RSS Feed

Alam remaja ke dewasa

11

May 12, 2015 by

Assalamualaikum.

Pertambahan usia membuatkan saya (maybe korang yang membaca juga) rasa lebih tenang bila berdepan dengan cabaran dan masalah hidup.

5,6..mungkin 7,8,9,10 tahun lepas (hehehe), orang tegur, saya sentap. Dimarahi orang, rasa macam diri teruk sangat. Bila tengking orang, rasa bersalah ya amat. Lepas geram pulak dengan cara naik bas dari Seksyen 2, Shah Alam, lepastu makan KFC sorang2 kat PKNS.

Sudahnya sampai sekarang lemak ayam tu berkumpul kat dalam badan, oishhh T_T

Sekarang, bila jumpa orang yang lebih muda, pangkat adik2 lah kiranya, bila diorang buat perangai, boleh faham kenapa. Bukan senang nak mengawal rasa.

Lagi2 bila peralihan dari usia remaja nak ke dewasa. Jiwa tak habis2 nak memberontak je kejanya. 


11 comments »

ewanthology said...

makin tua, makin cool :-)

Tukang Karut said...

so... dah tua la ni ek? hahaha

aku masih lagi terasa muda belia...

Gee Lion said...

pengalaman mematangkan fikiran..

p/s: hai cik lana.. lama menyepi? ^_^

caliph shuriken said...

yup, dulu cepat jaa panas.. skrg lebih terkawal ^^

Jajas said...

tahun dpn sy masuk 30

baby comel said...

Ye, memang betul sungguh! Bila dah memasuki fasa2 baru, semua tu pasti kan berubah. Emosi dah tak seperti dulu. Makin matang sepatutnya..
Ye, aima ngaku dulu kita kuat sentap kot! Sekarang dah ada anak kena pandai main psikologi plk. Tapi kalau anak dok nangis saja mama dia pun tumpang sama nangis. hehe,

wan muliani said...

Pengalaman mendewasakan kita. Umur mematangkan kita

Noor Liyana said...

masa nak bertukar ke dewasa nie macam-macam benda duk pikir..camne taknak serabut abih..satu lg masa..terkejar-kejar buat sesuatu bende..pengalaman hidup mendewasakan kite..tapi kematangan tak kira usia..orang boleh menjadi matang kerana kehidupannya..kalau saya kematangan bergerak seiring ngan pengalaman..bukan usia..melalui pengalaman kite tau apa itu kehidupan

Noor Liyana said...

baru dapat jenguk blog sekarang..coz lama menyepi..sama la..semua menyepi diri

CXopportunities said...

Iu sume fasa kehidupan. Mudahan apa yang telah kita lepaskan di masa lalu mampu membentuk diri kita masa kini

Ieta Mat Saad said...

Betul³... Faktor usia mematangkan seseorang tu

Powered by Blogger.