BeautyOAT: For Beauty, Young and Healthy

BeautyOAT ni sejenis produk kecantikan dan kesihatan. Produk yang diedarkan syarikat Zuraeca Sdn Bhd ni ada beberapa keistimewaan, antaranya:

1. Dari segi kualiti produk. Sebagai pengguna, pasti kita mahukan produk yg diambil tu halal, memberi kebaikan dan selamat. Produk ni bukan saja mendapat kelulusan daripada Kementerian Kesihatan Malaysia, ia juga mendapat pengiktirafan halal dari JAKIM.


Untuk pengiktirafan halal, anda boleh semak link ini: Direktori Halal Malaysia.

2. Kandungan bahan.
Terdapat 4 bahan penting didalam produk ini yang membantu memberi kesan yang baik pada penggunanya, iaitu Oat, Ekstrak Sakura, Kolagen Marin dan Ekstrak Buah Delima. Tidak perlu rasanya saya ceritakan kelebihan setiap satunya, maklumat dihujung jari bukan? hehe

3. Penyediaan yang mudah, ringkas dan cepat.
Hanya 3 langkah saja diperlukan, tadaaa!


4. Maklumat Nutrisi Pemakanan.
Bagi yang sangat menitikberatkan jadual pemakanan seharian, nahh, ada maklumat nutrisi yang boleh anda jadi rujukan.


Pengalaman saya sendiri setelah amalkan produk ini selama 2 minggu. Pada 3 hari pertama, saya mengalami sedikit alahan pada bahagian kaki. Rasa sedikit gatal. Jadi saya cari sedikit maklumat, terdapat research yang menyatakan kolagen marin mungkin menyebabkan alahan pada sesetengah pengguna. 

Tapi, saya teruskan juga pengambilannya, masuk hari ke-6, rasa gatal hilang. Mungkin side effect, sebab saya tak pernah consume mana2 produk yang ada kolagen marin. Biasanya, kolagen dari buah2an saja kan.

Oh ya, pengguna digalakkan minum 2 sachet sehari, sebelah pagi dan malam setiap satu. Saya memilih untuk mengamalkan pada sebelah malam saja. Masuk awal minggu kedua, perubahan paling ketara yang saya rasa, dari segi sistem penghadaman, ehemm, oat kan kaya serat, hehe. Selain itu, dari segi tekstur kulit, kulit rasa lebih lembap dan kurang berminyak.

Untuk maklumat lanjut, boleh layari: www.beautyoat.com atau berhubung di laman Facebook: BeautyOat - Malaysia.

Comments

Mime MF said…
sblm ni mcm pernah baca review oat ni..tgk price pun mcm ok..mungkin sy akan try jugak nanti..hihi;)
aizamia3 said…
Demi kebaikan dan kesihatan diri.. ;)
caliph shuriken said…
tingin nk makan kolagen tapi x tahu yg mana paling sesuai, huh...
Aimacomel said…
kolagen marin ye? setakat hari ni tak jumpa lg produk ni. blm penah try

Popular Posts