RSS Feed

Kuntilanak dan L'oreal

30

July 11, 2012 by



Membantu jiran menguruskan homestaynya, telah menemukan saya dengan pelbagai ragam manusia yang tidak pernah saya jumpa.

Yang terlebih jujur. Pinggan pecah diberitahu, memohon maaf pun tak segan silu.
Yang jenis kureng2, kepala paip patah, lampu dilibas sampai pecah.
Bila time pulangkan kunci, senyum semacam. Tahu sudah, mesti ada perabot yang karam.

Tapi, yang menipiskan kesabaran saya, kerabat Kuntilanak Diraja.
Kerabat ini mempunyai rambut yang panjang berjela.
Bila kerabat ni bermaharajalela, memang naik suhu badan saya.

Apa tidaknya, setiap kali mereka selesai mendiami. Terkejutlah diri.
Melihat lantai dibanjiri rambut mereka. Kadang2 itu, macam baru selepas tsunami.
MasyaALLAH.. sabar sajalah memujuk hati.

Kerabat Kuntilanak ni pun satu..ingat model L'oreal ke apa?
"Kerana dirimu begitu berharga"
(-_-)

Uruskanlah 'sisa-sisa' kita dengan baik ya..termasuk rambut juga.
Kemana pun kita pergi, bukan setakat membawa diri, pandai2lah juga membawa peribadi.



30 comments »

~ Cik Azz ~ said...

Jiran ada homestay..? Wahh... Kat mana tu..?

Lain kali kena letak syarat, hanya yang botak je boleh sewa homestay tu.. hehehe...

leakedknowledge said...

waaawaa aku xphm apa yg laana karang ni..waaaaa

paripariputih said...

komiko: lana tu bercerita tetang perangi manusia yang pelekoh a.k.a pengotor... segala sisa dari badan derang suka hati nak tabur2 kat mana, kita sebagai org islam sume tu kena ada adab dan amalan yg patut kita lakukan.. tak kira le kerabat ke... orang kebanyakakn ke... tapi ye la.. manusia rambut sama hitam, hati lain2 (rambut skrg susah sket la nak komen sebab ada gak yg dah berumur tapi rambut ttp mcm org muda ha ha ha )

Muttallif said...

Hahaha...faham2....sangat faham...dah namanya homestay...huhuhu...dia ingat hotel kot...hehehe

syAzAnA said...

rambut tu memang susah sikit. sebab gugur kan. hewww. bersabar lah yer awak.

Syaz follow sini. Teruskan menulis. :)

fuzore said...

ishhh ingtkan jumpa kuntilanak betul2 td..

Tukang Karut said...

bagus la tu... lepas ni boleh berniaga rambut palsu lak...

the malay male said...

sabar je la

Trah Zain said...

mcm cerita seram dah akak, bc dua kali baru fhm,, ingatkan akak review filem td..hehe.. sabar ea akak, byk udang byk grm, cmni la jadinya
n____n

ary_lee said...

Ayah slalu ajar... Bila dah nak balik dari homestay, hotel,..
Kemas macam yang kita masuk..
Tapi ary buat ala kadar je:P

ary_lee said...

Ayah slalu ajar... Bila dah nak balik dari homestay, hotel,..
Kemas macam yang kita masuk..
Tapi ary buat ala kadar je:P

azie namico said...

wahhh ! awk ader homestay ! bole stay lelama klu mcm nie...

mesti pompuan letew

Boni JLL3 said...

agaknya dorang bergaduh tarik2 rambut kot awak??hehe

Chic Na said...

wah mencabarnya. macam2 perangai. sabar jelah. :)

caliph shuriken said...

owh, ada homestay.. area mana tu? bila2 pegi kL bole singgah situ ^^

APAN said...

risiko pemilik homestay...nasib la tba2 kalau ada barang rosak...

sampai rambut pun ada? mls sngt gayanya tuh...

Ety said...

kalau dah ada rambut panjang tu, mmg kena pandai2 la jaga kebersihan tempat dan sbgnya. org lain pun rmbut pnjg juga, tpi sedar diri. haishh. macam2. sabar yaa :)

hairy said...

knp gmbr tuh?hahaha

Sop Nama Saya said...

bila menyewa mmg dorang buat mcm bukan herta sendiri :)
biasanya harga homestay dah masuk utk kos2 yg akan pecah kan? huhuhuhu

nasir hamzah said...

Salam Lana, nasir baca entri ni teringat nasir masa keja kat hotel dulu, hotel tu ala2 apartment lah, tiap kali sabtu ahad penuh lah hotel tu.. bila hari isnin menjelang.. hahh.. ambikkk.. penuh sampah dengan sisa makanan dalam bilik hotel tuh..

Nak tahu nasir cakap apa? Peh!! dah macam tongkang pecah bilik neh..hehe..

mungkin ada hikmah nya nasir keja kat situ.. sekarang kalau nasir sewa hotel ke homestay ker.. bila cheack out pasti clean... eheheh...

Nurmujahidah Ismail said...

insya ALLAH muja tak buat,, tapi tak janji,, hehe

atIEsAyAnGkAmU said...

hehehe...sabo je la lana...

perangai mcam2 kan...

atie rajin gak sewa homestay...
tp kite kene jaga mcma umah kite sendiri...

Masz Sidek said...

masalah yg saya hadapi... rambut gugur....

dah macam2 cara buat... masih jugak macam tu...

setiap kali lepas sikat rambut... mesti kena besihkan rambut yg gugur tu... huhuhuhu

TokeY said...

warissss!!!...:P, kcian dio... sbor je lah ea cik lana... :)

aizamia3 said...

akak sensitif sikit bab2 cenggitu.. kalau tidur kat tempat yang bukan tempat kita, mesti cuba untuk kemas sebaiknya sisa kita..

Pecinta pink^^ said...

err..blur jap..hehe.

miss Fyqa said...

sabar bebyk ye lana :)

zaxx said...

sungguh asyik membca bait kata ini..ibarat berpantun di malam hari.sunngug menarik dan unik sekali..:)

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

pening le nak kemas dan cuci lepas diorang check out kan.. banyakkan bersabar ye

Ahmad Saufe said...

hahaaaamboooi...terase aku..haha

Powered by Blogger.