg di sana menuju ke syurga..yg di sini mengundang murkaNya.....

Tukang Karut said...

bagi yang mengaku saudara... ada jugak yang tutup sebelah mata...

fyna said...

maksud yang sangat mendalam.

Mime MF said...

di sana dibedil pun kerana hak mereka..sini banyak kena bedil atau membedil kerana mahu jd keyboard warrior barangkali..emm

Shida Radzuan said...

manusia lana..payahhh..

caliph shuriken said...

ujian datang dlm pelbagai bentuk...

Detective Fiqa said...

deep :D

Gee Lion said...

As salam cik Lana,
Lama tak singgah cni.. berbulan rasanya.. ahaks.. harap cik Lana baik2 saja..

Biasa udah perkara bertelagah itu cik Lana, selagi namanya manusia ada saja yg tidak kena..

Titisan Hujan said...

TH memilih untuk sakit fizikal berbanding sakit di dalam

~ Cik Azz ~ said...

Melayan yang bertelagah kata tu boleh buat sakit jiwa.. Sudahnya, dah malas nak layan..

p/s: Moga saudara kita di sebelah sana semakin kuat menahan cabaran..

mai has said...

sebenarnya dugaan kesenangan hidup itu lebih senang utk kufur dgn Allah...

Vee Sandi said...

mungkin cara itu buat mrk rasa hebat ...

Azie Namico said...

salam lana
lanaaaaa azie dalah lama x singgah blog lanaaaaa , rinduuuuuuu.....lana jom sama2 membangunkan blog memasing..i need you lanaaaaa....he3

Khamsi Abdullah said...

bertelagah sebab masing nak up n rasa diri agung...

ieta mat sa'ad said...

Betul tu Lana. Alangkah seronoknya jika aman kita semua... tana pertelagahan yg membikin sengsara :'(

kasut puteh said...

Where've u been lana. Lama sunyi. Aku rindu ni. Hahahah

CXopportunities said...

Nice quote! Anyway, in love with your header. Simple but really smart! :))

muja said...

pendek tapi mendalam..

Siti fironika said...

semoga mereka tabah dalam mengharungi cabaran hidup tu..inshaAllah

cik kaki ketawe said...

Mereka melihat tp sekadr melihat
Mereka banyak mensia2
Merek tak sedar saudara di sana walaupun berlainan tanah tumpah darah
Tp mereka saudara kita,Allahu...umat akhir zaman

Jajas said...

sungguh puitis...hai lana

aizamia3 said...

Lama tak dengar cerita dari Lana..
Apa khabar agaknya Lana sekarang ye.. ;)

juicy X said...

as salam...jemput singgah blog saya utk cuci mata...khat kufi dgn harga mampu milik :)

salam ukhwah

Powered by Blogger.